• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw lid

ilja01

Detailing trainee
15 jun 2020
8
25
Hallo allemaal.

Ik ben Ilja, 27 jaar en sinds een paar maand trotse bezitter van een peugeot 207 cc. Het is mijn 1e auto en ben er enorm zuinig op. Heb al allerlei aanpassingen gedaan en nu is de lak aan de beurt. :) De lak is in redelijk goede staat volgensmij maar zo hier en daar toch wat swirls. Ik ben nogal pietje precies en vind detailing steeds leuker worden. Afgelopen weekend heb ik nog een mooie 2e handse DAP 500 aangeschaft en gister mijn 1e bestelling geplaatst bij CarClean, vooral wat beginners producten. Zodra ik de tijd heb zal ik wat progressie foto's maken van het proces. :D
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-06-15 at 18.32.00 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-15 at 18.32.00 (1).jpeg
    144,3 KB · Weergaven: 0
  • WhatsApp Image 2020-06-15 at 18.32.00.jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-15 at 18.32.00.jpeg
    174,8 KB · Weergaven: 0
Welkom Ilja op het forum,
leuk dar er weer een betaler in spee is bijgekomen ,
veel lees/leer plezier en als je vragen heb we horen het graag
Gtz Rémon o_O :cool:
 
Welkom Ilja, als ik het zo zie is de 207CC geen makkelijk auto met alle hoekjes en randjes. Wees bij randjes en bij kunststof delen extra alert met polijsten.
 
Klopt. Ik heb wat afplaktape gekocht om de stootstrips en allerlei andere kunstof delen af te plakken zodra ik ga polijsten. Eerst maar eens beginnen met mijn vriendin haar autootje, een peugeot 206 met enorm beschadigde lak, vooral op de motorkap.
 
Eerlijk gezegd heb ik bij de action wat precisie tape gekocht. Al wat geprobeerd maar lijkt goed te plakken. Zit er zoveel verschil tussen precisie tape? Zou het trouwens goed zijn om een extra backingplate van 90mm voor de DAP500 aan te schaffen gezien de hoeken en randen van de auto? Of is 125mm voldoende voor nu
 
Het plakken kan goed zijn, maar hoe is het loskomen? (Ook na langer laten zitten en erop polijsten, etc)

Maaruh... Polijsten op een zwaar beschadigde lak? :p

De kleinere plate op de DAP is ZEKER handig. Je gaat het simpelweg niet redden met alleen de grote pad.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Het plakken kan goed zijn, maar hoe is het loskomen? (Ook na langer laten zitten en erop polijsten, etc)

Maaruh... Polijsten op een zwaar beschadigde lak? :p

De kleinere plate op de DAP is ZEKER handig. Je gaat het simpelweg niet redden met alleen de grote pad.
Ik heb enkele foto’s gemaakt van de staat van de lak.
BAA24225-CE97-4987-997E-FC69B6B4AAD0.jpeg

E6960C81-3FF7-4FF9-93A2-13364ABCD777.jpeg

F6484FC9-D3D8-4740-B2DE-38FBFD4B211B.jpeg

Enige tips?



ik zou de 74mm soft backingplate erbij aanschaffen i.p.v de 89
met de 74 zijn het wat meer pads beschikbaar
Bekijk bijlage 129271
Ik zal er even naar kijken, ik denk hoe kleiner hoe beter.