• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe fabrieksvelgen aangetast na 2maand!

Om eerlijk te zijn, zijn de meeste adviezen al gegeven. Ik zou persoonlijk ook eerst kijken of je het netjes kan krijgen door goed schoon te maken en te polijsten. Op een foto kan het soms lastig zijn om de staat te beoordelen, in het ergste geval zal je moeten coaten of spuiten. Ik zou eerder spuiten als je de exacte kleur terug wilt krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Bedankt iedereen voor de moeite, ik heb polish besteld van autoglym. ga de velgen eens met de hand polish uitproberen. Ik zal foto's posten voor en na. Moest er iemand nog info hebben laat maar komen.
 
Heb met een vorige auto iets gelijkaardigs aan de hand gehad, waren wel verdichte velgen en ook eenmalig bij mij op het werk een andere velgenreiniger gebruikt.
Resultaat = al de velgen vertoonde witte strepen , doffe plekken . Niks meer aan te doen dan opnieuw te verdichten.
Hoop dat je het met polieren beter krijgt.
 
Hun producten zijn misschien professioneel, maar je dient nog steeds de verhoudingen te respecteren. Ik weet uit goede bron dat de producten die ze in die “hand carwashes” gebruiken, corrosief zijn en dit om zo snel mogelijk resultaat te boeken. Indien ze de verkeerde verhoudingen gebruiken en het product te lang laten inwerken, dan krijg je dit resultaat.
Maar om te bewijzen dat dit aan die carwash ligt... Veel succes!

Ik ben zelf van Blauberg, dus woon niet ver uit de buurt. Ik wil er gerust eens naar kijken, maar ik weet niet of dit te redden valt...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ik zou toch ook denken dat de zwarte zooi voornamelijk OP de velgen ligt. Ik zou dat ook aanpakken door te polijsten.
Ik zou deze velgen aanpakken als alle wielen, dus de stappen wielreiniger, ontijzeraar, kleien en dan polijsten.
Ik ben het eens met de stelling dat er een veel te agressief mengsel is gebruikt, wat de corrosie verklaard.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik probeer het Dees weekend uit, velgen reinigen, ontijzeraar en hand polish is gekocht en komt hopelijk op tijd aan. Zou het kleien nog steeds nodig zijn? ik denk ook dat ze agressief spul gebruiken. Omdat de velgen gekleurd zijn, zijn deze gevoeliger voor zure producten. (volgens de verkoper van volkswagen) dus dat de carwash het probleem is kan ik geloven. Ze zijn ook niet verantwoordelijk en dus aanspreken heeft geen zin. Het is een goede les geweest voor me en begin er zelf plezier in te hebben om de auto te wassen.
 
Laatst bewerkt:
Ik betwijfel of SRP het juiste middel is voor deze klus. SRP is een mooi product, maar de werking is ook deels gebaseerd op fillers.. Voor zover ik weet is het voornamelijk een oppervlaktereiniging met bescherming.
Ik zou voor deze klus wel degelijk naar een echt polijstmiddel met cutting factor gaan als Monello finale, mezzo en veloce of vergelijkbaar van Rupes, Scholl etc.
 
Eens met @Xsara Coupe . Wat je vooral wil is reinigen en licht polijsten. Dat doet SRP ook een beetje maar daarnaast is het ook bedoeld om onvolkomenheden te verdoezelen (krasjes op te vullen) en dat wil je in dit geval niet. Dan geeft het ook nog wat bescherming (wax) maar dat stelt al niet heel veel voor en zal dus op velgen ook gauw weg zijn. Beschermen wil je pas aan gaan denken als de boel weer schoon is. En dan met iets met een betere standtijd of nog beter: specifiek voor velgen.
Overigens is de SRP nooit weg om op de lak te gebruiken hoor. ;)
 
Ik heb het geprobeerd op een stukje velg, zeker 10 x over hetzelfde gegaan, er is verschil maar het gaat niet volledig weg... de rode cirkel is het gedeelte wat ik heb gedaan... je ziet dat op het rood gedeelte de linkse kant ervan, ook het niet bewerkte deel is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd op een stukje velg, zeker 10 x over hetzelfde gegaan, er is verschil maar het gaat niet volledig weg... de rode cirkel is het gedeelte wat ik heb gedaan... je ziet dat op het rood gedeelte de linkse kant ervan, ook het niet bewerkte deel is.

Welk middel heb je 10 keer gedaan? En op welke manier?
 
Oeps ik zie dat de fotos niet toegevoegd zijn. Bij deze zijn ze toegevoegd.

Ik heb super resin polish gebruikt van Autoglym.
Ik heb het handmatig gedaan met de polish spons ook van hetzelfde merk. Roterende beweging gemaakt en afgekuist met microfiber. Dit staat toch zo aangegeven op de gebruikerhansdleiding van de polish.
 

Bijlagen

  • 20200501_135933.jpg
    20200501_135933.jpg
    166 KB · Weergaven: 0
  • 20200501_135951.jpg
    20200501_135951.jpg
    323,7 KB · Weergaven: 0
10x nieuw product gepakt?

Anyways... Ik denk dat je moet polijsten. SRP is simpelweg niet een polijstmiddel. ;) (Bevat wel een korrel, maar echt slijpen doe je niet zo snel ermee)