• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Mini Show Off] Remnaaf van Audi R8 wat opgeknapt

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.695
200
Berkel en Rodenrijs
Soms heb je grote klussen en soms kleintjes. ,^^

Tijdens het wisselen van mijn winterbanden naar zomerbanden heb ik mijn wielkasten en remklauwen ook snel onder handen genomen. Toen ik mijn velgen wilde monteren viel mijn oog op de verweerde naven. Omdat het onbehandeld aluminium is en ik in de winter ook doorrijd, hebben ze nogal een tik van de pekel gekregen.

Helaas kreeg ik ze niet zo snel 100%, maar met Wolfgang MetallWerk Compound en een Uni-Ball geel, kwam ik een heel eind:

R8_Remschijf1.JPG

R8_Remschijf2.JPG


Daarna even een beetje Reload van CarPro eroverheen gezet, geen idee of dat in dit geval wil helpen, maar het was een kleine moeite.
 
Mooi voorbeeld van alle kleine beetjes ...

Jet Laquer misschien een optie ?? zou moeten houden tot 300 graden (uit mijn hoofd)

Hans
 
Inderdaad Hans, dat was de beste optie geweest en volgens mij hadden we die ook gewoon staan. Maar stom genoeg niet aan gedacht. De klus moest door de drukte even snel tussendoor. Eigenlijk had ik 1 naaf met Reload en de ander met Jet Laq moeten doen.

Als ik meer tijd heb, dan probeer ik ze nog uitvoerig te polijsten en dan doe ik de test (achter moeten ook nog gepolijst worden, maar zijn er minder slecht aan toe).
 
Dat werkt allemaal niet ben ik bang :no

Als je hard remt voor een paar seconden zitten de schijven al op een temperatuur van rond 800-900 graden celcius. Met een R8 nog wel een stukje warmer :-b Weet je toevallig wat voor schijven het zijn? Keramisch of staal?

Die naaf zelf word dan zeker warmer dan 300 graden. Ik zou het gewoon netjes maken en dan een laagje hittebestendige blanke lak erop spuiten, dat gaat ergens tot de 500-600 graden dacht ik. :)^

Edit: Wat een vreselijk mooie schijf en remklauw trouwens :heart_eyes:
 
Als ik zulke schotels als remschijven onder mijn Fabiaatje zou zetten zou het chassis spontaan ontzetten als ik eens flink remde volgens mij :p

Wel een beetje slordig van Audi vind ik, dat ze dan net zulke details geen aandacht geven. Desalniettemin; mooi opgeknapt:)^
 
@Bartjebart

Nee joh! dan maakt je Fabia een stoppie :D

Vind het eigenlijk niet zo gek dat ze daar niets aan doen, zelf denk ik dat spuiten van die dingen weinig zit heeft aangezien de velgen er weer opkomen. En als ze zo kaal zijn zit er geen onbalans in wat met de snelheden die een R8 haalt HEUL belangrijk is.

Heb laatst nog ergens gelezen dat een naaf die vies is van de roest en ander vuil zorgt voor 30-40 gram extra lood dat er per wiel bijkomt!
 
Ziet er weer top uit Tim! Vier of zes pots klauwen? De Porsche klauwen (vier pots) op mijn RS hebben al een ontzagwekkend stopvermogen, maar ik heb een keer meegereden in een R8, alsof je een anker uitgooide!
 
Zuigers!

DSC05320.jpg


Die ronde openingen aan de binnenkant. Ik heb er twee per kant, dat maakt dan een vierpots klauw/remtang. Dit zijn mijn Porsche klauwen trouwens.
 
nou DIE wil ik dus wel onder mijn golfje hebben xD

2 meter sta je dan stil.


mooie wagen! en ik weet zeker dat hij bij jou ook mooi blijft!
 
Mooi hoor, zulke details!

@Tim: Wanneer mogen we de R8 zomer prep showoff verwachten? Heb wel zin om daar van te genieten;)