• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello - Ibrido Hybrid Wax - Edizione Limitata

quido

Detailing addict
1 jul 2011
78
55
57
Graag de ervaringen van deze Monello - Ibrido Hybrid Wax - Edizione Limitata. Geeft deze echt zo een diepe wetlook ?
Of zou ik voor volvo zwart een andere keuze maken?
 
Heb hem eens gezien op een vriend zijn zwarte bmw, was alleen in de volle zon, maar de metallic flakes waren erg goed te zien en glom behoorlijk. Maar zo pal in de zon kon ik geen degelijk oordeel vellen over de wetlook, die zie je het mooist in iets minder zonnige omstandigheden.
 
Voorbereiding en Polijsten= 90% van het resultaat...
Wax is slechts een klein deel van het eindresultaat. De Ibrido zal een prima Wax zijn ook voor zwart maar dat is Collinite 915 bv ook.
Ibrido kun je niet altijd layeren met andere waxlagen en voor op een glaze is ie niet voor ontwikkeld (black hole kan bv dan weer wel begreep ik).
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ik gebruik de Meguairs Mirror Glaze M105 en M205. Als ik het goed begrijp kan ik deze Lbrido dan niet gebruiken?
 
Quido, m105,m205 zijn polijstmiddelen...
Gewoon polijsten ,lak ontvetten en Ibrido erop dan ben je er toch?
 
Vorige week de Ibrido aangebracht op mijn Bimmer. Lang getwijfeld wat te doen, veel gelezen, wel/geen glaze etc. maar uiteindelijk toch besloten om op de gepolijste lak toch eerst black hole aan te brengen, gevolgd door Ibrdio. De Ibrido liet zich (mede hierdoor?) goed verwerken en het eind resultaat was prachtig. Enkele dagen geleden regende het (eindelijk) en de beading was echt geweldig, zeer over te spreken!

Het aanbrengen van een glaze onder een wax kan natuurlijk de stand tijd verkorten van een wax, maar ach, je bent een detailer of niet?! :-D
 
Als je niet polijst dan heeft het zeker een meerwaarde. Ric en Zluytr bedoelen dat een glaze niet zoveel toevoegt als het polijstwerk goed gedaan is.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Eens, zal ook minimaal zijn bij een juiste voorbewerking met polijsten etc.(80% voorbewerking/20% wax).

Verder las ik enkele positieve berichtgevingen over het verwerken i.c.m. een glaze (BH), mede hierdoor heb ik de proef op de som genomen. Voor de stand tijd hoef je het in mijn ogen niet te laten als detailer zijnde, bedoel, dit zal nog steeds ruim enkele maanden zijn.
 
Polijsten van de auto bepaald inderdaad voor het grootste deel het resultaat, het ligt er ook een beetje aan aan met welk resultaat je tevreden bent. Persoonlijk zou ik in plaats van deze dure wax voor de zwarte Volvo ook kiezen voor blackhole met bijvoorbeeld Collonite 915 erop na het polijsten, scheelt wat geld wat je weer ergens anders aan kunt besteden.
 
Hey Peeps,

Ric325i;n424430 zei:
Voorbereiding en Polijsten= 90% van het resultaat...
Wax is slechts een klein deel van het eindresultaat. De Ibrido zal een prima Wax zijn ook voor zwart maar dat is Collinite 915 bv ook.
Ibrido kun je niet altijd layeren met andere waxlagen en voor op een glaze is ie niet voor ontwikkeld (black hole kan bv dan weer wel begreep ik).

Zluytr;n424529 zei:
Ik ben het wel met Rick eens, dat als je een auto goed polijst een glaze weinig toevoegt!

Jansen;n424552 zei:
Als je niet polijst dan heeft het zeker een meerwaarde. Ric en Zluytr bedoelen dat een glaze niet zoveel toevoegt als het polijstwerk goed gedaan is.


Het viel mij op dat Ric325i zijn reactie/mening geeft over de oorspronkelijke vraag m.b.t. de Ibrido Hybrid Wax, en vervolgens zijn er een aantal reacties, over de (ver)werking van een Glaze ,die woorden in de mond van Ric325i leggen.

