• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Lavare shampoo

Remko.me

Detailing rookie
1 nov 2010
192
0
Ik begin met: :heart_eyes:

En ik zal je vertellen waarom.

Vandaag de Monello Lavare gebruikt op mijn auto. Bewust ervoor gekozen om het te gebruiken op mijn auto, die was echt extreem vies dus een goede uitdaging.

Begonnen met foamen (Magifoam) en merkte dat het vuil al best goed los kwam. Toch bleef er een flinke zware zwarte waas op de auto hangen, wat ik met foamen niet goed weg kreeg.

Lekker goed warm water gepakt en 8 keer pompen voor 10 liter water. (Natuurlijk wel drie emmers)
Mijn heerlijke wash mitt gepakt samen met de The Bone spons....

De geur is super lekker, niet overdreven en ook niet mierzoet. :ja


Toen ik de shampoo in een volle emmer water gooide en mijn wash mitt erin plonsde merkte ik al dat het goed ging schuimen, inderdaad goed! Niet overdreven maar wel ontzettend fijn, precies wat ik zocht. Terwijl ik mijn spons op de auto liet glijden merkte ik al heel goed dat de shampoo voor mij een succes ging worden! Ik moet eerlijk zeggen, ik had verwacht dat Lavare misschien wel een miskoop zou zijn, maar dat blijkt toch echt niet zijn.

Hij heeft mijn auto echt ontzettend mooi wit gekregen en heb hem niet kunnen betrappen op het niet schoonmaken van bepaalde moeilijke gedeelten.
Waar Born to be Mild van DJ het moeilijk had bij de deuren waar extreme modderspetters zitten soms, had Lavare er geen moeite mee en kwam het goed los.

Tot zo ver was ik erg tevreden, maar wilde nog 1 ding testen, wat zou er gebeuren als ik de auto laat opdrogen zonder hem droog te vegen met een droogdoek. Besloten om dit alleen bij de achterklep te doen, want had geen zin om de hele auto (in geval van niet goed opdrogen) te behandelen.
Ik was aangenaam verrast dat hij geen witten vlekken achterliet, daar waar ik het ook niet had met BTBM van DJ.


Je moet niet verwachten dat hij een extreme glans achterlaat, maar daar zocht ik ook niet na en dit was voor mij ook niet nodig.



Dus voor mij is het een blijvertje en ik zal hem zeker aanraden.

:party: Well done creators of Monello Lavare!
 
Goed om te lezen Remko !
Ik heb even een copy/paste van jouw eerdere ervaring ( en vraag welke shampoo je nu zou willen aanschaffen ):
Remko.me zei:
Ik ben toe aan een nieuwe shampoo en wil me graag adviseren.

Ik gebruik nu BTBM van DJ.
Ik foam vooraf met Magifoam.....

Ik vind BTBM best goed, maar merk dat het 'zwarte' op mijn auto er toch wel heel moeilijk af gaat.
Waarom dit er bij: omdat ik het zelf interessant vind dat de TS nu op zijn eigen auto met zelfde voorbereiding en eigen handen een verschil heeft geconstateerd die positief is uitgevallen !
Geeft dit verdere garanties? Neen, maar ik vind het een meerwaarde hebben gezien het feit dat een shampoo alleen al een heel verschil kan uitmaken.
Geen rare poespas verder / geen kudo's mee te verdienen / geen medewerker .... totaal onafhankelijk maar wel duidelijk en wellicht een 'over-de-streep-trekker gezien het om een nieuw product gaat
Kan de rest er wat mee: werkelijk geen idee, maar vond wel interessant ( in elk geval voor mijzelf ) om er wat extra bij te schrijven
 
Omdat ik geen succes had met DJ Born to be Mild, en Tim had aangeven dat dit de beste shampoo was in jullie assortiment.... ;)
 
Duidelijk! Zelf wel erg fan van BtbM (en Lavare ;) maar kan natuurlijk altijd zo zijn dat een shampoo niet bevalt.
 
Dibbuz zei:
Mooi dat ie bevalt maar vanwaar dit:
Dat vroeg ik me ook af Dennis toen ik dat las maar duidelijk beantwoord. :)^

En een mooie gebruikers ervaring van deze nieuwe shampoo. Ook misschien eens erbij bestellen alhoewel ik nog genoeg heb staan, maar dat is een probleem wat vele zullen be-amen. Morgen voor de eerste keer de BTBM gebruiken op mijn veels te vieze witte Ford Ka.

