• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Witte Rio - welke shampoo het beste?

Remko.me

Detailing rookie
1 nov 2010
192
0
Dag allemaal,

Ik ben toe aan een nieuwe shampoo en wil me graag adviseren.

Ik gebruik nu BTBM van DJ.
Ik foam vooraf met Magifoam.....

Ik vind BTBM best goed, maar merk dat het 'zwarte' op mijn auto er toch wel heel moeilijk af gaat.

Wie o wie geeft mij advies?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet ie wel leverbaar zijn ... En wie zegt dat ie goed is? Heb je em al getest dan? Afgaan op alleen leesvoer en/of conclusies zonder het zelf geprobeerd te hebben is wel erg kort door de bocht. De praktijk moet het uitwijzen :roll

Elke shampoo is op zich goed. Alleen een shampoo zal het "zwarte" niet weghalen. Definieer het "zwarte" eens? Zijn het spetters teer o.i.d. ?

Hiervoor zijn andere middelen te koop.
 
Op de auto zit een zwarte laag, dit gaat weg als je flink goed 'boent'. Als ik de auto wast, moet ik altijd heel veel moeite doen om het vuil eraf te krijgen.

Het is geen teer, maar gewoon een zwarte laag..... ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar zit ook aan de zijkant en voorkant en achterkant, waar dus het meeste vuil zit.
 
Ik vermoed een dikkere waas van vervuiling. Misschien een iets grotere dosering shampoo en/of een scheutje APC aan het water toevoegen? Het heeft wel gevolgen voor je waxlaag helaas.
 
Vermoed hetzelfde als wat ik had.

Dit komt me zo bekend voor had ik eerst ook op mijn witte Van.

Je denkt dat het weg is maar komt steeds terug?

De shampoo die je nu heb is een van de betere die er te koop is maar als de voorbereiding niet helemaal goed is werkt ook deze niet optimaal.

Bij mij was het de iron-x die alles schoon kreeg (ijzer aanslag/vervuiling dus)

Nadat ik met apc en iron-x alles had verwijderd ben ik gaan kleien, polijsten, waxen.

Nu is het wassen een vele makkelijkere taak geworden steeds een prachtresultaat met maar weinig shampoo

Foto-3TUD7X88-G.jpg
 
Je kan Auto Finesse Citrus Power Bug and Grime Remover eens proberen. Opspuiten, even laten inwerken en dan afspuiten. Tast je waxlaag niet aan.
 
@Nicknameless: De TS is toe aan een nieuwe shampoo, waarom zou een ( extra ) voorzetje naar de nieuwe shampoo van CC / Monello niet kunnen daar hij vanaf volgende week leverbaar is ? !
Er zijn al genoeg draadjes en polls over shampoos .... de conclusie die er uit getrokken kan worden is dat de ene persoon product-x wel lekker vind werken en de andere persoon liever product-y.
Worden er niet veelvuldig producten aangekocht zonder deze zelf getest te hebben danwel door door andere leden ?
Ik zeg niet dat ie goed is / zelf getest heb / afgegaan ben op leesvoer en de eventuele concusies .... m.a.w. je gaat nu zelf wel kort door de bocht door er gevoelsmatig wat aan te hangen wat er niet is.
 
Bedankt heren!

Sorry ik was extreem druk afgelopen dagen.

Ik twijfel tussen de PB Slick en de DJ BTBM, toch denk ik dat ik voor PB Slick ga.
Op advies ga ik voortaan foamen, heb nu een FM10, alleen balen is dat overal de magifoam uitverkocht is!!! Maar ben erachter gekomen dat de zwarte laag, gewoon flinke vervuiling is wat er extreem moeilijk afgaat.

IronX gaat ook bij de bestelling, nooit gewild maar lees steeds betere dingen hierover.


Als iemand zijn magifoam weg wilt doen, ik hou me aanbevolen.. :p bij Carclean is die nu al twee weken uitverkocht.
 
Hier komt ook de Magifoam,...

De SSF eerder al gehad, maar wil nu iets anders. Alternatieven zijn evt. welkom. Alleen kom niet veel verder buiten dit forum om,... En dit zijn globaal toch de 2 Foamsoorten toch?
 
