• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe berichten sinds.....

Puff

Detailing addict
12 mrt 2009
117
62
Ik kan me herinneren dat hier al eerder over geschreven was maar kon het zo snel niet meer vinden.

Als ik de nieuwe berichten sinds functie gebruik en ik heb een topic gelezen wat op pagina 6 staat en ik druk op "vorige" dat schiet het scherm terug naar pagina 1.

Is erg irri dus mijn vraag.......is het bekend?

En zo ja....is er een oplossing voor?

Alvast bedankt,

Danny.
 
Is wel bekend, tot op heden nog geen passende oplossing voor.
De terug-functie is vrij simpel, ga je van pagina 1 naar 2 naar 3 etc en je komt bij pagina 6 en je drukt op je 'backspace-toets' of muisknopje dan ga je gewoon 1 pagina terug.
Druk in je het laatste bericht lijstje ( Nieuwe berichten sinds ) en kom je bv bij ' https://forum.Carclean.com/cc_postst5997/Wat-is-je-laatste-aanwinst-Deel-6.aspx?find=unread ' dan schiet ie naar de laatste pagina,
de server weet dat je de eerdere pagina's niet hebt gelezen en als je dan terugklikt, dan kom je dus weer uit bij het totaal overzicht

Hopelijk een beetje duidelijk kunnen uitleggen
 
Ja dat wel.......

Maar dit is toch een Phbb (of zoiets) forum.
Waarom werkt het bij alle andere fora wel waar ik lid van ben?

Ik vind het zowieso gek want ik moet toch 1 pagina terug kunnen als wat ik aan het lezen ben?

Dit forum ziet de "vorige" toets als een nieuwe opdracht volgens mij en keert terug naar de basis pagina van "Nieuwe berichten sinds".

Het enige wat ik wil is de vorige pagina bekijken en dat is dus de laatste pagina waar ik gebleven ben met het doorspitten van "NBS"

Danny
 
Ah....

Dat verklaard het een en ander dan......
Maar ik begrijp dat er geen oplossing voor is?

Of is het een gevalletje kan wel maar kost ontzettend veel tijd en dat hebben we niet?

Gr,
Danny.
 
Bij voorbaat sorry voor het technisch geneuzel ,^^ :

Wat er gebeurt wanneer je op "Vorige" drukt in je browser, is dat hij 1 pagina terug gaat in zijn geschiedenis.
Wanneer je op de door jou genoemde webpagina van pagina wisselt in de resultatenlijst, ga je wat je browser betreft niet naar een andere webpagina toe, maar wisselt hij de lijst resultaten binnen de huidige. Let maar eens op de adresbalk van je browser wanneer je dit doet, je zal zien dat hij blijft staan op https://forum.Carclean.com/cc_active.aspx

Je browser gaat gewoon 1 pagina terug in zijn geschiedenis, dus weer naar de 'Nieuwe berichten sinds' pagina, waar je daar gebleven bent, dat weet hij echter niet.

Bij het wisselen van pagina tijdens het gewoon surfen door de forums gebeurt dit wel, je ziet dan ook de adresbalk veranderen.

Is het op te lossen? Ja hoor, maar dat kost zeker wel wat ontwikkeltijd. De website zal de browser namelijk moeten laten onthouden waar je tijdens je laatste bezoek aan de pagina gebleven bent. En mijn gok is dat dat niet heel hoog op het lijstje met wensen staat bij Carclean, in verhouding tot de tijd die er in gestoken moet worden.
 
@Puff: idd mogelijk, maar de weegschaal m.b.t. tijd / energie slaat te ver door.
Het is in begin even wennen, maar daar blijft het gewoon bij ;)
 
Eenvoudig op te lossen door bijvoobeeld op de "Nieuwe berichten" pagina niet meer met meerdere pagina's gaat werken maar gewoon 1 hele lange opsomming maakt van onderwerpen. Simpel even scrollen en je bent er, dan werkt het stapje terug met backspace ook gewoon zoals het hoort.
 
Ik wilde geen nieuwe topic openen voor mijn vraag vandaar dat ik het hier vraag.
Onderwerpen waarin nieuwe posts staaan worden lichtblauw aangegeven, nu ga ik daarheen en lees het onderwerp.
Hierna kom ik terug op de hoofdpagina van het forum en zie dat er in hetzelfde topic weer lichtblauw word aangegeven dat er iets nieuws staat wederom klik ik erop.
Maar tot mijn spijt staat er dan niks.

Dus mijn vraag waarom moet je 2x naar een onderwerp eer het lichtblauwe in het hoofdscherm verdwijnt, persoonlijk vind ik dit best irritant.

Nog een tip (misschien wel eigenbelang) in de webschop kan je mooi de illustraties zien van producten als deze in je wenslijst of winkelwagen staan.
Is dit ook mogelijk om in de webshop zelf zo te bekijken, nu moet je namelijk specifiek op het product klikken om naar de pagina te gaan om het product te zien.

Dit is niet als kommentaar bedoeld maar zie het maar als opbouwend kritiek:rules