• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

monello mezzo & finale + pads

In de zon kun je maar 1 merk gebruiken en dat is Poorboys.
De rest alleen uit de zon gebruiken, anders gaat de werkzaamheid hard achteruit. (Partytent gebruiken?)
Dit zijn eigelijk bodyshop producten die binnen verwerkt moeten worden onder redelijk geconditioneerde omstandigheden.
Met de DAP prima verwerkbaar, maar niet in de zon!
Met de DAP gaat het allemaal niet zo rap, dus wat meer passes en hits mag gerust, geef de eerste paar runs gerust wat extra druk, dan is de polijstwerking het grootst, daarna gaan de polijstkorrels afbreken en het de afname kleiner.
Succes!
 
blue-sport zei:
ooke,

1 hit is 1x van links naar rechts, half overlappend en dan van onder naar boven half overlappend toch ?

Bij mij is dat tot het product is uitgewerkt..........
 
Je te behandelen oppervlak 1x gedaan ( volgens dambord ) met pad en middel.
Een 2e hit: dan pak je weer polijstmiddel en doe je het gedeelte nog een keer
 
Hoe 'lang' je hit is, hangt ook af van je product en kan je het 'dambord'principe wel toepassen maar niet als leidend aanhouden.

Je product/benodigde aanpak is leidend, niet een theorie of standaard methodiek.
 
@Tinus: correct en tevens juist, maarrrrr ....
het is wel prettig als newbee om een beetje theorie / methodiek als leidraad te hebben zodat je tenminste niet als een leipie je dap met 50km/u over de lak geen gaat rossen in elk willekeurige volgorde,
en dan gaat balen omdat je het resultaat niet behaald :)

Daarbij wil ik mijzelf wel even corrigeren: 1x dambord wellicht wat te weinig, stopte zelf ook de 1e keer wat te snel en kon eigenlijk nog wel even doorgaan

Wellicht is dat ook wel de reden dat indien je zonder begeleiding gaat beginnen de grote valkuil en is of een clinic of begeleiding van iemand die vaker heeft gedaan wel een soort van 'must'.
Zo zet je de puntjes op de welbekende " i "
 
Rust, Reinheid en Regelmaat gaat niet alleen op voor kinderen, maar ook voor polijsten.
Kalm bewegen (armen licht gebogen in een vaste stand, en je verplaatst je met je voeten en NIET vanuit je middenrif of schouders) met schone materialen (schone pad met nieuwe dot polijstmiddel) en regelmatig en consequent met een vast toerenpatroon alle cm2 raken met je pad. Toerenpatroon afgewerkt, dan naar een ander toerenpatroon en weer alles afwerken (Zenith-methode)
 
vandaag in het miezerige zonnetje hier even snel gekeken,
weinig swirls meer na gister,
wel wat dunne langwerpige krasjes,

04082010351.jpg


afgewerkt met pb blackhole en natty's blue paste,

voor de foto is er niet gewassen of detailer spray gebruikt,
 
als je echt waarder moet / wil gaan,
kan je altijd hier een drupje inizio en een wolletje komen lenen (assendelft)
 
blue-sport zei:
@ juffer1,

welke stappen heb jij eigen op die astra gepakt ?


Deze Astra zat echt van top tot teen onder de schades en swirls.
- Wassen met DJ BtbM
- Clayen met PB's clay en S&W
- SSR2 op oranje kompressor pad icm DAP900
- SSR1 op lichtgroene kompressor pad icm excentrische D/A
- SSR1 op witte LC pad icm excentrische D/A
- Spruzzo alles afgenomen
- Black hole op zwarte LC pad icm excentrische D/A
- Dodo Light Fantastic met de hand aangebracht

Verder nog velgen, kunstof, interieur en ramen meegepakt

Let op : Dat het dezelfde auto als jou is wil niet zeggen dat jij ook deze stappen moet gaan volgen.
Je zult echt een testspot moeten doen om erachter te komen welke combi je moet gaan gebruiken.
 
blue-sport zei:
vandaag in het miezerige zonnetje hier even snel gekeken,
weinig swirls meer na gister,
wel wat dunne langwerpige krasjes

Probeer niet ALLE krasjes weg te krijgen.
Ga niet met je neus op de lak liggen of je nog een "krasje" ziet, als je een kras op 50-75cm ervandaan niet meer ziet is het prima.
Geheel krasloos proberen te krijgen is wat mij betreft onbegonnen werk. (heb het niet over "swirls")
Die motorkap ziet er prachtig uit zo! :)^
 
Heb nu al veel draadjes gelezen en deze kwam het kortst uit bij de vragen waar ik me zat
Dus heb deze maar even moeten hacken :schaam

Ik heb me ook gewaagd aan men eerste Dap900 ervaring
Wilde lichte krassen verwijderen en ervaring opdoen :)

Wat heb ik gedaan eerst een test gedaan met finale op witte pad ...hier kwam ik er niet mee
Dan maar de mezzo op een witte ...ook dit niet
Okeyyy Dan die orange maar (4/6) met Mezzo dit was wel ff met een bang hartje lol
Die cuttingsfactor leek dan ook zo groot e
Nu die viel al beter meer
Daarna Mezzo op witte pad .....okey okey dat begint er op te lijken
als laatste nog de finale op zwart

Toch zie ik hier en daar een licht krasje ( heb ik die zelf gemaakt ? of komt deze nu meer tot zen recht omdat de rest wel strakker is ?)
Maar zoals ik hierboven (ergens) lees dat ik er niet met men neus moet gaan ophangen! zal dan ook een van mijn fouten zijn geweest.
Ook mss een factor heb hier een deurpaneel behandel dit was wel wat een gefriemel
Ook viel me op dat backplate + pad soms stil bleef staan ...wss door curves in het paneel en de handvad + man achter machine niet genoeg vlak gewerkt ?

Nu mijn vraag als ik na testspot toch tot conclusie kom dat ik met orange op mezzo moet werken is het dan best dat je daarna altijd nabewerkt met Mezzo op Wit
en daarna afwerk met finale op zwart

Het is me niet te doen om het werk maar het mooiste resultaat en beste is voor de lak
Krijg ik het niet gedaan op 1 dag dan komen er nog ;)

Alvast Bedankt St508
 
Probeer eens of je verschillen ziet tussen een testspot met de bovengenoemde combi (oranje+mezzo, wit+mezzo, zwart+finale) en andere combinaties.
Kijk of oranje+mezzo en dan zwart+finale hetzelfde resultaat geeft. Kan je een stap schelen, maar als het resultaat dan wat minder is, zou ik de tussenstap er gewoon weer tussen doen.

Als je backing plate 'stil lijkt te staan' kan het zijn dat je teveel druk zet.
 
Okey bedankt voor het snelle antwoord
Hoef dus niet echt zo af te bouwen indien niet nodig

nog 1 vraag eraser en spruzzo zijn deze producten gelijk aan eigenschappen om residu te werwijderen ?
Dacht het wel maar vraag het om zekers te zijn :schaam

Backingplate denk dat ik de dap wat te schuin hield heb dit in een CC filmpje gezien waar ze de druk en het shuin hielden demonsteerde

Nogmaals bedankt en prettig weekend allen.