Een projecttopic voor die KA van Maaike? Ja, inderdaad, toch een projecttopic.
Zal hieronder kort even de aanleiding daartoe uitleggen.
Mijn GrandPrix uitvoering was de laatste (schijnbaar) die in deze kleur in Nederland te verkrijgen was, hoe bijzonder is het dan ook dat mijn moeder de laatste in de Sunrise kleur te pakken heeft....
Het zal dan ook niet aan de verbeelding over laten hoe de staat van deze auto was toen alle fillers uit/ van de lak verdwenen waren. Swirls, waskrasjes en nog meer swirls. Bij de dealer elders in Nederland zal die ongetwijfeld de wasstraat eens hebben gezien, na het transport naar mijn dealer in Roosendaal zal hij de wasstraat wederom gezien hebben en na het laten herstellen van een deukje in mijn spatbord wederom wasstraat. Voortaan ga ik dan ook een papiertje in de auto wegleggen.
Genoeg slap geouwehoer, nu kom ik met het excuus dat ik vanaf november 2011 geen tijd gehad heb de auto grondig onder handen te nemen. 'Daar moet je tijd voor maken!' Natuurlijk, normaal gesproken wel, maar in die tijd had ik een zesdaagse werkweek en was ik blij dat ik van voor nog wist dat ik van achter leefde. De exacte reden voor een projecttopic schuilt in het feit dat er nog een aantal zaken voor de auto op het programma staan die ik hier zal blijven posten wanneer de tijd daar is.
Ter zake, de afgelopen week stond mijn KA op het programma. Na 11.000 km gereden te hebben en om de twee weken ongeveer te zijn gewassen, werd dit weleens tijd. In etappes verdeeld ben ik aan de slag gegaan. Belangrijk detail: ik had beschikking over een afgeschermde, nagenoeg stofvrije garage om de detail af te ronden. Omdat ik geen talent ben in het vastleggen van lakdefecten (behalve steenslag) zullen jullie er vanuit moeten gaan dat het geen gebakken lucht is voor wat betreft de swirls en waskrasjes aangezien ik deze juist niet vast heb kunnen leggen.
Beginsituatie:
Dag 1:
Wassen van de KA. Volgens het twee-emmer systeem ben ik aan de slag gegaan. Met een overdosis Poorboy's Slick & Suds met hieraan toegevoegd een scheutje Meguiairs APC. Reden voor de APC was om ervoor te zorgen dat eventuele restjes wax of andere zooi hierdoor volkomen zouden verdwijnen. Het bleef niet bij eenmaal wassen, ik heb driemaal nieuw water moeten pakken, omdat de auto dusdanig vies was dat het water gewoon bijna zwart kleurde.
Na de tweede keer wassen heb ik eerst de rubbers en alle kunststof delen ingespoten met APC en met een Mothers Brush en de Carclean borstel ingewerkt. Het is ongelooflijk wat een drap er van die rubbers kwam. Foto's heb ik hiervan niet kunnen maken, omdat mijn handen compleet verkleurd waren evenals mijn kleding. De camera wilde ik dit besparen.
Foto van de zwarte 'lopers' die van de rubbers afkwamen:
Ondertussen had ik ook de wielkasten al met water afgespoten en ingesprayed met APC. Wederom met een Mothers brush, de fender wheel, behandeld. Ook daar kwam een hoop troep vanaf. Alle sponningen, binnenzijde deuren, kofferklep en motorkap heb ik ook meteen meegenomen en goed gereinigd. Tot slot de banden en velgen inspoten en ingeborsteld zodat het eerste en meest grove vuil zou verdwijnen. Ik zal het wederom aan de verbeelding over laten hoeveel ranzigheid hier wederom vanaf kwam. Ik ben zo'n vijf uur bezig geweest met het wassen, schoonmaken en reinigen van de auto, omdat er zoveel aangekoekt vuil aanwezig was. In de fotoselectie hieronder een beeld van de vervuilde velgen en de vliegenlijken.
Mooi detail is dat ik toch niet zo tevreden ben over de Valet Pro Citrus Tar en Glue remover. Teer kreeg ik moeilijk weg evenals de vliegenlijken. Poorboy's bug squash staat dan ook al klaar in mijn winkelmandje.