Ik heb altijd Gold class gebruikt van Meguiars, ik vind deze altijd nog beter als Dodo BTBM. Misschien is de kwaliteit minder als Dodo Juice omdat het geen natuurlijke ingredienten heeft maar ik ben er erg tevreden over. Misschien maak ik nu je keuze wat makkelijker.
 
Gold Class +1, uiteindelijk kom ik daar altijd weer op terug. Vind 'm persoonlijk ook een stuk fijner (= rijker, gladder, voller) dan de BTBM.:ja
 
Als ik mijn auto met BTBM ga wassen, dan lijkt het net of de kleur antraciet grijs is (ik krijg zo de niet-orginele kleur). Als ik hem met Goldclass ga wassen dan is hij diepzwart en blijft hij dat ook een hele lange tijd.
 
Ik wil dit bestellen;


101948 Autobrite - Magifoam - 1000ml € 11,99 € 11,99
100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml € 17,99 € 17,99
Totaalbedrag: € 29,98

Toch twijfel ik nog..... don't know why.
 
Jullie vergelijken appelen met peren hier.

Born to be Mild is een pure shampoo, het wast en het wast goed en vooral veilig. Er zitten géén toevoegingen in die achterblijven op het oppervlak en werkt dus residuvrij.

De Meguiar's Gold Class shampoo heeft conditioners en andere toevoegingen, om het plat te zeggen er blijft een siliconenlaagje achter op het oppervlak dat die uitstraling geeft waar jullie het over hebben). Vooral op donkere kleuren (bijvoorbeeld van bs) zul je dat zien, maar of de shampoo daardoor beter is? Ik vind van niet.

Om een diepe uitstraling te geven aan het oppervlak, kun je beter andere producten gebruiken (zoals een glaze of wil je het snel doen een spray wax of QD+).

Remko.me zei:
Ik twijfel tussen de PB Slick en de DJ BTBM, toch denk ik dat ik voor PB Slick ga.

Uit een fles SSS haal je ongeveer 355 liter shampoo-oplossing.
Uit een 250ml fles BTBM haal je ongeveer 200 liter shampoo-oplossing en uit een 500ml fles ongeveer 400 liter.

Maar als je nog even geduld hebt, wij hebben erg ons best gedaan op de Monello Lavare Shampoo en ik denk dat deze zeker zal bevallen. Het is ook een residuvrije shampoo, dus geen conditioners en andere (siliconen)toevoegingen. Wij denken dat een shampoo beter is als deze toevoeging na het wassen wordt gegeven aan het oppervlak en niet tijdens. En uit een fles Lavare haal je ongeveer 315 liter shampoo-oplossing


bs zei:
Als ik mijn auto met BTBM ga wassen, dan lijkt het net of de kleur antraciet grijs is (ik krijg zo de niet-orginele kleur). Als ik hem met Goldclass ga wassen dan is hij diepzwart en blijft hij dat ook een hele lange tijd.

Ik denk eerder dat je dan juist wél de originele kleur ziet. Er blijven namelijk geen toevoegingen achter op het oppervlak en met de Gold Class shampoo is dat wel het geval.

bs zei:
Ik heb altijd Gold class gebruikt van Meguiar's , ik vind deze altijd nog beter als Dodo BTBM. Misschien is de kwaliteit minder als Dodo Juice omdat het geen natuurlijke ingredienten heeft maar ik ben er erg tevreden over. Misschien maak ik nu je keuze wat makkelijker.

Het heeft niets met de typering van de ingrediënten te maken (dus natuurlijk tegenover synthetisch). ;)
 
Thanks Tim, je brengt me enorm aan het twijfelen of ik voor de Lavare moet gaan. Jammer dat jullie geen samples hebben....

Ik denk dat je een punt hebt met QD+, dat doe ik eigenlijk nu ook bij mijn BTBM, vind ik nog steeds een goede shampoo, maar wil een keer wat anders proberen.
Juist omdat ik nu ga foamen van te voren (wat ik voorheen niet deed) denk ik dat het probleem met mijn witte (zwarte waas achterblijven) wel goed schoon kan worden.
 
Ik heb BTBM in huis en heb Goldclass besteld, zo kan ik altijd afwisselen (altijd moeilijk welke shampoo te pakken) :-b
Bij de ene wasbeurt krijgt mijn auto een natuurlijke behandeling en bij de andere keer een lekkere conditioner (vindt mijn haar ook lekker).
Zo kan je het natuurlijk ook doen als het kiezen te moeilijk wordt.