• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Thick Mitt

Vandaag de Microfiber Madness - Incredimitt Wash Mitt binnen gekregen.
Ben nog steeds niet geheel tevreden met de monello thick mitt.

De micro madness mitt oogt top! Zeer zacht, zowel korte als lange vezels. Dit weekend waarschijnlijk wassen. Feedback volgt, maar belooft veel goeds!!
 
Als ik eerlijk ben, dan moet ik toegeven dat ik de Microfiber Madness nog steeds verkies boven de nieuwe dikkere Monello. :schaam De Monello is nu 2x gewassen, maar blijft in vergelijking met de andere toch een stuk stroever over de lak gaan ... :schaam. Ik ga mezelf dwingen om hem te blijven gebruiken (want weet van mezelf dat ik soms te snel producten links laat liggen) en blijf zeker mijn persoonlijke ervaringen posten.
 
Zie link:
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_wash_mitt_Wookie_s_Fist_SNWM1PC_101423
hij is nu even niet op voorraad maar ik wil nooit meer een andere...
 
Ik heb ongeveer ook wash mitt alleen van ander merk. En zeker wil ook niks anders meer, om te wassen.
Is net of je een half schaap gebruikt om de auto te wassen.

Alleen voor Bathe+ gebruik ik deze niet, maar pak dan een normale versie van Monello.
 
;)
Cordoba;n413443 zei:
Klopt Shaminoo, ik heb het bij mijn auto zelfs erger gemaakt: velgen gemonteerd met 5 mm lagere ET, waardoor ze dus iets verder naar buiten staan, en makkelijker de zijkant/onderkant van de achterbumper onder kunnen gooien.

Ik rij zelfs met 20 mm lagere ET dan origineel. Heb alleen nog maar last van een heeeeele vieze zijkant van de bumper ;)
 
Bikkel;n414913 zei:
Alleen voor Bathe+ gebruik ik deze niet, maar pak dan een normale versie van Monello.

Is daar een bepaalde reden voor? Dacht namelijk eens aan de slag te gaan met Bathe+ als mijn huidige shampoo op is, en ik heb enkel de Monello Thick Mitt.
 
Microfiber Madness - Incredimitt Wash Mitt

WAT EEN TOP MITT!

Dik, glijdt over het oppervlak en neemt veel water op.
Enige minpuntje: Er laten direct wat vezels los, dit had ik absoluut niet met de thick mitt.
Erg tevreden dus.
 
Om hier even een ouder topic terug boven te halen...
Hebben er intussen nog een aantal mensen de Microfiber madness - incredimitt wash mitt aangeschaft ?
Hoe lopen de ervaringen??? Ook na een x-aantal keer gebruikt te worden ?
Ik kan namelijk niet kiezen tussen de Monello thick mitt en de MM incredimit wash mitt...
Eenmaal deze keuze gemaakt is kan ik mijn bestelling afronden :)
 
Zie mijn reactie hierboven.
ik gebruik de thick mitt niet meer, enkel de MM mitt en een dunne mitt voor de wielen.

MM Mitt zal je niet tegenvallen!!!!!
 
BC911;n414903 zei:
De Monello is nu 2x gewassen, maar blijft in vergelijking met de andere toch een stuk stroever over de lak gaan.

Dat probleem heb ik ook. De Monello Mitt & droogdoek zijn nu een keer of 20 - 25 gewassen en ze blijven nog net zo stroef over de lak gaan, ongeacht de shampoo / drooghulp die ik erbij gebruik.
Ik had na de laatste wasbeurten al zoiets dat ik meende dat ik steeds wat lichte swirls zag.Gisteren bleek na de wasbeurt de auto helemaal onder de swirls te zitten.
Ik ga de Monello Mitt en droogdoek voorlopig niet meer gebruiken omdat ik toch het vermoeden heb dat het of uit de mitt of uit de droogdoek komt. De andere 2 auto's worden op dezelfde manier met dezelfde shampoo gewassen en vertonen beide nog steeds geen swirls maar daar gebruik ik de dunne monello mitt, een mequiars mitt en delerium doeken voor.

Met de Mequiars mitt was het vanaf dag 1 al heel soepel, de droogdoek duurde ook 2 wasbeurten maar gleed daarna ook over de lak.
Dat gevoel heb ik helaas met de Monello niet gehad want ze zien er beide wel ontzettend mooi uit.
 
