• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste poging achter de rug

Fudd

Detailing rookie
28 jun 2011
54
0
Het voorbije weekend mijn eerste poging ondernomen om men auto eens volgens de regels van de kunst te poetsen (handmatig).
Over het algemeen ging dit best vlot, vooral het kleien was een fenomenale ervaring voor me.
Maar had toch nog paar vraagjes.

- de ruiten :
deze heb ik eerst ingespoten met apc (van meguiars 1/4) en afgenomen met een zachte mf doek.
daarna ingewreven met rain-x, even laten drogen en weer afgewreven met een mf doek.
Nu denk ik met de rain-x iets mis gedaan te hebben, ik kreeg erna namelijk men raam niet meer echt veegvrij, en gisteren bij een goede regenbui gemerkt dat het eigenlijk weinig (tot geen) effect had op het water, bij een 70per uur verwacht ik mss niet dat de regendruppels er meteen afvliegen, maar zou toch denken enig effect te zien en dit was niet het geval.

- back to black :
ik had e back to black van mothers om de zwarte kunststofelen (bumper ed) op te frissen, dit werkte best goed.
Wou het ook gebruiken voor het interieur, rond het dashboard ed maar voornamelijk voor de afsluitklep van het cabriodak omdat dit echt wel grijs begon te worden, het heeft wel iets geholpen maar niet heel erg veel, moet ik dit gewoon geregeld herhalen om een beter resultaat te bekomen of kan ik beter overstappen op een ander produkt hiervoor ?

- chrome.
ik vond de chrome polish van mothers nogal moeilijk te verwerken, hierdoor liep het produkt al wel eens van men doekje af op de lak. Maar mijn grootste probleem ermee is dat het zo ongeveer niets effect had, wss lagen mijn verwachtingen wat te hoog, mijn vraag hier, zou dit veel beter gaan als ik hiervoor ene powerball of cone voor de acutol zou gebruiken ?

Voor de rest was ik erg gelukkig na men zware 2daagse spelen met de auto :) Was wonderlijk om te zien hoe proper je zo'n oude en vuile wagen weer krijgt, het geeft natuurlijk ook wel een beetje een dubbel gevoel aangezien je nu alle imperfecties aan de lak meteen ziet (swirls, krasjes, witte puntjes op de motorkap, druppels autolak die er bovenop liggen waarschijnlijk de oude eigenaar die iets probeerde bij te werken enz..)
 
had men fototoestel speciaal meegenomen zodat ik er men eerste showoff kon van maken, maar toestelletje bleek er zoveel zin niet meer in te hebben, vrees dat t fototoestel van men blackberry hier niet goed genoeg voor gaat zijn maar zal zien wat ik kan doen om hier paar fotos bij te kunnen voegen