Dag 2:
Velgen dag! En ik heb daar toch zo'n hekel aan...maar goed, ik wilde multispaaks wielen, tja, dan hoort het goed schoonmaken daar ook bij. Ik had nog een restantje Valet Pro Bilberry velgenreiniger staan. Deze aangemaakt op een 1:4 verdunning en de velgen ingespoten. Vervolgens meteen ingeborsteld met een Mothers Wheel brush en de EZ detail brush die ondertussen aardig vervormd geraakt is. Afgespoten en de velgen eens goed bekeken. Teer walhalla!!! De Valet Pro Citrus Tar en Glue remover erbij gepakt en velg voor velg ingespoten en ingewerkt met een klein microvezel sponsje nadat het spul even in heeft kunnen trekken. Enkele plekjes verdwenen als sneeuw voor de zon, de rest bleef stug zitten. Een sopje aangemaakt van Iron-X soapgel, wollen washmitt erbij en nogmaals de velgen goed gereinigd in alle hoekjes. Nog steeds geen volledig, bevredigend resultaat, omdat nog niet alle teerplekjes en ingeslepen remslijpsel weg waren. Vervolgens heb ik ervoor gekozen de auto compleet goed af te spoelen, de probleemplekken op het lakwerk met betrekking tot teer ingespoten met de Tar en Glue remover, in te werken en wederom af te spoelen. Tot slot de Iron-X erbij gepakt en de complete auto ingespoten evenals de velgen, goed laten inwerken en grondig, met ruim water afgespoeld. Hierna heb ik dit nogmaals herhaald, omdat nog niet alles verdwenen was. Na het grondig afspoelen de auto helemaal gedroogd, ook in alle kieren e.d. Nadat ik de auto naar binnen gereden heb ben ik aan de slag gegaan met het stofzuigen van het hele interieur, vloermatjes, zittingen en heb ik met APC alle kunsstof gereinigd. Vervolgens heb ik het kunstof gevoed met Valet Pro Interior Revived en de donkere delen met CarPro Perl Coat. Deze dag is wederom omgevlogen.
Ironx-X aan het werk op de achterklep en het dak:
Dag 3:
Eerder deze week had ik de auto naar binnen gereden en omdat de lak nu optisch al behoorlijk schoon was vielen lakdefecten snel op. Mijn god, wat een steenslag! Na wat tips en adviezen hier op dit forum, waarvoor dank, ben ik op deze Hemelvaartsdag zelf aan de slag gegaan met het aanstippen. Met een satéprikker, engelengeduld en bedachtzaam werken heb ik voorzichtig alle plekjes aangestipt en probeerde hierbij te voorkomen dat er bobbeltjes zouden ontstaan. Hierover was ik matig tevreden. Het is me gelukt om zo'n 3 a 4 laagjes aan te brengen. Doormiddel van het aanbrengen van kleine stukjes blauwe tape bleef het voor mij overzichtelijk te zien waar de steenslag zat. Ik wilde de lak goed laten uitharden dus heb deze dag verder niets gedaan aan de auto. Voor de beginsituatie klik hier
Nu ziet het er ongeveer zo uit, flink ingezoomd op het grootste plekje op de motorkap, maar met het blote oog valt het niet echt op:
Dag 4:
Zo'n 24 uur later was het tijd de auto te gaan kleien. In eerste instantie had ik ervoor gekozen met de Bilthamber soft aan de slag te gaan. Dit leverde echter niet echt een bevredigend resultaat op toen ik op de motorkap aan de slag ging. Een test met het boterhamzakje wees uit dat de soft weinig tot niets uithaalde, dus heb ik ervoor gekozen de lak verder te kleien met de Bilthamber regular. Veel vervuiling kwam er niet van de lak, behalve van achterklep, ze panelen en dorpels. Als claylube heb ik gebruikt een 1:8 verdunning van Valet Pro Citrus Bling. Wanneer deze op is ga ik die vervangen door Poorboy's spray & wipe.
Dag 5:
Na alle trims en kunststofdelen te hebben afgeplakt werd het tijd voor een testspot op de motorkap met de DAP500. Omdat de finale op wit op de KA van mijn moeder een mooi, strak resultaat achterliet, dacht ik dat mezzo op wit voldoende toereikend zou zijn. Helaas... ik moest doorpakken naar mezzo op oranje, omdat er te weinig correctie zichtbaar werd. De wat diepere waskrasjes heb ik er niet volkomen uitgekregen. Natuurlijk had ik bijvoorbeeld mezzo op geel kunnen proberen of zelfs inizio op oranje/ geel, maar ergens twijfelde ik over het doorpakken naar een dergelijk zware combinatie. Ergens heb ik het idee dat ik met een DAP900 wel een juiste correctie zou behalen met mezzo op oranje. Die staat dan ook op mijn verlanglijst. Alvorens ik aan een paneel begon, heb ik deze eerst afgenomen met Valet Pro Citrus Bling en een peluche bianco om de panelen te ontdoen van eventueel stof.
