• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto - melkwitte krassen op voorruit verwijderen

Jay89

Detailing rookie
12 mrt 2012
3
0
Hoi, ik ben nieuw en ik zit met een probleempje. Niet geheel zeker dat dit hier moet aangezien het topic over krassen gaat maar niet op mijn carroserie zelf maar mijn ruiten.

Ikzelf ben sinds eind december 2011 de bezitter van een nieuwe DS3. Echter heb ik door het strenge winterweer (wellicht) krassen op mijn voorruit. :( Heel spijtig uiteraard wetende dat dit een nieuwe auto is en mijn voorruit staat al vol met melkwitte krassen. Toen het nog slecht weer was zag je het niet zo maar sinds enkele dagen en vooral vandaag bij de prachtige zon die op mijn wagen scheen deze ochtend, zijn de krassen echt wel vrij storend. Je ziet ze dus niet altijd en soms in een bepaalde hoek maar wanneer de zon er recht op schijnt of de straatlichten of de lichten van je tegenliggers zie je het echt wel redelijk goed.

Uiteraard zien jullie me al aankomen met mijn vraag, hoe krijg ik dit er nu uit of kan ik toch dit hinderend aanzicht tot een minimum beperken. Ik heb al gehoord van de ruit zelf polijsten door een professionele firma maar dit kost bijna evenveel als een nieuwe ruit. Andere sites hebben mij een product genaamd Autoglym Car Glass Polish aangeraden maar had toch graag hier nog eerst eens nagevraagd wat ik het beste zou kunnen doen. Hopelijk hebben jullie ideetjes of producten die ik kan uitproberen. Ik wil wel echt de nadruk leggen op het feit dat deze krassen zeer ondiep zijn aangezien bij de meeste je niet eens met je nagel blijft vastzitten in de krasjes. Ook heb ik totaal geen ervaring met kleien of dergelijk van de wagen al wil ik me daar later wel eens wat meer over informeren.

Alvast enorm bedankt! Oprechte excuses indien niet in het juiste onderdeel van het forum!
 
Glas polijsten is niet te doen.

Daarnaast is het glas zo geslepen dat het als een soort lens functioneerd, als je teveel zou polijsten dan loop je dus risico op een raam wat ontzettend vertekent.
Autoglym Car Glass Polish is een mooi product om ramen goed te reinigen, maar mijn inziens ontoereikend om echt resultaat mee te behalen.
 
Autoglym Glass Polish is een mooi product, maar ontoereikend voor het polijsten van een ruit. Het volstaat perfect voor het grondig reinigen, maar de slijpgraad is echt onvoldoende om een laagje glas mee te verwijderen.
Je zou de producten van Diamondite kunnen proberen icm een rotary en een leveling disc. Zoals Juffer al aangeeft is het niet eenvoudig om een ruit te polijsten. Ook niet met Diamondite.

Weet je zeker dat het krassen zijn in het glas, of zit het op de ruit. Als het op de ruit zit moet er manier zijn om het te verwijderen.
 
Ik heb echt geen idee eerlijk gezegd. Je voelt de krassen echt niet met je nagel maar ik kreeg ze er ook niet uit met een doek.

Maar hoe meer ik er over nadenk hoe meer bizar ik het vind. Mijn auto had na een maand een ongeval (iemand had er op gereden toen ik geparkeerd stond) en nadat ie naar de garage is geweest om het te laten repareren zat er een bijzonder rare "film" op de voorruit. Vooral als ik de ruitenwissers gebruikte was het voor een aantal seconden wazig. Bovendien zitten de krassen ook op de passagierskant van de wagen en daar heb ik nooit mijn ijskrabber gebruikt. :/


Ik had gehoopt of er geen product was om dit op z'n minst toch een pak minder zichtbaar te laten maken maar als er echt niets anders op zit zal ik wel genoodzaakt moeten zijn om een nieuwe voorruit te laten steken. :( Ook wel zeer spijtig voor een wagen die 3 maand oud is. En met het geluk dat ik heb met deze wagen kunnen ze tijdens de ruit te vervangen nog mijn carrosserie ook bekrassen. :)
 
Heb je ook clay en polijst ?

Clay in dat geval je raam eens en ga er eens met polijst overheen. Daarna even afnemen en kijk dan nog eens of het erop / in zit
 
zoekfunctie :

"Zieron" schreef :

Ik heb net mijn voorruit gedaan met DAP500 en ultimate cut compound van megs. Met schitterend resultaat, zeker de moeite waard want de ruit oogt weer zuiver.
Steenslag of diepe krassen krijg je er naar mijn idee niet uit wat ook normaal is aangezien een autoruit stukken harder is dan autolak.

Ik ga mij eens de Diamondite kit bestellen hiermee zou je wel krasjes kunnen verwijderen samen met de bijhorende pad die je kan bestellen.
 
Ik vermoed dat het een aanslag op de ruit en niet in de ruit. Niet te snel opgeven en ga wat proberen. Begin idd eens met kleien en polijsten met bijvoorbeeld Monello Mezzo. Kleien doe je handmatig en het polijsten zou je ook handmatig kunnen doen, maar gaat beter met een DAP.
 
LB zei:
.............. Begin idd eens met kleien en polijsten met bijvoorbeeld Monello Mezzo. Kleien doe je handmatig en het polijsten zou je ook handmatig kunnen doen, maar gaat beter met een DAP.

Van waar ben je : als je tot bij mij komt , mag je mijn dap gebruiken .(of ik doe het voor je , er is niks aan om met een "dap" te polijsten )

Klei heb ik ook , je hoeft dus enkel je auto mee te brengen :-b
 
Of kom naar Kampen 15 april. Of is dat wat ver vanuit Belgie?