Zoals ik het lees zegt Rick325i niks specifieks over ''geen toevoeging van een glaze wanneer een auto goed gepolijst is''.

Wél zegt hij iets over de noodzaak van een goede voorbereiding en eigenschappen van Ibrido.

---> ? ? ?


Daarnaast ben ik het ook niet helemaal eens met de stelling dat een glaze weinig zal toevoegen wanneer een auto goed gepolijst is. Ik ben in de veronderstelling dat een glaze de oliën van een lak aanvult die tijdens zijn levensloop, of ná polijsten, verloren zijn gegaan door de geopende poriën. Dit een de reden waarom ik glaze gebruik.

Ik kan mij voorstellen dat wanneer de glaze zijn werking doet als in het bovenstaande verhaal, er niet altijd een merkbaar verschil in kleur/glans zal zijn. Echter, bij mijn ervaring met 2 oudere auto's dit wel een aanzienlijk verschil was. Bij een testje waarbij er een (glaze-wax) en (alleen wax) was gebruikt, viel het duidelijk op dat er bij de (glaze-wax) combinatie een diepere kleur/glans was ontstaan. Dit zal per auto én kleur wel weer verschillend zijn.

Ikzelf gebruik na het polijsten Gyeon Prep om te ontvetten, gevolgd door Lime Prime, afgerond met Collinite 845.


Correct me if I'm wrong!


Greetz
 
Die twee oudere auto's waarop je je test hebt gedaan, waren die goed gepolijst of iets dergelijks? Wat was de voorbereiding?
 
Het was niet mijn bedoeling om Ric woorden in de mond te leggen, maar ik kan mij herinneren dat hij in andere topics heeft gezegd dat een glaze weinig toevoegt als het polijstwerk goed gedaan is.
 
Hey Peeps,


Snip: De 2 oudere auto waar het verschil duidelijk opviel waren goed gepolijst. Daarmee bedoel ik; de voorbereiding. :-D
(Wassen / kleien / polijsten / cleanen / glaze / wax) The works...


De test vond eigenlijk spontaan plaats, omdat het verschil opviel.

Ik was al klaar met polijsten en had al een paneel gedaan met glaze, werd toen onderbroken door iemand en bij hervatting haalde ik de Collinite 845 uit het warme water en ging domweg waxen. Stom genoeg vergeten dat ik nog met de glaze bezig was.
Even later sprak de eigenaar van de auto mij aan en gaf mij een peukie en wat te drinken. Terwijl we dus effe van auto weg stapten en naar de auto keken, zagen we ineens een behoorlijk verschil in kleur en/of glans op het paneel waar ik was begonnen vóór de onderbreking. (Dit paneel had dus wél een glaze)

De panelen die ik al gewaxed had, was niet veel, heb ik gecleaned en ontvet en de glaze alsnog opgebracht.

Ik zeg er ook bij dat ik een glaze eigenlijk alleen nog maar aanbreng op donkere auto's én na een test spot. Zo heb ik recent een zwarte Cruiser gedaan die, zover een 3-4 mensen konden beoordelen, inderdaad niks had aan een glaze. (qua glans en/of kleur) Echter mijn eigen donkerblauwe/paarse BMW bijvoorbeeld zeker weer wel. (Dof blauw --> Diep paars)

Jansen: Zie het ook niet als een verwijt, maar meer als dat het leek alsof er berichten tussenuit waren gevallen.



Greetz
 
Grappig, mijn ervaring met Black hole is juist dat hij het geweldig doet op mijn zwarte (geen metallic) motor :) :) Gaf toch een stuk extra diepe glans. Op mijn vrouw haar 'donker' groene metallic clio deed het echt geen bal.
 
ik heb deze wax nog gehad en was er toch altijd tevreden van, ook kwa standtijd.
heb hem verkocht omdat ik grotendeels tot volledig auto finesse ga.
 