Niet op alle delen was het nodig af te bouwen naar mezzo op wit en vervolgens finale op zwart. Vaak volstond het na mezzo op oranje door te gaan naar finale op zwart. Ik ben nog steeds fan van de resultaten die je alleen al behaald met finale op zwart. Superspul. Gedeeltelijk zijn in mijn beleving de wat diepere krasjes gemaskeerd en vallen ze mij niet meer op. Iedere keer de panelen met een peluche verde en behulp van spruzzo afgenomen. De bumpers en spoiler heb ik gedeeltelijk met de hand gedaan, zeker de moeilijk bereikbare plekken. Voorzien van een oranje handpad is dit goed gelukt, dit heb ik tevens toegepast op de moeilijke bereikbare plekjes onder de deurgrepen. Met een zwarte handpad en finale heb ik die plekjes ook netjes kunnen afbouwen.
Na het polijsten en afbouwen op de gehele motorkap:
Na het opruimen van de pads en alvast een deel van de grote hoeveelheid doeken in de wasmachine te hebben gedaan ben ik heel de auto gewapend met spruzzo en een schone peluche verde nogmaals helemaal nagelopen. Omdat ik de afgelopen weken behoorlijk getwijfeld heb over de aanpak van de steenslagplekjes en het vervolgens behandelen van de auto, heb ik voor mezelf de keuze gemaakt om de voorbumper en dorpels te laten beschermen met een soort folie. Hiertoe heb ik besloten om niet te gaan voor de CarPro Cquartz, maar voor de Chemical Guys Jetseal. Gezien de reviews van dit product leek het me verstandig de lak op deze manier te 'verzegelen'. Om een goed resultaat te bereiken heb ik de Jetseal machinaal op een concorso pad aangebracht. Dit resulteerde netjes in overlappende banen en zorgde ervoor dat ik het niet te dik zou aanbrengen. Na ongeveer 30 minuten curen heb ik de lak afgenomen en c.a. 45 minuten rust gegeven zodat de Jetseal genoeg tijd zou hebben zich te binden met de lak alvorens een tweede laag aan te brengen. In de tussentijd heb ik mijn ruiten voorzien van Collinite 885.
Na het aanbrengen van de tweede laag Jetseal heb ik deze sealant ongeveer 45 minuten laten curen. In deze tussentijd heb ik de velgen in de Poorboy's EXP sealant gezet, deze vind ik makkelijk verwerken, vlekt niet en neemt nog makkelijker af.
Curen van de Jetseal:
Tot slot heb ik alle kunsstof exterieur delen inclusief wielkasten voorzien van twee laagjes CarPro Perl Coat 1:4 en heb ik tevens de banden voorzien van de Perl Coat. Hier ben ik zeer tevreden over, het laat niet zo'n neppe, vettige glans achter, maar geeft juist een mooi, strak, mat resultaat. Verwerkt erg fijn!
Perl Coat op het zwarte kunststof:
De ervaringen met de Jetseal zijn prima, brengt erg gebruiksvriendelijk op, zuinig in gebruik en buft perfect uit. Van elbow grease was dan ook weinig sprake. Het uitbuffen van de tweede laag ging nog wat makkelijker. De moeilijk bereikbare plaatsen als bumper en spoiler heb ik met een concorso handpad voorzien van de Jetseal. Natuurlijk is een detail niet af wanneer het uitlaatje nog vies is, die heb ik dan ook aangepakt met de Mothers Mag & Aluminum polish.
Uitlaat voor:
Uitlaat na:
Een viertal eindplaatjes:
Een totaalplaatje van de gehele auto ontbreekt, omdat ik hem eerst nog af wil toppen met een wax.
De plannen:
- Ik wil de lak nog aftoppen met een Dodo Juice wax en zit hierbij te denken aan Hard Candy
- De dorpels zijn nog niet gewaxed, omdat er komende week spatlappen gemonteerd gaan worden en ik het idee heb de dorpels te voorzien van folie op deze manier, maar dan in het rood en zonder de Ford tekst:
- Voorbumper voorzien van steenslag folie
- Op termijn de steenslag professioneel laten repareren
- Binnenzijde dorpels voorzien van een Ford instaplijst
- Spatlappen rood plasti dippen
Excuses voor de hele lap tekst en de niet al te beste foto's.
