• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

natty's red Vs 3M

Strooyer

Detailing addict
5 jan 2009
340
62
47
heb vanavond even wat met onze andere golf geprobeerd.
ik heb hier nog een bijna volle fles 3M staan en dacht na het zien van een andere tests.
dit moet ik ook maar eens proberen.
ook voor me zelf om de twee producten met elkaar tevergelijken.

ik heb de motorkap eerst gekleid.
en wou ook nog even machinaal met de ssr1 er over maar toen scheurde de pad in tweeen. :(
en ben met de hand verdergegaan
toen heb ik de motorkap opgedeeld in 2 delen links de natty's en rechts de 3M

mijn conclusie is
de natty's is echt eazy on eazy off
de 3M is opzich wel eazy on maar niet eazy off , in vergelijkingen met de natty's.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap het niet goed ,heb je een vergelijkende test gedaan tussen een Glaze en een Wax..? :weetniet
Want op de fles van 3M staat toch finishing glaze of zie ik dit verkeerd..?

Zonde van de pad ,wel geluk gehad dat hij de lak niet heeft geraakt.
 
als ik het goed zie is dit de wax zeg maar van 3m met de rode dop

ik heb die zelf ook, is helemaal niks vind ik koekt aan als de ......

de polish van 3m is wel okee maar deze is zonde van't geld( het mijne dan)

als je 3m wilt gebruiken zou ik ook de finesse it serie gebruiken, de perfect it 2 serie zitten siliconen en fillers in finesse it niet

duurzaamheid weet ik niet
 
zoals ik het geleerd heb in de autoschade, gebruikte we deze 3M (met rode dop) als laatst.
ik heb ook nog een fles met gele dop, dit voor het fine polijsten.

zo heb ik dus ook alijd mijn autos gedaan.
en het is siliconen vrij, siliconen wil je niet in je spuiterij hebben.

en over de pad tja het gebeurd, goede reden om weer wat te bestellen.
heb al wat in het winkelwagentje staan.
maar daar over laater meer.
 
Een pad is natuurlijk ook aan slijtage onderhevig en kun je niet eindeloos blijven gebruiken. Het uiteenspatten van een pad als deze kan diverse oorzaken hebben, meestal ouderdom of een gevolg van teveel product gebruiken en het niet op tijd schoonmaken van de pad. De pad raakt op deze manier verzadigd, het gewicht van de pad neemt dus ook toe door het polijstmiddel dat er als het ware in opgeslagen zit en kan op deze manier scheuren of uiteenspatten zoals hierboven. Ik heb het tot nu toe (gelukkig) nog nooit meegemaakt.
 
Ik heb hier Sonax pads liggen, zeer vaak gebruikt, zijn al meer dan een jaar oud, nog steeds niet kapot. Ik weet niet van welk merk de pads waren die kapot zijn gegaan, ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Heb het zelf nog nooit voor elkaar gekregen om een pad te laten scheuren door er gewoon mee te werken, wel door het per ongeluk langs iets scherps te halen o.i.d.
 
deze pad komt van de lokale autoshop, (merkloos) en is altijd "normaal"gebruikt.
het scheurde zo in eens .er zal uiteraard wel scheurtjes in hebben gezeten.