• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe forum online!

Tim, het gaat er niet om wat ik wil, het is jouw/jullie forum. Het is slechts mijn mening, maar persoonlijk vind ik bijvoorbeeld (metaalkleurig)grijs/wit een mooiere combinatie bij blauw, maar je bent uiteraard ook beperkt tot de mogelijkheden/onmogelijkheden van de software. Aan de andere kant laat groen de diverse opties (bv onlinestatus etc.) goed zien zonder teveel op te vallen.
Ik vind het altijd belangrijk om de motivering van andere leden mee te nemen.
 
Als je op de link klikt wel toch, de link die ik je gegeven heb hierboven.

Op de hoofdpagina stond alleen de tijd wanneer de pagina gemaakt was? Ik probeer te snappen wat je bedoelt en ik kan nog op het oude forum, maar ik zie het niet?
Is het nou echt zo van belang om te weten wanneer je voor het laatst aanwezig was?
Het lijkt mij nuttiger om de nieuwste berichten sinds de vorige keer (wanneer dat ook moge wezen) te kunnen zien. En volgens mij kan dat laatste nu weer.
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
Wat ik mis in het Forum nieuwe stijl is het volgende;
Graag kijk wat ik de laatste tijd gemist heb beginnend bij de laatste berichten van de afgelopen dag, in de nieuwe stijl gaat dit niet meer maar kun je wel via "nieuwe berichten" kijken wat je nog niet gelezen hebt over een langere periode.

In de oude stijl stonden de ongelezen berichten van de afgelopen dag "vet" gedrukt en zodra ik die gelezen had bleven ze zichtbaar maar nu "licht" gedrukt. Op deze manier was het duidelijk welke berichten van de laatste dag waren, wat ik al gelezen had en wat niet. Ook als ik iets terug wilde lezen was het meteen zichtbaar welk bericht dit zou kunnen zijn.

Nu, in de nieuwe stijl "verdwijnen" de berichten uit de afdeling "nieuwe berichten" en wanneer ik na het lezen van en aantal berichten nog even terug wil gaan naar een eerder gelezen bericht, dan moet ik dit bericht gaan zoeken. Er moet dus onthouden worden hoe het bericht heet en/of in welke categorie het hoort.

(Mocht ik ergens overheen gekeken hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag)
 
Bij de vorige forumsoftware vond ik het eigenlijk best onduidelijk of je nou berichten al wel of niet gelezen had.
Door wat gewenning aan een bepaalde werkwijze bij het lezen van berichten wist ik me wel te redden.

De 'nieuwe stijl' vind ik wat dat betreft een stuk handiger.
Ik herken wel het puntje dat als je eenmaal een bericht gelezen hebt en je dat nog een keer wilt bekijken, dat je dat dan moet gaan opzoeken.
Nou zal dat waarschijnlijk wel een redelijk recent bericht zijn. Die kun je vrij makkelijk terugvinden door eerst op 'Nieuwe berichten' te klikken en daarna op de link 'Recente berichten' rechts in beeld.
(op precies deze manier heb ik dit bericht weer teruggevonden)
 
  • Leuk
Reactions: GO
Ik ontvang geen mail met promoties, ik,heb,dit op de oude meermaals geactiveerd.

Omdat ik het nogmaals wilde aanvinken op de nieuwe site om ze te ontvangen maar Ik kan het niet terugvinden onder mijn profiel, kan iemand helpen waar ik dit kan aanvinken op de nieuwe site ?
 
Nog eens, ik had over het vorige forum echt geen klachten / ergernissen, maar dat dit werkt echt stukken fijner en sneller! Goeie keuze dus.

Volgende vraag, in sommige topics kan je rechtstreeks foto's bekijken, in andere topics zie je een kader "Bijgevoegde bestanden" waarin dan "thumbnails" staan waar je kan op klikken en dan opent de foto zich in een nieuw tabblad. Waar zou dit aan liggen?
 
Bij de vorige forumsoftware vond ik het eigenlijk best onduidelijk of je nou berichten al wel of niet gelezen had.
Door wat gewenning aan een bepaalde werkwijze bij het lezen van berichten wist ik me wel te redden.