Voorbereiding en Polijsten= 90% van het resultaat...
Wax is slechts een klein deel van het eindresultaat. De Ibrido zal een prima Wax zijn ook voor zwart maar dat is Collinite 915 bv ook.
Ibrido kun je niet altijd layeren met andere waxlagen en voor op een glaze is ie niet voor ontwikkeld (black hole kan bv dan weer wel begreep ik).
Toelichting:
Dit is de info waarmee ik de topicstarter wilde helpen (ik hoop dat ie er wat aan heeft). Ik blijf expres uit de "to glaze or not to glaze" discussie.
 
Quantoxx;n425431 zei:
Hey Peeps,








Het viel mij op dat Ric325i zijn reactie/mening geeft over de oorspronkelijke vraag m.b.t. de Ibrido Hybrid Wax, en vervolgens zijn er een aantal reacties, over de (ver)werking van een Glaze ,die woorden in de mond van Ric325i leggen.

Zoals ik het lees zegt Rick325i niks specifieks over ''geen toevoeging van een glaze wanneer een auto goed gepolijst is''.

Wél zegt hij iets over de noodzaak van een goede voorbereiding en eigenschappen van Ibrido.

---> ? ? ?


Daarnaast ben ik het ook niet helemaal eens met de stelling dat een glaze weinig zal toevoegen wanneer een auto goed gepolijst is. Ik ben in de veronderstelling dat een glaze de oliën van een lak aanvult die tijdens zijn levensloop, of ná polijsten, verloren zijn gegaan door de geopende poriën. Dit een de reden waarom ik glaze gebruik.

Ik kan mij voorstellen dat wanneer de glaze zijn werking doet als in het bovenstaande verhaal, er niet altijd een merkbaar verschil in kleur/glans zal zijn. Echter, bij mijn ervaring met 2 oudere auto's dit wel een aanzienlijk verschil was. Bij een testje waarbij er een (glaze-wax) en (alleen wax) was gebruikt, viel het duidelijk op dat er bij de (glaze-wax) combinatie een diepere kleur/glans was ontstaan. Dit zal per auto én kleur wel weer verschillend zijn.

Ikzelf gebruik na het polijsten Gyeon Prep om te ontvetten, gevolgd door Lime Prime, afgerond met Collinite 845.


Correct me if I'm wrong!


Greetz


Ik leg Rick geen woorden in zn mond... Maar ik weet dat Rick en ik het zelfde over een glaze denken! En Ramon begon over Black hole dus ging ik daar op in.

Een glaze en vooral Black hole is een fantastisch product.... laat daar geen misverstand over zijn... Het is niet voor niks op de markt... Want als een auto niet of niet goed gepolijst is maskeerd het eventuele krasjes en swirls and het zorg voor extra glans! Prachtig toch!

Alleen als je een auto goed polijst hoever krasjes niet gemaskeerd te worden.... en als ik een auto polijst krijg ik zo'n glans op mn lak dat een glaze echt heel weinig (Niks) toevoegd. En dan heb ik het ook over zwarte auto's.

Maar iedereen moet werken zo als hij dat fijn vind... er is geen goed of slecht in dit verhaal... alleen als je zegt dat het echt zoveel glans toevoegd kan het zijn dat er meer resultaat te halen valt.

Ik had hier voor een E91LCI... waarvan de lak kei hard was!... Met de DAP en Veloce op geel kreeg ik wel een leuk resultaat... Maar toen ik 1maal met S3 Gold ging werken en een andere pad kreeg ik op eens een glans waar geen glaze tegen op kan.

Ik vind de hele auto ontvetten met prep persoonlijk ook overbodig! Ik gebruik prep tijden het polijsten om te kijken of ik het gehoopte resultaat behaald heb... En na het polijsten was ik de auto nog een keer voor ik deze afwerk. Dan ben je meteen van alle polijst spetters af... Dat betekend niet dat het slecht is om je auto te ontvetten met prep... helemaal niet.... maar dit vind ik fijner werken..

Mits ik met een coating werk natuurlijk... dan is het zeker wel nodig de hele auto op die manier te ontvetten.
 
Is er een verschil tussen de Ibrido Hybrid en de ibrido hybrid limited edition ( in samenstelling van het product)?

Het doosje zou bij mij toch maar in de kelder in een bak staan.

Thankz