Zal hieronder kort even de aanleiding daartoe uitleggen.
Mijn GrandPrix uitvoering was de laatste (schijnbaar) die in deze kleur in Nederland te verkrijgen was, hoe bijzonder is het dan ook dat mijn moeder de laatste in de Sunrise kleur te pakken heeft....
Het zal dan ook niet aan de verbeelding over laten hoe de staat van deze auto was toen alle fillers uit/ van de lak verdwenen waren. Swirls, waskrasjes en nog meer swirls. Bij de dealer elders in Nederland zal die ongetwijfeld de wasstraat eens hebben gezien, na het transport naar mijn dealer in Roosendaal zal hij de wasstraat wederom gezien hebben en na het laten herstellen van een deukje in mijn spatbord wederom wasstraat. Voortaan ga ik dan ook een papiertje in de auto wegleggen.
Genoeg slap geouwehoer, nu kom ik met het excuus dat ik vanaf november 2011 geen tijd gehad heb de auto grondig onder handen te nemen. 'Daar moet je tijd voor maken!' Natuurlijk, normaal gesproken wel, maar in die tijd had ik een zesdaagse werkweek en was ik blij dat ik van voor nog wist dat ik van achter leefde. De exacte reden voor een projecttopic schuilt in het feit dat er nog een aantal zaken voor de auto op het programma staan die ik hier zal blijven posten wanneer de tijd daar is.
Ter zake, de afgelopen week stond mijn KA op het programma. Na 11.000 km gereden te hebben en om de twee weken ongeveer te zijn gewassen, werd dit weleens tijd. In etappes verdeeld ben ik aan de slag gegaan. Belangrijk detail: ik had beschikking over een afgeschermde, nagenoeg stofvrije garage om de detail af te ronden. Omdat ik geen talent ben in het vastleggen van lakdefecten (behalve steenslag) zullen jullie er vanuit moeten gaan dat het geen gebakken lucht is voor wat betreft de swirls en waskrasjes aangezien ik deze juist niet vast heb kunnen leggen.
Beginsituatie:
Dag 1:
Wassen van de KA. Volgens het twee-emmer systeem ben ik aan de slag gegaan. Met een overdosis Poorboy's Slick & Suds met hieraan toegevoegd een scheutje Meguiairs APC. Reden voor de APC was om ervoor te zorgen dat eventuele restjes wax of andere zooi hierdoor volkomen zouden verdwijnen. Het bleef niet bij eenmaal wassen, ik heb driemaal nieuw water moeten pakken, omdat de auto dusdanig vies was dat het water gewoon bijna zwart kleurde.
Na de tweede keer wassen heb ik eerst de rubbers en alle kunststof delen ingespoten met APC en met een Mothers Brush en de Carclean borstel ingewerkt. Het is ongelooflijk wat een drap er van die rubbers kwam. Foto's heb ik hiervan niet kunnen maken, omdat mijn handen compleet verkleurd waren evenals mijn kleding. De camera wilde ik dit besparen.
Foto van de zwarte 'lopers' die van de rubbers afkwamen:
Ondertussen had ik ook de wielkasten al met water afgespoten en ingesprayed met APC. Wederom met een Mothers brush, de fender wheel, behandeld. Ook daar kwam een hoop troep vanaf. Alle sponningen, binnenzijde deuren, kofferklep en motorkap heb ik ook meteen meegenomen en goed gereinigd. Tot slot de banden en velgen inspoten en ingeborsteld zodat het eerste en meest grove vuil zou verdwijnen. Ik zal het wederom aan de verbeelding over laten hoeveel ranzigheid hier wederom vanaf kwam. Ik ben zo'n vijf uur bezig geweest met het wassen, schoonmaken en reinigen van de auto, omdat er zoveel aangekoekt vuil aanwezig was. In de fotoselectie hieronder een beeld van de vervuilde velgen en de vliegenlijken.
Mooi detail is dat ik toch niet zo tevreden ben over de Valet Pro Citrus Tar en Glue remover. Teer kreeg ik moeilijk weg evenals de vliegenlijken. Poorboy's bug squash staat dan ook al klaar in mijn winkelmandje.
