• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Thick Mitt

bjornl;n408632 zei:
Bedankt voor je duidelijke vergelijking Tim, misschien nog even een vergelijking maken met wateropname? zo te zien is het zeker te overwegen de Monello Thick Mitt te proberen!
Ga ik morgen even proberen. Maar meer water is niet perse beter.
 
Allemaal wel leuk de details ! ziet er zeker stukken beter uit ,,

Maaruh hoe is het wassen ermee ? ;) ( twijfel er niet over namelijk )
 
Al enige tijd gebruik ik de Meguiar's Super Thick Microfiber Wash Mitt en de "standaard" Monello mitt.
De standaard Monello is wat "dun" in verhouding met de Meguiar's.
Met de monello heb je wel een lekker gevoel met de auto.
De Meguiar's voelt wat stroever bij het wassen. Maar neemt best wel wat water op zodat je lekker grote oppervlakken kan doen.
Beide reinigen voldoende.
Als de nieuwe Monello Tick Mitt net zoveel gevoel geeft met de auto als de "standaard" Monello mitt en net zo grote vlakken als de mequires kan doen wordt het een toppertje.

Bij mijn volgende bestelling zal de Monello Thick Mitt er zeker bij zijn.

Ik ben benieuwd naar de feedback van de Monello Thick Mitt gebruikers.
 
Ben benieuwd naar de resultaten, vond de huidige mitt aan de dunne kant/ korte vezels.
Zelf beschik ik over een microfiber madness incredible mitt en deze bevalt zeeeer goed! Zal zien dat ik de madness en thick mitt eens langs elkaar ga houden (vriend van me beschikt over de nieuwe mitt).
 
Het grappige is dat de eerste (dunne) Monello mitt nagenoeg identiek is aan de Meguiar's X102D en dat de vezels van de Monello langer en compacter zijn dan de X3002 die alleen dikker foam had. En de perceptie van Meguiar's gebruikers was dat de X3002 veiliger waste. ;)
 
De meguiars en monello washmitt heb ik zelf nooit gehad, voor mij is dat moeielijk vergelijken maar zal zien dat ik de thick mitt naast de madness incredibel ga leggen.
 
Afgelopen zaterdag de Monello voor het eerst gebruikt.
Veel dikker en zachter als de Meguiars die ik heb, viel me wel op dat door de dichte structuur soms wat rommel er in bleef plakken en er niet zo makkelijk uit te spoelen is als de Meg's.
 
Heb de Monello Thick mitt besteld met de flits nieuwsbrief kg bundel en thuis heb ik zelf nog 2 'normale' monelle mitts liggen..
Zou ik voortaan beter de thick mitt kunnen gebruiken of de normale mitt voor de voorwas?
 
EviHsu;n409182 zei:
Heb de Monello Thick mitt besteld met de flits nieuwsbrief kg bundel en thuis heb ik zelf nog 2 'normale' monelle mitts liggen..
Zou ik voortaan beter de thick mitt kunnen gebruiken of de normale mitt voor de voorwas?


de thick mitt voor de bovenkant en zijkanten, 1 normale voor de onderkanten en 1 voor de voor en achter bumpers :D
 
Nou vandaag mijn auto gewassen met de thick mitt (ik weet het, gaat sneeuwen).

Ik vond hem toch tegenvallen. Zowel de Meg mitt als de monello thick mitt geprobeerd, waarbij de thick mitt veel weerstand gaf tijdens het wassen. Wellicht veel weerstand door de vele lange vezels. De Meg mitt glijdt echter veel gladder over het oppervlak en lijkt daardoor fijner te werken.

Thick mitt gaat nu in de was, kijken wat dat er op doet.
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Nieuw microvezel is altijd wat stroever dan gebruikt microvezel, na een paar keer wassen, zal hij minder weerstand geven. (Net zoals met een droogdoek).