• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers Wax Detail Brushes op lak ???

Peter-WRX

Detailing rookie
28 dec 2008
88
7
Ik heb vandaag weer een pakketje van carclean binnengekregen, met o.a. de Mothers Wax Detail Brushes.
De bedoeling was om deze tegebruiken tussen de belettering en embleem op de kofferklep, aangezien deze volgens de beschrijving niet zouden krassen. Nu vind ik deze borstels tamelijk hard.
Kan ik deze wel degelijk gebruiken om tussen de randen van de belettering, die dus op het lakwerk is geplakt, schoon te maken zonder dat ik krassen krijg ?
 
die heb ik ook,heb ze gebruikt voor rubberd,trims en dergelijkeuit te poetsen. ook tussen de emblemen,en ze krastte niet.
alsje het niet helemaal vertrouwd,een klein stukje op een uit het zicht stukje proberen.
 
Ik ken de borstel niet maar als je het niet vertrouwt zou ik het gewoon niet doen. Pak je gewoon een zachte kwast met wat APC, werkt ook goed en veilig! ;)
 
ik heb de borstels ook, en heb niet gemerkt, dat ze krassen.
1 heb ik gebruikt op leer.(heb ik nu wel wat anders voor)
en eentje voor de raam randen/rubbers
 
Ik heb ze ook. Heb ze niet op mijn lak gebruikt, dus ik kan niet zeggen of ze krassen, maar vind ze toch redelijk hard. Zeker als je een zachte lak hebt, zou het mij niks verbazen als ze krassen.

Maar zoals Xizer zegt; pak gewoon een kwast. Dit zal het werk ook doen en nu weet je zeker dat je geen krassen krijgt.