Bij mij gaat de thick mitt prima over de lak. Ik gebruik Adam's Car Shampoo.

De doeken gaan bij mij nog wel stroef, maar die zijn nieuw of pas 1 keer gewassen. Ik hoop niet dat de swirls door de doeken komen, want ik heb daar net een hoop van gekocht.
 
Ik gebruik de Senza al jaren en zero problemen en glijdt perfect over de lak. Hetzelfde geldt ook voor de Thick Mitt. Er zijn zoveel verschillende hardheden lakken met bijbehorende gevoeligheid dat de ideale mitt of droogdoek naar mijn bescheiden mening niet bestaat. Soms is het gewoon even zoeken naar de perfecte combinatie. Persoonlijk vind ik de Meguiar's mitt (US versie niet de oude Europeese) weer niks. Geen mooie zachte pluis maar anderen vinden hem weer top.

Zoveel mensen, zoveel wensen.
 
Inderdaad, iedereen heeft andere wensen / verwachtingen van zijn of haar wash mitt.... Deze ene wilt wat meer pluis, de andere langere haren,... zo kan je nog verder gaan...
Dat geld voor alle producten... kijk maar naar de shampoo's en het wax assortiment... Eindeloos plezier om het allemaal eens ZELF te proberen hihi :)
Het is toch geweldig dat iedereen een eigen mening heeft ! Daar luister ik graag naar !!! Wij zijn tenslotte allemaal mensen. :)

ohja ff ontopic... Voorlopig staat de MM incredimitt wash mitt in de winkelwagen...
 
Inmiddels heb ik mijn 3e(!) thick mitt aangeschaft.
Heb dus zelf 3 thick mitts en 1 MM incredimitt in mijn collectie. Beide wash mitts vind ik echt uitzonderlijk goed en gebruik ik regelmatig op een diversiteit aan auto's. Waarbij de MM Mitt uitblinkt in zijn uiterst lichte verwerking heeft de thick mitt als voordeel dat je veel meer gevoel hebt wat er gebeurd zodra de mitt over de lak glijd. Plus het simpele feit dat de Thick Mitt wit is, je ziet veel sneller en makkelijker hoe vuil je mitt is.

Kortom ik merk dat ik de incredimitt eigenlijk alleen maar pak voor mijn eigen auto die vaak maar heel licht vervuild is t.o.v. onze medeweggebruikers. En dan was ik alleen maar tot aan de bovenste helft van de auto, de onderste helft was ik met de thick mitt.

​Daarom zeg ik; als je 1 mitt wil kopen, koop de thick mitt. Wil je 2 mitts kopen; koop EN de thick mitt EN de MM incredimitt. :)
 
Avenger012; wilde je niet in twijfel brengen, zal je proberen te helpen. Welke van de 2 je ook kiest het zal geen miskoop zijn. De incredimitt is een vernuftig ding met zijn ingebouwde schuimlaag en lange vezels. De Thick Mitt lijkt daarentegen wat simpeler in elkaar te zitten. In praktijk vind ik dat er geen slechtere mitt is, alleen dat de Mitts andere eigenschappen hebben tijdens het gebruik. Heb je een auto met veel kiertjes en randjes; bestel de thick mitt omdat je met die mitt iets beter tussen de randjes kan komen omdat hij geen schuimlaag heeft. Heb je een auto met grote oppervlakten, doe jezelf een plezier en bestel de incredimitt. Juist omdat de incredimitt inderdaad een stuk lichter glijd.

Zelf ervaar ik het stroevere van de Monello Mitts en droogdoeken niet als een nadeel. Al kan ik mij zeker voorstellen dat andere mensen dat wel vinden. Ook heb ik gelezen dat de thick mitt te dik werd bevonden. Maar ja, dan is de incredimitt helemaal zo dik als een baksteen. Dus ja zoals al eerder genoemd; zoveel mensen zoveel wensen.... ;)
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Hmm bedankt voor deze info ... ik ga voor de MM incredimitt.... ;)
Maar uhmm... achter een paar maanden zal waarschijnlijk de thick mitt ook in de collectie liggen :D