• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mijn eerste project: een brandweerauto

Reny

Detailing rookie
20 dec 2008
499
0
Waarom klein beginnen als het ook groot kan :grinning:

Na urenlang mijn ethousiaste verhalen te hebben aangehoord over de clinic kwam een vriendin met de vraag of ik eens wilde kijken naar de brandweerwagen c.q. surfbus van haar zoon. Die wordt nu geroestureerd :D en het plan was om hem daarna over te spuiten. Daar was haar zoonlief al voor begonnen met sparen.

Na een aantal topics te hebben gezien over auto's met een single stage lak dacht ik dat ik hem met mijn gloednieuwe dap wel glimmend kon krijgen. Gezien de beperkte hoeveelheid vrije dagen die ik nog heb voor mijn vakantie alleen de motorkap gedaan om te zien of het allemaal wel ging. Een soort uitgebreide testspot zeg maar:)

Na in een eerder topic te hebben gelezen dat iemand de kleur al omhoog kon halen met finale op wit ben ik daar ook mee begonnen. Op de testspot haalde ik daar niet veel omhoog, toen maar finale op oranje. Uiteindelijk mezzo op oranje en ik werd helemaal blij. Wel een leerpuntje: als het voorscherm is gespoten hou dan rekening met spray op de motorkap. De gebruikte verf voor het overspuiten was iets harder en doffer dan de rest :confused: . Ik heb besloten om de motorkap verder af te maken met mezzo op oranje en de spray zijkant ga ik later met een spotbuff en inizio overheen.

Na de mezzo op oranje ben ik terug gegaan met finale op wit en finale op groen. Later bedacht ik me dat ik waarschijnlijk te kleine stappen heb genomen (vooral omdat krasvrij niet het doel was). Ik hoor graag jullie mening.

Daarna white diamond met de hand en Natty's red als was.

Na de vakantie dus de rest van de bus. Het eerste gedeelte was voor mij al heel bevredigend en heel leuk om te doen.
 
Hai Reny,

Kijk, dat zijn nog eens leuke projecten. Die kan er alleen maar van opknappen. Hij glimt al aardig zeg. Ik denk alleen dat hij nog roder kan worden door een zwaardere pad en zwaarder polijstmiddel te gebruiken ( geel met inizio). Hier door haal je nog wat meer van de lak af en wordt hij waarschijnlijk nog roder (donkerder). Mocht je hulp nodig hebben met dit leuke project, hoor ik het graag. Ik zie graag zulk soort projecten opknappen en dat scheelt ook weer een heleboel geld omdat hij hierna niet meer hoeft te worden overgespoten.Ik heb een rotary en verder alle gradaties pads van lake country. Dus geef maar een gil, mocht het nodig zijn.
 
In ieder geval al alvast bedankt voor je aanbod :)^

Ik heb ook de forza en kan die ook nog proberen. Ik zal alleen niet aan verschillende testspots ontkomen omdat er verschillende soorten verf opzitten :|

Maar opknappen gaat die bus zeker :ja
 
Dat ziet er niet verkeerd uit.. als je het vergelijkt met de rest.. Misschien toch maar even iets grover proberen, wellicht dat het resultaat nog iets beter wordt..
Maarja, wat vind de eigenaar er van? :D
 
Corrigeer gerust als ik verkeerd lees:
in mijn ogen staat er dat ie moet glimmen en dat het eindresultaat niet gericht was / is om krasvrij te krijgen.
In hoeverre is daar nu exact de wens in vraag ik me dan af ? !
Ik lees Finale + Oranje, volgens mij niet echt de goede combi: een laatste stap polijstmiddel met een grove pad !
Heb je Mezzo + wit gedaan, wellicht ben je zelfs al te grof gegaan en daardoor ook niet het beste resultaat.
Soms is een 2e maal met die combi beter dan een grovere stap te pakken !

Mezzo + Oranje >>> Finale + Wit >>> Finale + Lichtgroen had ik zelf vervangen door Mezzo + Oranje >>> Mezzo + Wit >>> Finale + Lichtgroen

Hoe dan ook, ziet er wel weer blinkend uit dus wat dat betreft mag je zéér blij zijn :)
 
Ben het inderdaad met Marike eens dat dit rooier kan worden probeer eens wat meer testspots kijk anders eens bij mijn show offs:rules