• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mitsubishi Lancer SW van dof roze naar knalrood.

aBBel P155 SW

Detailing addict
26 apr 2009
119
62
49
Vandaag de auto van een collega van Martijn aangepakt. Martijn had me al gewaarschuwd dat het een flinke kluif zou worden. Maar goed we zijn niet voor 1 gat te vangen dus ik wachtte vanmorgen rustig af wat Martijn zou meebrengen. Idd, dus jah dit nam hij dus mee hmmmmm:

IMG_4751.jpg

IMG_4749.jpg


Lekker dof, ook een leuke beschadiging. Paaltje ofzo? Wie zal het zeggen.

HPIM1924.jpg


Goed genoeg te doen dus eerst de wielen maar een 1e spray met de Velgenreiniger gegeven.

IMG_4743.jpg

IMG_4739.jpg


Eerst met de Kärcher HD en een Kärcher autowas concentraat en de Kärcher foam mode (werkt een stuk minder dan de Autobrite maar dat terzijde)
Daarna wassen met een mix van Poorboys Slick and Suds, en Dodo Juice BTBM. Deursponningen en rubbers met Meguiars APC 1:4 en wat verschillende kwasten. Wielen nog maar een keer gedaan met de velgen reiniger, geprobeerd er maximaal resultaat uit te halen maar we kunnen niet tover en we moesten accepteren dat de velgen niet best meer waren. Wel schoon dat wel.

Niet afgedroogd, en gelijk gaan kleien eerst met de Medium blauwe klei van Meguiars maar al snel overgestapt op de Aggresive rode klei van Meguiars. Dat schoot lekker op en met deze lak hoef je niet bang te zijn voor een beetje marring LOL

IMG_4746.jpg

IMG_4745.jpg


Effect om te zien 0,0 maar wel schoon en glad. Teer vlekken heb ik weggehaald met terpentine en een oude handdoek schade met dezelfde combi en nog wat extra bloed en zweet.

Tijd voor een testspot en een 50/50 shot. Dit is er 1 voor de boeken wat een verschil !!!

IMG_4755.jpg


En om te bewijzen dat het echt de Lancer SW is.

IMG_4757.jpg

IMG_4758.jpg


Hoe hebben we dat bereikt. Proberen en proberen. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de eerste hit met een oranje LC pad zou worden met Poorboys SSR 2,5 daarna finishen met een zwarte pad en Monello Finale. Prima resultaat.

Martijn ook lekker bezig geweest, ik heb er een vaste detail bud bij iig. Hij is super precies en houdt niet op totdat hij tevreden is. Net zo'n pietje precies als ik. Ideaal om mee te werken iig. We hebben een hoop lol gehad en we zijn lekker verwend door mijn meissie met tosti's en geroosterd brod met aardbeien. Lekker koud colaatje op zijn tijd en de dag vliegt om.

IMG_4759.jpg

IMG_4760.jpg


Tussendoor nog even met mijn vader naar de EHBO in het ZKH geweest die had namelijk met een Stanly mes geprobeerd zijn vinger te ontwijken wat niet gelukt was en dus 4 hechtingen kostte.

Eindresultaat na de finish van Poorboys Blackhole op een zwarte LC pad en Smartwax Smartsealant op een 6,5" rode LC pad. Banden in de Meguiars tire shine etc.

IMG_4768.jpg


Hier zat dus de bovengenoemde schade!!

IMG_4773.jpg

IMG_4769.jpg

IMG_4770.jpg


Nog een leuke Voor/Na
Voor:
IMG_4744.jpg

Na:
IMG_4772.jpg


Erg leuke dag gehad, lekker pizaatje op en de eigenaresse was velly pleased.

gr BB & Martijn
 
In eersteinstantie dacht ik dat er weer een beschrijving zou volgen over wetsanden :weetniet
Mooi resultaat, en zelfs de schade weg. En lekker met zijn tweeen.
Nu wel de eigenaresse bijscholen in het bijhouden :ja

Hans
 
Daar heb je veel eer van je werk bij gehad. Ziet er weer prachtig uit. Je pad's zullen nu wel rood zijn verwacht ik.
 
Mooi werk :)^ Dat moet toch weer een voldaan gevoel geven als je 'voor' en 'na' met elkaar vergelijkt.
Ik neem aan dat de beschadiging niet zo diep was?
 
zulke klussen zijn knap om in je porfolio te hebben....daar kijken de mensen echt van op....prachtresultaat:)^
 
Prachtig resultaat geboekt. Inmiddels verdienen de "van roze naar rood-projecten" een eigen topic. Ik heb al heel wat wonderbaarlijke metamorfoses voorbij zien komen.
 
De beschadiging was voornamelijk verf van het paaltje dat er lekker in gevreten zat, geen deuken en zeer weinig krassen. De pads waren idd lekker rood. Ik had van te voren een emmer met Snappy clean neergezet en die leek aan het einde van de dag alsof hij uit het plaatselijke abattoir was gekomen 'Dexter' style haha.

gr bb
 
We staan toch elke keer versteld wat er met ssr en Dap kan verwezenlijkt worden8-o
Elke keer dat ik met de auto voorbij zo een "roze" rijd, heb ik zin om te stoppen en te vragen of ik mij hier niet mag op uitleven:roll
Maar wie zijn wagen zo laat verkleuren ligt er waarschijnlijk niet van wakker.....
 
Altijd leuk een single stage lak :-D Geweldig!
een 50/50 dmw een tapeje is voor de foto natuurlijk geweldig maar ik heb een aantal keer meegemaakt dat je dat blijft zien, dat doe ik zelf dus niet meer.
 
Wowie wat een verschil mannen :cool:

Zelf eens aan een rode VW Golf gewerkt, deze was ook zo extreem verweerd...

Hopelijk houd de eigenaar hem nu wel bij, anders is het ook weer jammer werk..