De 'nieuwe stijl' vind ik wat dat betreft een stuk handiger.
Ik herken wel het puntje dat als je eenmaal een bericht gelezen hebt en je dat nog een keer wilt bekijken, dat je dat dan moet gaan opzoeken.
Nou zal dat waarschijnlijk wel een redelijk recent bericht zijn. Die kun je vrij makkelijk terugvinden door eerst op 'Nieuwe berichten' te klikken en daarna op de link 'Recente berichten' rechts in beeld.
(op precies deze manier heb ik dit bericht weer teruggevonden)

Soepergrover bedankt voor je reactie!
De tip van de link "recente berichten" zoals je beschrijft had ik dus over het hoofd gezien :pensive:.
Werkt prima voor mij zo.
 
  • Leuk
Reactions: Tim en Soepergrover
Dat ligt aan een paar dingen:

1) Foto's die je in het topic ziet kunnen extern gehost zijn en dan tonen ze altijd juist
2) Foto's die eerder geupload zijn naar ons oude forum, zijn nog niet helemaal geconverteerd en daarom weet de nieuwe software niet waar de foto precies in het bericht thuishoort
3) Er zijn foto's geupload op het nieuwe forum en die tonen voorlopig als thumbnail onderop.

Over een paar dagen moet dit ook helemaal werken en activeren we ook de functionaliteit om fotoalbums op het forum aan te maken (erg leuke functie)

Wat ik mis in het Forum nieuwe stijl is het volgende;
Graag kijk wat ik de laatste tijd gemist heb beginnend bij de laatste berichten van de afgelopen dag, in de nieuwe stijl gaat dit niet meer maar kun je wel via "nieuwe berichten" kijken wat je nog niet gelezen hebt over een langere periode.

In de oude stijl stonden de ongelezen berichten van de afgelopen dag "vet" gedrukt en zodra ik die gelezen had bleven ze zichtbaar maar nu "licht" gedrukt. Op deze manier was het duidelijk welke berichten van de laatste dag waren, wat ik al gelezen had en wat niet. Ook als ik iets terug wilde lezen was het meteen zichtbaar welk bericht dit zou kunnen zijn.

Nu, in de nieuwe stijl "verdwijnen" de berichten uit de afdeling "nieuwe berichten" en wanneer ik na het lezen van en aantal berichten nog even terug wil gaan naar een eerder gelezen bericht, dan moet ik dit bericht gaan zoeken. Er moet dus onthouden worden hoe het bericht heet en/of in welke categorie het hoort.

(Mocht ik ergens overheen gekeken hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag)

Ik denk dat het een beetje wennen is, maar berichten sinds laatste bezoek vind je hier:

https://forum.Carclean.com/find-new/posts (Linkje 'Nieuwe berichten' in de balk)

Recente berichten
vind je op deze manier:

https://forum.Carclean.com/find-new/posts?recent=1 (Op nieuwe berichtenpagina kun je rechts op 'Recente berichten' klikken)

Bij mij zijn ongelezen berichten trouwens gewoon vetgedrukt en hebben een andere kleur.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Soepergrover bedankt voor je reactie!
De tip van de link "recente berichten" zoals je beschrijft had ik dus over het hoofd gezien :pensive:.
Werkt prima voor mij zo.
Die link zit ook een beetje verstopt, ik zal kijken of ik hem zoals het oude forum als link in de menubalk kan zetten.
 
  • Leuk
Reactions: GO
Van harte met de nieuwe software!

Moet zeggen dat ik het heel erg wennen vind. En persoonlijk wat aan de drukke kant. Te veel informatie wat op me afkomt.
Zou al veel uitmaken bijvoorbeeld als alle subfora onder de onderverdelingen niet twee kolommen maar gewoon in 1 kolom verdeeld zijn.
Verder lijkt het me juist handiger om de algemene statistieken die nu links staan om die juist naar rechts te verplaatsen.

Maar ik begrijp dat het lastig is om functioneel te blijven en nog ook eens iedereen tevreden te stellen (en ook nog eens zelf tevreden te zijn). Maar een vooruitgang is het sowieso.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Qua styling kan er nog wel een en ander geleidelijk veranderen. Momenteel ligt de nadruk vooral op het completeren van functionaliteit.

Aantal kolommen van subfora ligt aan de beschikbare breedte in je browser. Op mijn telefoon krijg ik één kolom, op mijn tablet twee en op een 22" monitor drie kolommen.
Ik vond dat eigenlijk wel geinig, maar misschien is één kolom wel rustiger en overzichtelijker.

Persoonlijk vind ik de statistieken aan de rechterkant wel een goed idee.

Eens kijken of hier nog wat mee gespeeld kan worden.