• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

monello mezzo & finale + pads

blue-sport

Detailing addict
4 jul 2010
98
52
Hey,

Ik heb een vraagje,

ik heb het monello rafini lite dap500 pakket gekocht,

hierin zit

oranje ccs pad,
witte ccs pad
lichtegroene ccs pad,

en ik heb nog een losse zwarte ccs pad,

en monello mezze + finale

wat kan ik nou het beste gebruiken als combi,

na de lichtgroene = finale nog de zwarte + finale ?
 
yes, finale op zwart. Hoewel ik dan eerlijk gezegd die lichtgroene gewoon weg zou laten... Dus na bv. Wit+Mezzo direct met zwart+finale, behoeft geen tussenstap lijkt mij.

Lichtgroen heeft een cutting factor, zou ik dus enkel gebruiken wanneer je hele lichte swirls hebt, niet om mee te finishen.
 
ik heb momenteel swirls,

dus zou in het ergste geval dan,

oranje & wit mezzo, en dan lichtgroen & zwart finale moeten pakken ?.

met de testspot waar kan ik het best mee beginnnen ?
 
Begin met de meest lichte combi en als dat niet naar tevredenheid werkt, iets zwaarder (groen\finale; groen\mezzo, groen\inizio, wit\finale, wit\mezzo etc.)

testspot; Motorkap! Even netjes afplakken en je kunt beginnen.

Als je met oranje\mezzo aan de slag gaat, afmaken met wit\mezzo en vervolgens zwart\finale. Lichtgroen hoef je maar in een enkel geval aan te spreken (en als je een auto gaat detailen die nog nooit echt is verwend dan is lichtgroen de eerste keer overbodig).
 
okee,

dat dacht je de pads nooit met 2 verschillende polijst middelen mocht gebruiken,
moet je dan nog eerst de pads uitspoelen ?
 
Dat is wel het beste, als je een licht polijstmiddel gebruikt hebt op een pad, dan kun je daarna best wel een grover polijstmiddel er op gebruiken, de korrel is tenslotte grover dan wat er eerst op gebruikt werd. Andersom niet. Maar dit doe je meer bij een testspot.
uitspoelen is dus het beste.
 
ben vandaag druk bezig geweest op mn blauw mettalic opel astra g,
zelfde met mn zwaarste combi oranje met mezzo,
na een hit of 4 a 5 zitten er nog steeds swirls en krassen in ( wel minder )
heb wel in de volle zon gewerkt,

baal er een beetje van,
 
Dat je een zware combi gebruikt wil niet zeggen / garanderen dat je ook direct alle swirls eruit haalt.
Het is goed mogelijk dat je nu juist swirls aanbrengt doordat je zo'n zware combi hebt gebruikt.

Aantal punten waar het aan kan liggen :
- Heb je lang genoeg doorgewerkt met de Mezzo ?
- Welke stappen heb je na Mezzo op de oranje pad gedaan ?

Krassen ga je er met een excentrische machine nooit 100% uithalen.

Graag even wat meer input / info over de stappen die je hebt gedaan...

Gr. Arjan
 
wat ik heb geprobeert is,

mezzo op oranje,
finale op zwart

mezzo op oranje,
finale op lichtgroen,

finale op wit,

deze stappen heb ik geprobeert,
en toen was de middag om en de motorkap nog niet helemaal swirl vrij ( wel sterk verbeterd )
 
Van mezzo en oranje in 1x over naar finale op zwart vindt ik een hele stap.

Van mezzo en oranje naar finale en lichtgroen is al beter.
Daarvanuit zou je dan naar finale en zwart (of wit) kunnen.

Enige wat ik me dan nog kan voorstellen is :
- Je hebt niet lang genoeg doorgewerkt met het product
- Toerental van de DAP te laag gehad
- Swirls zijn heel erg diep...

Kan je wat foto's posten van de swirls in je motorkap ?

Gr. Arjan
 
heb de dap op stand 6 gehad,
en echt 1 of 2x het dambord gedaan,,

foto's van de swirls heb ik gemaakt maar zijn op de foto amper zichbaar,
kan het temaken hebben met de volle zon ?,
het stofte redelijk namelijk
 
Hoe groot waren de delen die je hebt gedaan dan ?
Stap 6 lijkt me zelf erg hoog alhoewel ik zelf een DAP900 heb dus dat kan ik niet helemaal 100% inschatten.

Als de Mezzo gaat stoffen is ie uitgewerkt. Normaal zou je toch zeker een minuut of 4 /5 moeten kunnen doorwerken voor het product gaat stoffen.
Wellicht dat als de auto te warm is (je geeft zelf al aan dat je in de volle zon stondt) het product zijn werk niet goed kan doen.
Mocht je niet uit de zon kunnen staan kan je beter overstappen op de SSR serie van Poorboys.

Gr. Arjan
 
ik kan wel uit de zon staan,
alleen momenteel niet,
stond inderdaad in de volle zon,
en was van te voren geclayt met de mothers clay kit,
stofte inderdaad vrij vroeg,
denk dat ik dan nu nog maar even ga proberen,

welke stappen zal ik pakken ?
 
Welke stappen je zou moeten volgens is vanachter een scherm en toetsenbord lastig te beoordelen : daarom zou je eigenlijk een testspot moeten doen.
Ervanuitgaande dat je de meest diepe swirls hebt zou je dan de volgende stappen kunnen volgen :

- Mezzo icm oranje
- Mezzo icm groen
- Finale icm groen (zou je evt kunnen overslaan)
- Finale icm wit

Maak eerst een testspot om te kijken hoe het gaat.
Mocht het niet lukken mag je het altijd laten weten, wellicht kunnen we dan samen een keertje kijken wat er misgaat.


Een paar weken geleden heb ik een Astra in dezelfde kleur als jou gedaan die ook behoorlijk onder de swirls en krassen zat :
(niet super foto's maar wel aanklikbaar)

th_P1070888.jpg




Eindresultaat :

th_P1070895.jpg


th_P1070902.jpg


th_P1070897.jpg


De GM lak is een va nde makkelijke lakken waar veel resultaat mee te behalen is.
Het is echt een hele mooie kleur waar veel uit te halen is !

Sucses straks !

Gr. Arjan
 
okee !,

ziet er indd strak uit,

moet zeggen werkt in de schaduw vele malen beter !,

heb nu eerst 2 passes gedaan met mezzo op oranje,
daarna 2 passes gedaan met mezzo op wit,
en daarna gefinished met finale op zwart,
in de schaduw ziet het er goed uit met een led lamp,
zal het morgen in de zon eens bekijken,

heb foto's gemaakt van vandaag zal ze zo ff uploaden,
heb mn velgen ook even goed gedetailt,
en al mn rubbers enzo zwart gemaakt,
raampjes gedaan,

let wel,

de skirts, stootstrips, handgrepen, zijn wel nog ''vies''
omdat ik die deze week terug krijg van de spuiter,
in de carosserie kleur,
 
Weet je zeker dat het nog steeds Swirls zijn en geen krassen? Die maak je namelijk ook als je je lak zo extreem behandeld (5 hits is veel....). Overigens mag je wel wat druk zetten, met een excentrische machine merk je snel genoeg wanneer je te hard drukt (dan stopt de roterende functie). Nog een andere tip, standje 4-5 is meer dan zat, zeker als je lak al wat zachter is door de warme zon.

Probeer eerst eens netjes 1 hit oranje\mezzo, dan wit\mezzo en vervolgens zwart\finale en kijk hoe dat is.

Ik kan het vanaf hier niet beoordelen maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat je met 5 hits mezzo op oranje, in de zon, geen swirls verwijdert....