@Remko: :cool:
 
De Lavare is ook hier een blijvertje!

Het is inderdaad een hele fijne shampoo en de auto is er blij mee:-b

Addy je mag hem wel keertje komen testen ;)
 
Mooi stukje dit en vooral goed om te lezen.
Het probleem waarmee jij aan de slag bent gegaan komt me bekend voor; probleemplekjes onder de deuren e.d.
Zeker een shampoo die hier ook aan de collectie toegevoegd gaat worden
 
Zeker positief! Ik heb ook het gevoel dat het beter wast, zoals ik al beschreef had BTBM het soms moeilijker met bepaalde lastige (erg vervuilde) stukken, daar waar Lavare dat niet heeft.
 
Mooi verslag en zoals ik al zei een toppertje!

Volgende week ga ik me auto weer verwennen met deze shampoo :)^
 
Komt de Lavare met de tijd ook per gallon beschikbaar?
Tegen het eind van het jaar zal ik wel door mn gallon autobathe zijn en dan zou ik die graag vervangen door Lavare
 
Ik heb er vrijdag ook men wagen mee gewassen, eerst gefoamd daarna gewassen. Moet wel zeggen dat men auto eigenlijk niet echt vuil was en amper 30km gereden had bij de vorige wasbeurt ;)

Zo'n 7x gepompt op 15l water was voldoende om mooi te reinigen. schuimde voldoende en bij het afspoelen vloeide het water snel weg. Drogen ging dus prima, komt dit door de Lavare of kan dit ook liggen aan een laagje red mist van de vorige keer?

Als ik tussen de Lavare, BTBM en de Shampoo+ moet kiezen heb ik voorlopig nog geen winnaar, toekomst zal het uitwijzen.
 
Vandaag de wagen ook voor de eerste keer gewassen met de lavare! Gewoon een supershampoo en ruikt ook nog heerlijk! Alweer goed gewerkt tim en co!!!
 
Heb afgelopen weekend 2 auto's gewassen met Lavare:

Eerste ervaring op een witte Fiesta met 3000km op de klok en een laagje Colli 845 van een week of 3 oud (1 keer gewassen)

Het schuimt goed, en ruikt lekker. De dosseerpomp is handig maar ik weet niet of 2ml per keer uit komt. Dat wil ik nog even meten. Just 2 be shure. Flesje ziet er mooi uit en de algehele feel van het product is prima.
De washmitt glijdt lekker over de lak en ook het schuim blijft. Ook op de auto. De kracht van de shampoo kan ik niets over zeggen. De auto wordt schoon maar dat wordt ie ook met alle andere shampoo's die ik heb. Geen klachten dus.

Het afspoelen van de auto verloopt redelijk. Er blijft toch aardig wat water achter ondanks dat ik met een speciaal stukje slang de auto zonder druk afspoel. Voor mijn gevoel doet Born to be Mild dit iets beter.

Op mijn zwarte Audi is het verhaal eigenlijk compleet gelijk echter ook hier blijft er wat water achter met wat streepjes (residu?) Op de witte lak niet zichtbaar maar op zwart wel. Na het afdrogen is het geheel weg en is de glans perfect maar het viel me wel op.

Ik heb dit met andere shampoo's nog niet meegemaakt.

We hebben hier vrij zacht water dus ik gebruik altijd iets minder shampoo dan voorgeschreven dus ik heb niet een overdosis gebruikt. Beide auto's zitten in een vrij verse waxlaag 845. ( 3-4 weken) Het enige verschil is de kleur van de auto en dat ik op de Audi wel eens PB quickdetailer+ gebruik.

Ik wil nog eens even een testje doen op de Audi met Born to be Mild en Lavara mbt sheeting en achterblijven van sporen

Voorlopige conclusie: ( na slechts 2 auto's)

Goede shampoo, maar door die iets mindere afvoer van water blijft Born to be Mild mijn favoriet. Ook Super Slick en Suds moet hij vooralsnog voor zich dulden.
 
RogierV12 zei:
Komt de Lavare met de tijd ook per gallon beschikbaar?
Tegen het eind van het jaar zal ik wel door mn gallon autobathe zijn en dan zou ik die graag vervangen door Lavare

Ben ik ook erg benieuwd naar!

Tim, kom er maar in!!:-"




meuh