• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex vs Gyeon

toesebolle

Detailing addict
18 sep 2013
43
65
Ik heb op mn auto de gyeon mohs zitten. Nu een jaar oud en doet zn werk nog redelijk. Wil graag in de lente een nieuwe coating proberen.nu zag ik de nanolex si3d coating. Deze is een stuk voordeliger. Maar is dit een goed alternatief of is hij beduidend minder. Gaat me meer om de standtijd. Deze prijs is ook aantrekkelijker om in de vrije tijd een auto van een ander mee te doen.
 
Hey Hallo,

Toevallig heb ik in een recent ander topic een vergelijkbare vraag gesteld. Het advies daar was om de coating van Nanolex te proberen, maar ik weet niet de beweegredenen hiervan.

Mij viel ook op dat de prijs een stuk aangenamer is en dan vraag ik me ook af waarom. Heeft misschien te maken met het fiet dat ik zelf nog nooit een coating heb aangebracht en de Nanolex versie misschien wat vergeeflijker is...


Greetz
 
Qua standtijd is de Mohs een topper... Maar ik persoonlijk zal de auto zeker wel 1x per jaar polijsten.

Ook bij Mohs, ondanks dat de lak er harder van word zal je na een jaar wat swirls hebben.

En als jij net als ik bereid bent minstens elk jaar de auto te polijsten is Mohs misschien een beetje over de top.

De Nanolex lijkt me een goed en financieel aantrekkelijker alternatief.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee... Maar zit er ook aan te denken om mijn auto hiermee te behandelen in het voorjaar.
 
Aaah, op die fiets!

Waarschijnlijk polijst ik wel vaker per jaar mijn auto, hihihi. Al is het met een finishing polish vóór een nieuwe wax o.i.d.

Nu vraag ik mij ook meteen af; Als ik een auto bijv. 8 maanden geleden in de Nanolex heb gezet en de werking minder aan het worden is, tussen door de boel weer wil opfrissen met een polijstbeurt, hoe weet ik dan dat ik de coating goed weg heb gepolijst voordat ik er wederom een coating of andere bescherming op zet? (Of kan je dit op het blote oog zien?)

Maar goed, als ik die Porsche uit mijn andere topic toch ga doen, raad ik de eigenaar een coating van Nanolex aan. De auto word toch niet heel veel gebruikt en staat netjes binnen, dus standtijd zal minder belangrijk zijn.


Greetz
 
Dat de coating weg is, zal moeilijk op het blote ook te zien zijn.

Ik heb wel eens gehad dat de coating op bepaalde delen niet gied afgenomen was... Dit zie je wel goed.. En dat viel nog best tegen om te verwijderen... Wou dat met finale doen maar bleef dood leuk zitten,.. Mee mezzo is het wel erg gegaan..

Maar als je een auto weer gaat polijsten zal ik gewoon kijken dat je gehoopte resultaat heb behaald en daarna aftoppen.
 
Ik heb zowel ervaring met de Gyeon (Mohs & Prime) en de Nanolex Si3D.

De Mohs is echt beresterk. Op de Ford zit het er nu ruim 110.xxx / bijna 24 maanden op. De Ford wordt met allerlei soorten shampoo gewassen en is zelfs een keer door de wasstraat geweest (foutje dealer).
Het aantal swirls is echt op 1 hand te tellen.
Heb er ook al in de zomer een keer vogelstr*nt op gehad wat na een dag gewoon op de coating lag. 0,0 afdrukken op de witte uni lak.

De Prime heb ik oa nu op de Zafira OPC zitten. Die is inderdaad iets gevoeliger voor swirls maar ook die zijn na 20.000km / 1 jaar op 1 hand te tellen. Die wordt overigens wel met de juiste spullen gewassen.
Waar de Mohs vooral een glas achtige glans gaf brengt de Prime de metallic meer naar voren.

De Si3D heb ik laatst nog op een zwarte Zafira aangebracht.
Het zwart werd na het aanbrengen nog zwarter en dieper dan het al was.
Het aanbrengen vind ik ook makkelijker dan de Gyeon, dat enorm eenvoudig.
Qua standtijd kan ik er nog niet veel over zeggen want de ene auto staat in de stalling en de andere zit het pas 2-3 maand op.
 
Hey @Juffer1 ,

De hardheid van de MOHS is dus behoorlijk goed, de Prime zit daar een stapje onder, zo klinkt het.

Als ik vrijwel géén ervaring heb met het aanbrengen van een coating, alleen Gyeon Trim, is het verschil in gemak qua aanbrengen tussen een duurdere MOHS en een Nanolex dan groot of klein?

In het geval van de Porsche (Ander topic, full detail) waar vrij weinig mee gereden word en in een garage gestald word, verwacht ik dan dat een MOHS nóg langer meegaat?

Greetz
 
In het aanbrengen zit weinig verschil, in het afnemen wel.

De Nanolex neem je heel gemakkelijk af, net of je stof van je lak afveegt.

Bij de Gyeon moet je daar meer moeite voor doen.

Voor alle coatings geldt wel dat je ze moet toepassen in een goed geventileerde ruimte
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover