• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mother's Synwax kan aardig vullen!

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.509
198
44
Vandaag even wezen spelen op onze nieuwe demo-tafel.
We hebben diverse panelen in auto lak gespoten(o.a. wit, zilver, rood, blauw en zwart).

Gekozen voor het zwarte metallic paneel en aan de gang geweest met de Pro900, wollen pad en Monello Inizio om krasjes van een schuursponsje eruit te krijgen.
Dat ging aardig maar de finish was niet om aan te gluren: dof, marring en massa's hologrammen.

Een mooie test voor Mother's Synwax die toevallig binnen handbereik was.
Heb eerder gezien dat een glaze aardig kon opvullen maar dat is peanuts vergeleken met deze wax! 8-())

Het product:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het resultaat:
09072010086.jpg


Je kan echt precies de rand zien waar wel en niet gewaxed is!
09072010087.jpg


Je kan er zelfs je naam mee schrijven 8d
09072010088.jpg


Totaal niet verwacht, ik wist dat Synwax een topper was maar dat ie zoveel kon verbergen.... bizar... 8-o
Uiteraard niet de bedoeling dat je zoveel zou moeten verbergen maar voor mensen die een auto met zachte lak heeft denk ik wel een uitkomst.
 
Wauw! Interessant product als dit ook nog eens een tijdje houdt.. Denk je dat toppen met een duurzame wax het effect zal behouden, en de duurzaamheid zal verlengen?
 
Nu weet ik van de fillers in Black Hole, zou je een vergelijking willen doen tussen deze 2 s.v.p. ?
Het is iig wel ongelooflijk wat voor resultaat er behaald is
 
Wellicht ook maar meteen Valet Pro's Achilles Prep erbij doen. Die schijnt ook veel fillers te hebben, net zoveel als SRP.


Is dit vullende effect trouwens aanwezig bij alletwee de varianten van Synwax?: de vloeibare en de vaste. Ik heb nl. een voorkeur voor vaste waxen.
 
Nadeel van SRP vind ik dat als het op je trims komt het wit uitslaat.

Hoe gedraagt deze zich op de trims?
 
Excuus voor het oprakelen van dit topic, maar ik heb wat vragen die hier wel goed bij aansluiten.

Ik was van plan om op een zwart metallic auto handmatig de volgende producten te gebruiken;
- PB Black hole
- Mothers Synwax
- PB Natty's Blue

De BH wilde ik echt als filler inzetten, om vervolgens met Synwax en Natty's de wax in te zetten.
Uit bovenstaand begin ik een beetje te twijfelen aan het nut van die volgorde..

Heeft iemand wat advies in deze?
 
Ik zou of BH, Natty's doen of Synwax. Synwax bevat cleaners die de BH weer grotendeels verwijderd, niet optimaal dus.
Je kan ook de Synwax toppen met Natty's.
 
Leuk product dat synwax hoor maar wat is hij ont-zet-tend dun! Werkt niet echt prettig en het loopt langs de randen van je flesje af als je wat op je pad wil doen...
 
Dat van die randen klopt ja, dat viel mij ook al op. Toch een verbeterpuntje voor Mothers's.
 
aardig bizar dat het zo opvult. Zelf heb ik de paste versie maar ook die is goed vloeibaar vergeleken met bijvoorbeeld m16. De duurzaamheid is slechts van korte duur, maar daar krijg je dan wel weer veel gebruiksgemak en easy shine voor terug :party:
prima wax om te gebruiken als je niet veel tijd hebt om swirls te verwijderen en een zachte lak hebt, zoals mijn op mijn polo uit 2010.
ik ben benieuwd naar de verschillen tussen de fx en de nxt van meguairs, ik denk dat ze elkaar nauwelijks ontlopen.
 
Dibbuz zei:
Ik zou of BH, Natty's doen of Synwax. Synwax bevat cleaners die de BH weer grotendeels verwijderd, niet optimaal dus.
Je kan ook de Synwax toppen met Natty's.

Hmm. Thanks! Dat was niet helemaal de bedoeling, dus ik zal waarschijnlijk de combi BH/Natty's doen op de BMW, en de Synwax op de Peugeot.
 
Hej ik ben van plan om mijn auto te kleien en daarna te waxen voor de eerste keer. Dan zou de synwax dus wel een goed kandidaat zijn met een mooi resultaat, aangezien ik verder geen sealant of glaze gebruik?