• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello foam (pre wash)

G.Scholtens

Detailing chief
19 apr 2010
97
75
Bij mijn huidige hogedruk bleek toch een shampoo fles te zitten, denk ga mooi mijn nieuwe Monello foam eens proberen.
Maar ging niet lekker, foam was meer waterig dan foam.

Had netjes kwart van mijn fles gevuld met de foam, rest bij gevuld met water en spuiten maar.

Wat gaat hier fout of is mijn shampoo fles gewoon niet geschikt om te foamen?
 
Dik schuim is een combinatie van de juiste verhouding shampoo in de lans zodat deze na het mengen nog sterk genoeg is.
Dus het ligt ook aan de hoeveelheid shampoo mengsel dat de lans doorgeeft om mee te nemen in de straal.
En dan nog de mate van lucht die wordt toegevoegd, wat afhankelijk is van de vorm van de lans en de druk van de HD

Met 100ml shampoo in de Monello Lancia kan ik prima en de Jaguar en de Corsa doen
 
Ik vermoed dat TS zo'n simpel shampoo flesje voor Nilfisk of Karcher heeft. En geen "echte" foamlance.

20240226_084858.jpg


Links: Standaard van Nilfisk. Geeft inderdaad waterig foam.
Rechts: Monello Lancia Foamlance. Geeft dik pak schuim bij bepaalde foams.
 
  • Grappig
  • Leuk
Reactions: AndyVR en RedCat
Ik heb een van stihl, maar die lijkt inderdaad op die van nilfisk. Als die waterig zijn ding doet is he ook prima natuurlijk. Later dit of volgend jaar met ander HD reiniger, maar voorlopig hier even mee verder. Hand cannon voor foamen kan ik ook nog aanschaffen als jullie zeggen dat dit niet werkt zoals nu
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb een van stihl, maar die lijkt inderdaad op die van nilfisk. Als die waterig zijn ding doet is he ook prima natuurlijk. Later dit of volgend jaar met ander HD reiniger, maar voorlopig hier even mee verder. Hand cannon voor foamen kan ik ook nog aanschaffen als jullie zeggen dat dit niet werkt zoals nu
@RoyR je geeft een like, maar kan ik mijn foam nog dikker krijgen dan nu? Of is waterig ook prima
 
Waterig werkt het ook.
Schuim blijft langer hangen maar raakt het oppervlak minder
Dun druipt eerder af maar zit meer aan het oppervlak.
 
Maar verder had ik het wel goed gedaan, door eerst foam in de fles te doen en dan water erbij of moest het nu juist andersom
 
@RoyR je geeft een like, maar kan ik mijn foam nog dikker krijgen dan nu? Of is waterig ook prima
Ja dat kan zeker. Maar dan moet je een Monello Foamlance aanschaffen.

Dikkere foam blijft wat langer plakken dan die dunne waterige "troep". En daardoor kan vuil vaak net wat beter los weken.

 
Laatst bewerkt:
Had netjes kwart van mijn fles gevuld met de foam, rest bij gevuld met water en spuiten maar.
Als dat waterige foam geeft kan je eens proberen de verhouding te veranderen. Probeer de helft eens.
Indien je foamer regelbaar is dan kan het zelfs puur erin. De verhouding regel je dan met een knop.

Wat ook helpt, is warm water erbij doen. Foam en shampoos schuimen beter met warm water.
 
Had hem nu al 1 op 4, was sterke verhouding stond op de verpakking. Maar zal hem eens meer vullen. Heb dus geen regelaar erop, hij is echt zoals het Nilfisk plaatje hierboven. Simpel en klein. warm water wist is
 
Warm water is logisch: warm water heeft een lager soortelijk gewicht, en daardoor neemt de foamlans meer volume uit de mengfles mee (heeft te maken met aerodynamica). Wat ook kan helpen is als de foam wat warmer is als je die in de mengfles doet (zelfde effect als warm water). En natuurlijk de verhouding water/foam aanpassen zoals @MTyn al noemt.