• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers Powerball in de rebound!

Nijssen

Detailing rookie
17 feb 2009
104
0
Nou, vanochtend opnieuw aan de klus begonnen.
Benodigdheden:

- boormachine op 220, geeft meer continu kracht dan een accuschroefmachine
- Mothers Powerball (gebruikt zonder verlengstuk)
- Meguiars All Metal Polish
- afplaktape om niet op je lak te komen
- wat poetsdoeken en pads
- Quick Detailer

1. Ik ben begonnen met het quick detailen van mn velg om al het vuil er af te krijgen zoals remstof, zand, strooizout etc.
2. Rand goed drooggemaakt uiteraard.
3. Daarna afplaktape aangebracht.
4. Vervolgens een flinke klodder AMP (All Metal Polish) over de rand gesmeerd en de plekken waarvan ik kon zien dat de Powerball er niet kon komen flink ingeboend met een poetspad. De AMP ruwweg een beetje uitsmeren zodat er overal wat product zit.
5. Toen begonnen met de Powerball op rustig toerental zonder veel druk de rand te polijsten.
6. Als nagenoeg alle AMP verdwenen is afnemen met een microfibredoek en dan stap 4 herhalen.
7. Nu gebruiken we meer druk en een hoger toerental. Je kunt al wat alu zien glimmen als je bezig bent.
8. Als laatste met je poetspad waar nog wat AMP opzit als finishing touch even de rand zelf nabewerken om zeker te zijn dat je niets hebt overgeslagen.
9. Alle restanten AMP fnemen met een microfibre doek.
10. Met Quick Detailer het behandelde oppervlak nog een keer reinigen.

Je zult merken dat de rand gelijk superglad is en dat de Quick Detailer al mooier druppeltjes vormt. Maak de rand droog en werk het af met een beschermende wax.

Voor AMP, na Quick Detailer:

IMG_0098.jpg


Na stap 1 t/m 10:

IMG_0097.jpg


Ik ben tevreden, nog 2 wielen te gaan :)
 
Inderdaad ,leuk om te zien dat het gelukt is ,en nog beter dat je zelf tevreden bent.
Zo zie je maar dat er voor de meeste problemen een oplossing is..:)^
 
Voor de mensen die het niet weten, ze zijn in meerdere hardheden te krijgen van de fabrikant Lake Country, Uni-Balls heten ze dan (zij produceren dus ook voor Mothers):

https://www.Carclean.com/zoeken?search=uni-ball
 
Wat is eigenlijk de kleinste maat, ben opzoek naar iets voor tussen de spaken van mijn velgen. Heb nu eentje van mothers en die is daar te groot voor.