• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Mothers Wax PowerCone Polishing Tool

Omegauser

Detailing addict
16 sep 2008
66
52
De Powercone:

P6050934.jpg


Zoals ik [post=64191]hier[/post] al schreef was het bij de autospuiter niet helemaal goed gegaan. Hierdoor moest ik de velgen opnieuw polijsten. Ik heb hiervoor de Powercone aangeschaft. In combinatie met de Mothers Wax Mag & Aluminum Polish verwachtte ik dan goede resultaten met veel minder inspanning dan bij het nobele handwerk. Op aanraden van Dennis (Dubbuz) wel die delen van de velg met Ducktape afgeplakt welke niet moesten worden behandeld:

P5160858.jpg

Een vrij secuur en daardoor tijdrovend werkje.

Daarna de Powercone in de boormachine. Een boormachine aan een "draadje" en met een regelbaar toerental voldoet hiervoor het beste. De polish met een applicatorpadje op het velgbed en polijsten maar. Al vrij snel verdween de aanslag en kwam de vertrouwde glans weer te voorschijn. Het kost daarbij inderdaad veel minder moeite dan met de hand om een goed resultaat te krijgen.

P5160863.jpg

Wat zijn we weer lekker bezig:)

Is de Powercone voor het doel waarvoor ik hem gebruikte nu zijn 41 euro dubbel en dwars waard? Ik weet het eigenlijk niet. Het velgbed van de voorvelgen is bij mij een stuk smaller. Hier voldeed de Powercone veel minder omdat hij bij het wat aanzetten telkens uit het velgbed schoot.
Ik heb daarom bij de Gamma een lappenschijf aangeschaft met een bijbehorend polijstblok:

P5170876.jpg


Hiermee polijsten gaf een minstens zo mooi resultaat als met de Powercone en ik vond de lappenschijf wat handiger in het gebruik hiervoor. Na het polijsten het restant van de polijstpasta afnemen met de Mag & Aluminum Polish werkte erg goed.

Zo zag het er uiteindelijk uit:

P6030914-1.jpg

Voorvelg

P6030915-1.jpg

Achtervelg

P6030916-1-1.jpg

Totaalplaatje (nadat ik de auto nog even in de Natty's Blue had gezet)

Een volgende keer ga ik de combinatie lappenschijf - Mothers Wax Mag & Aluminum Polish eens proberen.

Het schoonmaken van de Powercone is een fluitje van een cent. Door het polijsten was deze helemaal zwart geworden. Wat dreft afwasmiddel erop en daarna op een laag toerental draaiend onder de kraan schoonmaken (de afbeelding bij de start van dit topic was na het schoonmaken....)

Resumerend:
+ Werkt sneller dan met de hand
+ Goed schoon te maken

- Voldoet minder voor het doel waarvoor ik hem gebruikte
- Er zijn voor het doel waarvoor ik hem gebruikte betere en (veel) goedkopere alternatieven

Groet,

Walter
 
Dank je, goede review.

Wellicht is de Powercone wat meer bedoeld voor dunne spaakvelgen (niet perse de oldtimervelgen), en niet voor velgbedding of platte/brede spaken?