• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers Wax PowerCone Polishing Tool getest

kevin20v

Detailing rookie
19 mei 2008
45
0
Gisteren de Mothers Wax PowerCone Polishing Tool besteld bij Tim, vandaag was het pakketje al binnen met diverse extra goodies (helemaal top!!)

Vanavond moest ik dus gelijk de powercone uitproberen, mijn velgen zijn kale aluminium velgen die ik gepolijst heb. Helaas heeft afgelopen najaar mijn set velgen flink geleden van onverwacht zout op de weg!
De bling bling was dus ver te zoeken!

De Powercone heeft me ontzettend verrast mbt hoe goed het werkt icm Meg's All Metal Polish, ik kan na vanavond zeggen dat ik weer een produkt heb gevonden wat bij mij voor vast in de collectie blijft!! :)^


Zo zien de velgen er nu uit voor de powercone:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

en zo ziet het er uit nadat ik een uurtje in de weer ben geweest met de powercone:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Morgen volgen betere foto's (deze zijn in het duister geknipt met een HELE lange sluitertijd vandaar weinig reflectie) :-"
 
Ziet er top uit, zou jij voor mij misschien eens kunnen meten hoe breed die PowerCone vooraan is? Zit namelijk te twijfelen of ik er eentje ga bestellen of niet
 
Ja die powercone is echt helemaal toppie!! Ben nu al helemaal blij als ik er aan denk hoeveel tijd me dat gaat schelen dit jaar!


Ik zal morgenvroeg gelijk even de garage induiken om de punt even op te meten!
 
Wow! Dat is een mooie bling! Toch een handig ding.
Hoe heb je hem gebruikt? Neem aan niet op een accutol?
 
Wow! Wat een verschil! 8-()) Die zijn echt flink opgeknapt!

Ik zat net je ander topic te kijken en vroeg me af of je de GolfIV hebt overgespoten. Deze kleur ken ik niet, mar staat de auto wel goed. De standaard grijze lak van de Golf IV die er het meest dichtbij komt, is volgens mij wat donkerder en minder blauw.
 
@ Dibbuz: Erg handig inderdaad, ik heb hem op mijn 220v b&d boormachine gezet die maakt flink wat toeren.

Heb hem niet op de snelste stand gebruikt maar dat wijst zich eigenlijk vrijwel vanzelf! Je merkt gewoon dat je zo toch wat meer hitte in het produkt brengt en dan is het resultaat van de all metal polish gewoon stukken beter! (en het gaat veel sneller!) :D

Morgenavond als het droog is gelijk velg nr 2 doen :heart_eyes:

@ DKBM: Klopt mijn golf 4 is inderdaad in een andere tint overgespoten, deze kleur is enkele tinten lichter en zelfs minder blauw dan de standaard kleur!
Doordat de tint lichter is lijkt de kleur vaak anders afhankelijk van de lichtinval!

Gelukkig allemaal wel heel subtiel want ik hou niet zo van die "grote beurt" lakken met flakes etc.
 
Bij de eerste knijp je je ogen dicht om dat het niet aan te zien. Bij de tweede knijp je ze dicht vanwege de reflectie. Top resultaat
 
Zo vanmorgen heb ik de punt opgemeten en die is precies 3cm breed!

De punt is wel vrij flexibel en kan dus ook nog in wat kleinere ruimtes gebruikt worden, wel is dan een 220v boormachine aan te raden ivm hogere wrijving
 
Goed bezig geweest Kevin, ben benieuwd naar de rest van je picca's!
Hoe staat het nu met de cab? Is het nog gelukt met de G60 schijven en je nieuwe (hopelijk knetterharde) kobalt-boren?
 
kevin20v zei:
Zo vanmorgen heb ik de punt opgemeten en die is precies 3cm breed!

De punt is wel vrij flexibel en kan dus ook nog in wat kleinere ruimtes gebruikt worden, wel is dan een 220v boormachine aan te raden ivm hogere wrijving
Thanks, spijtig genoeg vrees ik nog wat te breed om vlot te kunnen werken op mijn velgen. Ach weer een excuus om te zoeken naar een ander setje velgen :D
 
Havanna zei:
Goed bezig geweest Kevin, ben benieuwd naar de rest van je picca's!
Hoe staat het nu met de cab? Is het nog gelukt met de G60 schijven en je nieuwe (hopelijk knetterharde) kobalt-boren?

Ja met de cab staat het goed, ben nu de laatste puntjes rustig aan het uitdokteren...
De remmenissue is helaas niet opgelost met het uitboren van dat afgebroken remschijfboutje!
Daar moet ik dus echt professionele hulp voor zoeken, want ik weet het echt niet meer :no


rodders zei:
Thanks, spijtig genoeg vrees ik nog wat te breed om vlot te kunnen werken op mijn velgen. Ach weer een excuus om te zoeken naar een ander setje velgen :D

haha dat is inderdaad een goed excuus :D
 
Denk je dat de powercone ook de beste keus is voor de randen van een RH ZW3.
4914606106_4db0edbbdf.jpg
 
Mooi resultaat, ben wel benieuwd naar het tussen resultaat na alleen wassen:rules