• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motor met matlak wassen

KlaasKippegaas

Detailing rookie
12 jun 2012
8
0
Hallo allemaal,

Ik heb zeer recent een matzwarte Aprilia Tuono uit 2006 gekocht.

Ik merk dat de lak zeer open staat want als je morst met tanken dan trekt dit er direct in en blijft er een lichte vlek achter. Na een tijd ventileren trekt de bezinevlek dan wel weer langzaam weg.

Nu vraag ik mij alleen af. Waar kan ik het beste de lak en de rest van de motor (dus ook motorblok, wielen, etc) mee kan schoonmaken / wassen?

Alle tips zijn welkom!

KlaasKippegaas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veilig wel, en geschikt ook, voor de lak tenminste....

Dit is mijn manier van de motor wassen:

Banden, velgen en brug (kettingvet) met Super Degreaser
Velgen (matzwart lak) in de Carpro Reload
Banden met rust laten, geen bandengel!
Ketting opnieuw invetten met witte kettingspray
Plastics en motorblok reinigen met APC
Plastics en rubbers in de AutoGlym Vinyl & Rubbercare
Vliegjes: Natte theedoek , eventueel Bugsquash. (Wel opnieuw sealen na gebruik Bugsquash)
Lakwerk: Mat : Goede maar niet aggressieve shampoo gebruiken, bijv Monello Lavare. Sealen met Carpro Reload.
Lakwerk: Glans: Kleien, polijsten, glazen en sealen. Eventueel zelfs in de Cquartz zetten, omwille van krasgevoeligheid.
Zadel vinyl: Zelf gebruik ik hier geen product voor, ik rij namelijk liever op een stroef zadel, en door de kleding krijg je naderhand vlekken op je zadel om dat op bepaalde plaatsen je product sneller weg is.
Uitlaat : JR Wondersteen, wanneer dat niet voldoet schuurpapier gebruiken (varierend van P2000 tot P3000, nat). Evenueel nabewerken met Mother's Alu polish of Belgom.
 
Enorm bedankt voor de antwoorden en speciefiek voor McShine. Hier kan ik wat mee!

Dat Jr Wondersteen spul. Is dat ook voor op het verchroomde deel van de uitlaat?