• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello vs Meguiar's

Mistertop407

Detailing rookie
16 mei 2009
67
0
Mijn vraag gaat alleen over waar ik de Monello producten kan plaatsen tegenover Maguiar's producten .
Gaat me niet om de prijs , maar gewoon kwa slijp graad of finisch graad.

Gaat hem puur over vergelijk product tegenover elkaar zonder enige product af te breken.

Inizio = ultimate compuond , M105

Mezzo = M84 , M83

Finale = M205 , M80 , M7

Ik weet ook het zijn 2 verschillende producten , maar enige vergelijk zou toch mogelijk moeten zijn .
We laten ook ff de verschillende pads en zo langs de kant.


Grtz M
 
M7 is een glaze, hoort niet in dit rijtje thuis :no
M80 en M83 zijn redelijke old skool producten en vind ik niet te vergelijken met de huidige polijstenmiddelen van Monello. Maar als je naar de cuttingfactor kijkt zou je ze wel ongeveer zo kunnen indelen. M84 valt meer onder de Inizio, maar is echt een cutting compound, grof! 8o
 
Nadeel van de Monello of Menzerna is dat ze nog al temperatuur/luchtvochtigheid afhankelijk zijn om ze goed te kunnen verwerken.
Eigelijk zijn dat echte bodyshop producten die je het beste binnen in een redelijk geconditioneerde hal kunt gebruiken.
M80 mag dan "oldskool" zijn, maar nog steeds een uitstekend produkt met een mooi resultaat.
 
Mistertop407 zei:
Inizio = ultimate compuond , M105
Mezzo = M84 , M83
Finale = M205 , M80

Inizio kan inderdaad in de basis vergeleken worden met M105 en UC, Al zal er wat nuance verschillen zijn met de afwerking.

Mezzo kan echter niet vergeleken worden met M84 of M83. Een wereld van verschil met verwerking, efficiency en eindafwerking. M84 en M83 zijn totaal verschillende producten, maar M83 komt dan nog een beetje een in buurt. In denk dat je eerder richting SwirlX moet kijken.

Finale zit in lijn met M205, maar niet met M80. M80 finisht een stuk minder prettig. Qua finish komt M82 dan weer beter in de buurt, maar ook die zal niet dezelfde performance hebben.
 
Rolf zei:
Nadeel van de Monello of Menzerna is dat ze nog al temperatuur/luchtvochtigheid afhankelijk zijn om ze goed te kunnen verwerken.
Eigelijk zijn dat echte bodyshop producten die je het beste binnen in een redelijk geconditioneerde hal kunt gebruiken.

Met een Dual Action luistert het eigenlijk helemaal niet zo nauw. Wij geven regelmatig kleine demonstraties hier voor de deur en dat gedurende de hele herfst en winter. Eigenlijk nooit problemen met de producten, terwijl het eigenlijk te koud is.

Problemen ondervind je pas met een rotary en dan meestal bij onjuist gebruik.
 
Ik heb inderdaad weinig problemen ondervonden met Monello met 0-8 graden alleen het afnemen is wat lastiger.
 
OK, mag ik er dan ook van uitgaan dat dat dan ook voor Monello geldt bij gebruik in de zon bij zomerse temperaturen
(bij gebruik van een D/A) en bij hogere luchtvochtigheid? Dus meer dat het voordeel dat de SSR reeks in de zon te gebruiken is,
eigenlijk een non-issue is. :weetniet
Ofwel dat je in principe eigenlijk altijd wel uit de voeten kan met Monello / Menzerna op een DAPpie.
 
Niet als je lak te heet is, dan kan SSR wel en Monello niet. Ook is SSR makkelijker af te nemen dan Monello. Maar vaak is het goed te doen.
 
Mijn favorite combo , waar ik nu heel tevreden met ben en een goed resultaat met behaal is.

M 105
M 80 Aan gebrek aan M205
M 07
M 21
M 26 Werk zelf niet zo graag met M16

Dit zijn 5 bewerkingen
Als ik nou naar Monello producten overstap ( Heb ik hier staan thuis )

Zou de werkwijze en combo zijn.
Inizio
Mezzo zou ik deze stap kunnen overslaan ?
Finale
M 07
M 21
M 26

Dit zou dan 6 bewerkingen kunnen zijn of als de Mezzo eruit laat zijn het terug 5

Het gaat er mij om toch zo min mogelijke bewerkingen te doen ( tijd sparend) met zo goed mogelijk resultaat

Grtz M
 
De vraag is of je de Inizio wel nodig hebt.
Als ik het zo lees, houd je de wagen al goed bij en vraag ik me af of de Inizio niet gelijk al te zwaar is.
Wellicht kun je met de Mezzo al goed uit de voeten. :weetniet Dan scheelt dat alweer een stap.
Mocht tijd de bepalende factor zijn, probeer dan gewoon de stappen op een gedeelte van de auto
en dan een andere keer de rest. Al met al is het eindresultaat het belangrijkst.
 
Idd voor mijn wagen kan ik idd een stap overslaan daar die goed behandeld is.
Maar nu en dan doe ik eens een wagen voor vrienden en na de lak te evolueren kom ik toch altijd meestal veel swirls en lichte krassen tegen.
Maar als je full detail doet kom ik er niet op 1 dag en daar wil ik verandering inbrengen .
Niet iedereen kan wil zijn wagen 2 dagen missen

Grtz M