Dag 2:
Velgen dag! En ik heb daar toch zo'n hekel aan...maar goed, ik wilde multispaaks wielen, tja, dan hoort het goed schoonmaken daar ook bij. Ik had nog een restantje Valet Pro Bilberry velgenreiniger staan. Deze aangemaakt op een 1:4 verdunning en de velgen ingespoten. Vervolgens meteen ingeborsteld met een Mothers Wheel brush en de EZ detail brush die ondertussen aardig vervormd geraakt is. Afgespoten en de velgen eens goed bekeken. Teer walhalla!!! De Valet Pro Citrus Tar en Glue remover erbij gepakt en velg voor velg ingespoten en ingewerkt met een klein microvezel sponsje nadat het spul even in heeft kunnen trekken. Enkele plekjes verdwenen als sneeuw voor de zon, de rest bleef stug zitten. Een sopje aangemaakt van Iron-X soapgel, wollen washmitt erbij en nogmaals de velgen goed gereinigd in alle hoekjes. Nog steeds geen volledig, bevredigend resultaat, omdat nog niet alle teerplekjes en ingeslepen remslijpsel weg waren. Vervolgens heb ik ervoor gekozen de auto compleet goed af te spoelen, de probleemplekken op het lakwerk met betrekking tot teer ingespoten met de Tar en Glue remover, in te werken en wederom af te spoelen. Tot slot de Iron-X erbij gepakt en de complete auto ingespoten evenals de velgen, goed laten inwerken en grondig, met ruim water afgespoeld. Hierna heb ik dit nogmaals herhaald, omdat nog niet alles verdwenen was. Na het grondig afspoelen de auto helemaal gedroogd, ook in alle kieren e.d. Nadat ik de auto naar binnen gereden heb ben ik aan de slag gegaan met het stofzuigen van het hele interieur, vloermatjes, zittingen en heb ik met APC alle kunsstof gereinigd. Vervolgens heb ik het kunstof gevoed met Valet Pro Interior Revived en de donkere delen met CarPro Perl Coat. Deze dag is wederom omgevlogen.
Ironx-X aan het werk op de achterklep en het dak:
Dag 3:
Eerder deze week had ik de auto naar binnen gereden en omdat de lak nu optisch al behoorlijk schoon was vielen lakdefecten snel op. Mijn god, wat een steenslag! Na wat tips en adviezen hier op dit forum, waarvoor dank, ben ik op deze Hemelvaartsdag zelf aan de slag gegaan met het aanstippen. Met een satéprikker, engelengeduld en bedachtzaam werken heb ik voorzichtig alle plekjes aangestipt en probeerde hierbij te voorkomen dat er bobbeltjes zouden ontstaan. Hierover was ik matig tevreden. Het is me gelukt om zo'n 3 a 4 laagjes aan te brengen. Doormiddel van het aanbrengen van kleine stukjes blauwe tape bleef het voor mij overzichtelijk te zien waar de steenslag zat. Ik wilde de lak goed laten uitharden dus heb deze dag verder niets gedaan aan de auto. Voor de beginsituatie klik hier
Nu ziet het er ongeveer zo uit, flink ingezoomd op het grootste plekje op de motorkap, maar met het blote oog valt het niet echt op:
Dag 4:
Zo'n 24 uur later was het tijd de auto te gaan kleien. In eerste instantie had ik ervoor gekozen met de Bilthamber soft aan de slag te gaan. Dit leverde echter niet echt een bevredigend resultaat op toen ik op de motorkap aan de slag ging. Een test met het boterhamzakje wees uit dat de soft weinig tot niets uithaalde, dus heb ik ervoor gekozen de lak verder te kleien met de Bilthamber regular. Veel vervuiling kwam er niet van de lak, behalve van achterklep, ze panelen en dorpels. Als claylube heb ik gebruikt een 1:8 verdunning van Valet Pro Citrus Bling. Wanneer deze op is ga ik die vervangen door Poorboy's spray & wipe.
Dag 5:
Na alle trims en kunststofdelen te hebben afgeplakt werd het tijd voor een testspot op de motorkap met de DAP500. Omdat de finale op wit op de KA van mijn moeder een mooi, strak resultaat achterliet, dacht ik dat mezzo op wit voldoende toereikend zou zijn. Helaas... ik moest doorpakken naar mezzo op oranje, omdat er te weinig correctie zichtbaar werd. De wat diepere waskrasjes heb ik er niet volkomen uitgekregen. Natuurlijk had ik bijvoorbeeld mezzo op geel kunnen proberen of zelfs inizio op oranje/ geel, maar ergens twijfelde ik over het doorpakken naar een dergelijk zware combinatie. Ergens heb ik het idee dat ik met een DAP900 wel een juiste correctie zou behalen met mezzo op oranje. Die staat dan ook op mijn verlanglijst. Alvorens ik aan een paneel begon, heb ik deze eerst afgenomen met Valet Pro Citrus Bling en een peluche bianco om de panelen te ontdoen van eventueel stof.
