• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nabewerken met Finale altijd nodig?

tuco900

Detailing rookie
11 apr 2010
9
0
Hallo,

Ik ben momenteel bezig aan mijn eerste DAP ervaring. Het is een Polo van 7 jaar oud met een soort parelmoer bordeaux kleur. Hij staat volledig onder de swirls en krassen en ook doffe plekken van te hard spons wrijven...

Na een testspot krijg ik er vrijwel alles uit met de mezzo en oranje pad op standje 5-6.
Na 3-4 passes ziet het er vrij goed uit en ik zie geen krassen meer. Is het dan nog nodig om met Finale na te bewerken?
Ik heb al een stukje gedaan maar zie er niet echt verschil in.
De Finale bevat wel cleaners maar ik ben van plan de hele auto in SRP te zetten en daarna laagje EGP + wax.
 
zet er maar een brinkman op, dan zul je zien dat je toch wel een patroon achter laat..
glans gaat er zoals paulus al zei, stappen op vooruit
 
Mijn persoonlijke mening is om altijd na te bewerken met Finale. Je kan niet finishen met oranje/mezzo, dat is een cuttingpad en een middelgrof polijstmiddel 8o
 
+1: je kan / mag / moet niet eindigen met een ( light ) cutting pad.
Eindigen doe je altijd met een finishing pad
 
Ik werk buiten aangezien de garage veel te klein is. De zon is mijn lamp...
Zo'n brinkmann zou wel handig zijn heb ik al gemerkt. Maar die is waarschijnlijk niet bruikbaar in de buitenlucht ?...

Dus finishen met licht groen of zwart...
 
Correct en tevens juist, met kleine kanttekening dat zwart de voorkeur heeft ( lichtgroen = LightPolishing/Finishing ( dus net 1 stapje hoger dan zwart )
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
tuco900 zei:
Ik werk buiten aangezien de garage veel te klein is. De zon is mijn lamp...
Zo'n brinkmann zou wel handig zijn heb ik al gemerkt. Maar die is waarschijnlijk niet bruikbaar in de buitenlucht ?...


werk prima in de buitenlucht, zeker voor de zijkanten is de brinkmann een prima lampie
 
Als ik het dus goed lees is als laatste stap een witte pad met Finale geen goede laatste stap?

Daarna komt bij mij de zwarte pad met een glaze (White Diamond of Black Hole) of wordt dat ook nog als finishen?
 
Das ook logisch.... wit is een polishing pad, de light green is een light polishing/finishing pad. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen en het lijkt mij ook logisch dat je niet finished met een polishing of cutting pad :no
 
ik finish ook met finale op licht groen. vooral op metallic lakken zie je het nut van deze stap. het breng meer "diepte" in de glans.

daarna breng ik SRP aan met goud. (is meteen on topic)
die laat ik even een beetje curen (15min) en dan met de hand uitwerken.
evt nog de extra gloss protection en een wax
 
Skip zei:
Mooie ondersteuning dat plaatje......
Kan finale ook op zwart?

Zucht... sorry hoor, maar een zwarte pad is een.... finishing pad, dus ja, Finale is een finishing polish. :-" Het is zo logisch als wat als je maar even de moeite neemt.
 
Kan natuurlijk ook zijn dat iemand twijfelde of een zwarte pad de korrel in Finale af kan breken... :-"
 
Ik werk altijd na met Menzerna Final Finish / Monello Finale op een zwarte (kompressor) pad, al dan niet met de rotary.

Ik voeg er ook een paar druppels Meguiars M7 aan toe.

Of het helpt, geen idee, maar het glimt als een jekko en de finish is 8-())
 
@Patrick: Apart / onbekend .... M7 is een glaze ( of vergis ik mij nu weer in die omgedraaide amerikaanse benamingen ), zou je daarvoor in de plaats ook bv Black Hole kunnen gebruiken
( geen idee, komt weer eens spontaan bij mij op )