• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto onder de hologrammen en lichte krassen.

De volgorde wassen - kleien - SSR - Black Hole - Collinite is juist.

Ik weet niet welke pads je hebt, maar een witte of eventueel oranje handpad voor de SSR, een witte of nog zachtere pad voor de Black Hole en bijvoorbeeld een rode pad voor de wax. Zowel voor de BH als de wax kan je ook een gele foampad gebruiken, zolang ze maar zacht zijn. En vooral: dun opbrengen! ;) Uiteraard alles afnemen met een mv-doek.
 
Ik had deze pads in gedachte:

Cleaneren met de SSR1 Opbrengen met witte handpad,https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/White_Polishing_Euro_Foam_Hand_Applicator_87-109_101176

pre wax cleaner/glaze: PB Black Hole: aanbrengen met foam applicator/handpad: https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Black_Soft_Finishing_Euro_Foam_Hand_Applicator_87-109BK_101164 (welke is beter?)

Collinite wax. denk de 476. aanbrengen met foam applicator



Ik heb begrepen dat ik met de SS1 net zolang moet wrijven tot het vaseline achtig is geworden. BH en WAX gewoon aanbrengen, curen en uitpoetsen?
 
De zwart pad lijkt me uitstekend voor de Black Hole. Ik werk met de DAP en gebruik voor de Black Hole de zwarte 5,5 inch. Volgens de omschrijving hebben beide pads dezelfde werking.

De SSR moet je inderdaad uitwrijven totdat hij vaseline achtig is geworden. Let op bij de Black Hole: hij kan curen, maar als hij wat langer in de zon heeft staan curen, kan hij iets lastiger uit te wrijven zijn. Op die plekken zie dan 'iets' zitten (lastig te omschrijven, sorry), maar met stevig afnemen ook weer weg te krijgen.

Ik heb nog niet met de Collinite gewerkt, heb derhalve geen ervaring met wel of niet curen.
 
Ik zou zeker eerst de witte pad voor de SSR1 gebruiken. Zwaarder kan altijd nog. Check ook of meerdere passes effect heeft voordat je met zwaardere pads en/of grovere swirl removers aan de slag gaat.

Het kan zelfs zo zijn dat je geen enkel verschil ziet. Dit komt door de lak icm met handwerk. Een machine heft wat meer effect. Dit geldt overigens alleen voor de SSR. DE volgende stappen kunnen gemakkelijk met de hand worden gedaan. Ik gebruik daarvoor wel de DAP, omdat het dan 1) sneller gaat en 2) ik minde rlast van m'n arm en schouder heb. ;)
 
Okee heb alles besteld bij Tim. De clay bar kit van Mothers en de SSR1 waren alleen niet op voorraad. Enig idee wanneer ik nu alles binnen krijg?
 
Even een mailtje sturen, ze kunnen denk ik geen precieze dag zeggen maar wel of het volgende week ergens is of over een maand.
 
Oke, ik heb bijna alle info die ik maar nodig kan hebben

Toch zou ik dit graag nog even willen verifieren:

Curetijden:

SSR1: Geen, gewoon rondjes draaien tot het vaseline is geworden met witte handpad wegpoetsen met MF
PB Black Hole: Gewoon erop smeren met de zwarte handpad, 5 minuten curen, uitpoetsen met MF
Collinite 845: Erop smeren met foam applicator of microfiber applicator? Dan 45?! minuten laten curen? Tenslotte uitpoetsen met MF

De meeste vragen zitten dus nog bij de collinite 845 :p
 
Klopt het dat de collinite 845 45 minuten meot curen en kan ik deze het beste aanbrengen met een foam applicator of met een microfiber applicator?
 
Bij de SSR1 mag best wel wat druk op de pad uitgeoefend worden, de korrel moet tenslotte worden afgebroken door de wrijving. De black hole hoeft in principe niet te curen. Voor de vloeibare wax mag je kiezen. Ik persoonlijk vind het makkelijker met een MF pad, een ander gebruikt een foampadje. Voor elke wax geldt; Swipetest! Dit is de enige goede manier om er achter te komen of de wax lang genoeg gecured heeft.
 
De instructies op de fles vermelden alleen

"Allow to dry to a haze"

met andere woorden het volstaat om net product te laten opdrogen totdat een waas ontstaat (Swipe test)

Aangezien Collinte 845 en zijn harde broer 476S met chemische solvents werken lijkt het mij ook niet noodzakelijk om langer te curen dan nodig is.
 
Hallo iedereen!

Auto is eerst gewassen, toen gekleid.

De volgende dag heb ik de SSR1 gedaan en daarna de Black Hole en de Collinite 845. Resultaat was echt super!

De dag daarna ff afgespoeld in de wasbox, die beading:party: :heart_eyes: 8-()) . Fantastisch gewoon!! helaas zag ik toch nog wel wat swirls zitten...

Ik heb nu gepolijst met alleen de SSR1 icm witte lc pad. Ik moet ook nog een andere auto doen en daar krijg ik ook niet alle swirls eruit met deze combo. Wat is nu een stap zwaarder? Is dat de SSR2.5 met dezelfde pad? SSR1 met andere pad, of andere pad met SSR2.5?

Misschien dat ik over ga op de DAP500, wat komt er nog bij naast die 135 euro voor het apparaat zelf? De SSR1 zit al in de collectie..


Bij voorbaat dank voor alle hulp :cool:
 
Eerst SSR2.5 op de witte, werkt dat niet dan SSR2.5 op een oranje.

Voor de DAP heb je dan 2 witte en 2 oranje pads nodig (verse pad na een halve auto)
 
Kan je in theorie dezelfde resultaten behalen met de DAP als met de hand? Zal van de week de SSR2.5 eens bestellen, die moet wel altijd nabewerkt worden met de SSR1 toch?

En hoe ga ik zuinig om met de Black Hole, toen ik de zwarte LC handpad uitspoelde onder de kraan kwam voor mijn gevoel de halve fles eruit zetten :O

De oranje handpad is deze toch?: https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Orange_Light_Cutting_CCS_Euro_Foam_Hand_Applicator_EUR-APP-OR_100980
 
Zelfs niet in de theorie, met de DAP krijg je een veel egaler resultaat wat je nooit met de hand zo kunnen krijgen.
Ik zou de SSR2.5 altijd nabewerken met SSR1 of prof. polish. Voor de Black Hole heb je maar een paar drupjes nodig per applicatie.
En ja dat is de oranje pad ;)