Niet op alle delen was het nodig af te bouwen naar mezzo op wit en vervolgens finale op zwart. Vaak volstond het na mezzo op oranje door te gaan naar finale op zwart. Ik ben nog steeds fan van de resultaten die je alleen al behaald met finale op zwart. Superspul. Gedeeltelijk zijn in mijn beleving de wat diepere krasjes gemaskeerd en vallen ze mij niet meer op. Iedere keer de panelen met een peluche verde en behulp van spruzzo afgenomen. De bumpers en spoiler heb ik gedeeltelijk met de hand gedaan, zeker de moeilijk bereikbare plekken. Voorzien van een oranje handpad is dit goed gelukt, dit heb ik tevens toegepast op de moeilijke bereikbare plekjes onder de deurgrepen. Met een zwarte handpad en finale heb ik die plekjes ook netjes kunnen afbouwen.
Na het polijsten en afbouwen op de gehele motorkap:
Na het opruimen van de pads en alvast een deel van de grote hoeveelheid doeken in de wasmachine te hebben gedaan ben ik heel de auto gewapend met spruzzo en een schone peluche verde nogmaals helemaal nagelopen. Omdat ik de afgelopen weken behoorlijk getwijfeld heb over de aanpak van de steenslagplekjes en het vervolgens behandelen van de auto, heb ik voor mezelf de keuze gemaakt om de voorbumper en dorpels te laten beschermen met een soort folie. Hiertoe heb ik besloten om niet te gaan voor de CarPro Cquartz, maar voor de Chemical Guys Jetseal. Gezien de reviews van dit product leek het me verstandig de lak op deze manier te 'verzegelen'. Om een goed resultaat te bereiken heb ik de Jetseal machinaal op een concorso pad aangebracht. Dit resulteerde netjes in overlappende banen en zorgde ervoor dat ik het niet te dik zou aanbrengen. Na ongeveer 30 minuten curen heb ik de lak afgenomen en c.a. 45 minuten rust gegeven zodat de Jetseal genoeg tijd zou hebben zich te binden met de lak alvorens een tweede laag aan te brengen. In de tussentijd heb ik mijn ruiten voorzien van Collinite 885.
Na het aanbrengen van de tweede laag Jetseal heb ik deze sealant ongeveer 45 minuten laten curen. In deze tussentijd heb ik de velgen in de Poorboy's EXP sealant gezet, deze vind ik makkelijk verwerken, vlekt niet en neemt nog makkelijker af.
Curen van de Jetseal:
Tot slot heb ik alle kunsstof exterieur delen inclusief wielkasten voorzien van twee laagjes CarPro Perl Coat 1:4 en heb ik tevens de banden voorzien van de Perl Coat. Hier ben ik zeer tevreden over, het laat niet zo'n neppe, vettige glans achter, maar geeft juist een mooi, strak, mat resultaat. Verwerkt erg fijn!
Perl Coat op het zwarte kunststof:
De ervaringen met de Jetseal zijn prima, brengt erg gebruiksvriendelijk op, zuinig in gebruik en buft perfect uit. Van elbow grease was dan ook weinig sprake. Het uitbuffen van de tweede laag ging nog wat makkelijker. De moeilijk bereikbare plaatsen als bumper en spoiler heb ik met een concorso handpad voorzien van de Jetseal. Natuurlijk is een detail niet af wanneer het uitlaatje nog vies is, die heb ik dan ook aangepakt met de Mothers Mag & Aluminum polish.
Uitlaat voor:
Uitlaat na:
Een viertal eindplaatjes:
Een totaalplaatje van de gehele auto ontbreekt, omdat ik hem eerst nog af wil toppen met een wax.
De plannen:
- Ik wil de lak nog aftoppen met een Dodo Juice wax en zit hierbij te denken aan Hard Candy
- De dorpels zijn nog niet gewaxed, omdat er komende week spatlappen gemonteerd gaan worden en ik het idee heb de dorpels te voorzien van folie op deze manier, maar dan in het rood en zonder de Ford tekst:
- Voorbumper voorzien van steenslag folie
- Op termijn de steenslag professioneel laten repareren
- Binnenzijde dorpels voorzien van een Ford instaplijst
- Spatlappen rood plasti dippen
Excuses voor de hele lap tekst en de niet al te beste foto's.