• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw project: Jeep Wrangler

moto

Detailing chief
18 okt 2008
168
85
Westland
Nieuw eigen projectje voor mij.
Jeep Wrangler 4.0 H.O van 1998
Net 60k gelopen. Heeft de afgelopen 3 jaar binnen stil gestaan (geschorsd) in een verwarmde droge loods.

Dashboard was erg smerig en heb ik gelijk op dag van aankoop al nonchalant met APC afgenomen.
Alle dashboarddelen die los kunnen zullen t.z.t. gedemonteerd worden voor grondige reiniging.

Lak ziet er niet heel best uit. Moet echt wat aan gebeuren. Hoeft geen schoonheidsprijs te verdienen omdat deze auto net als de vorige zwarte vaak de bagger in zal gaan voor een kleibeurt.

Aangezien het weer niet super was afgelopen weekend heb ik de voorste tapijt er maar eens uitgetrokken om met de extractor te behandelen.
Kwam echt veel vuil uit en heb niet eens alles eruit gekregen. Gaan we nog een keer overnieuw doen.
Heb de ergste vlekken ingespoten met PB APC 1:2 en de extractortank gevuld met de gele vloeistof die ik er ooit bij had gekregen.

Zodra het weer wat aangenamer is zal de buitenzijde aangepakt worden.
Zal iets worden in de trent van kleien, polijsten en waxen. Heb zowel een DAP als rotary.
Zal proberen mijn vorderingen hier bij te houden en de progressie te tonen.

Zo is de oude zwarte weggegaan. Deze had ik zo'n 3 jaar geleden gekocht als een zeer verwaarloosd ding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
laat maar komen die foto's.

Hoe zit het eigenlijk met de 'kofferruimte' van zo'n Wrangler (in 2 persoonsuitvoering)? Heb je daar een fotootje van, zou graag eens willen zien hoe groot die koffer is.
 
Ziet er goed uit, ik vind de wielen mooier van je vorige Jeep. Ga je ook weer een coating aanbrengen op de bodem ?
 
Sportline: Ik vond de oude wielen ook mooier. Maar deze zijn breder. Heb zelfs overwogen om e.e.a. te wisslelen. Is uiteindelijk niet gebeurd. Oude is inmiddels verkocht. Uiteindelijk zal ik deze ook gaan coaten en verdere modificaties doen om nog terreinvaardiger te worden. Dat is meer mijn ding dan detailen. Deze is dan weer een leuke basis.

Corsawim: Off-road en detaling. Niet echt hoor. Het is meer om het ding wat mooier eruit te laten zien en alle actie's zijn voornamlijke gericht op bescherming/conservering. Dus af en toe eens waxen. Spuit ik de modder er makkelijker af. :eek:)
 
@Moto Ga je wel eens naar de meeting van de cruisebrothers in Den Haag ? 4 Sept. is de laatste van het jaar
 
Sportline zei:
@Moto Ga je wel eens naar de meeting van de cruisebrothers in Den Haag ? 4 Sept. is de laatste van het jaar

Ja, daar sta ik bijna altijd.
Echter weet niet of ik a.s. zaterdag ga. Verjaardag van een neefje, dus verplichtingen.
 
Even een update.

Allereerst is het goed gekomen met het tapijt. Resultaat ben ik tevreden over.
Ziet er een stuk beter uit en er hing een hondenlucht in. Die is er ook uit.

Gisteren had ik een uurtje over, het zonnetje scheen en had zin om eens een proefstukje te doen op de Jeep.
Heb een deel van de motorkap gedaan als testspot.

Uiteindelijk ben ik op het volgende uitgekomen:
* Wassen met PB SS&S Shampoo.
* Kleien met PB elastic clay en PB Spray & Wipe 1:1
* 1 hit met DAP500, Oranje pad met SSR 2.5.
* 1 hit met DAP500 Witte pad met SSR 1
* 1 hit met DAP500 Zwarte pad met Monello Finale.

Zag er toen zo uit.
Had niet de indruk dat de laatste hit met Finale toegevoegde waarde had. Graag reactie......
Zon scheen aardig, dus de Finale was wat lastiger te verwijderen dan SSR1.

Rest van de motorkap ook maar dezelfde behandeling gegeven.
Vervolgens de boel even in de PB Black Hole en afgetopt met PB Natty's Blue
Toen kwam dit tevoorschijn. Werkelijk een metamorfose.

Zal binnenkort als het geschikt weer is de hele auto gaan doen.
Ga dan eens voorzichtig met de rotary aan de gang.
Heb hem al een paar maanden liggen en het moet er toch eens van komen.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag de voorzijde van de Wrangler van zijn hoge pimgehalte ontdaan.
Bij de eerste keer off-road reed ik met de RVS tube-bumpers bij het eerste de beste heuveltje mijn kentekenplaat eraf.
Vond dat hoge pimp-gehalte toch al niks en heb er vandaag een standaard bumpertje op gezet.
Verder het RVS-traliewerk van koplamen en knipperlichten verwijderd. Staat een stuk stoerder.
RVS spul staat binnenkort voor een liefhebber die wel een boulevard-cruiser wil op MP.
Achterzijde heb ik inmiddels ook een standaardbumper voor en wordt binnenkort ook ontdaan van pimpelarij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel beter! Al die chrome rommel er op zit alleen maar in de weg!

Ik zou alleen als ik jou was, de kentekenplaat met parkers, of boutje-(vleugel)moertjes vast zetten, en niet met zo'n plastic plaathouder. Want die rij je er ook nog wel keertje van af... Ben je weer een plaat verder...
 
Allereerst fantastich de lak opgehaald en dat met een DAP500 en oranje pad en SSR 2.5 (lijkt me een zwaar verzetje...) draaide de DAP nog om zijn as of stond die gewoon stil ? hahaha,
maar is gelukt zo te zien.... Jeep ziet er OEM beter uit dan die uitvoering met die Tomado rekjes en dranghekken....
De Finale heeft (vind ik een mooiere finish hebben dan de SSR1, qua polish dan en ondanks het zwaarder buffen,dat wel)


ps. die brede wielen zijn veeeeel beter dan die vorige.....dit hoort bij deze Wrangler !
 
Vette wagen hoor!
Heb je trouwens ook offroad ritten "digitaal" ??
 
Nog niet veel digitaal met deze Wrangler. Pas 1 evenement mee gereden.
 
Laatst bewerkt door een moderator: