• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe klei test. Met klei vergelijk andere merken.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.001
193
47
Den Haag
Vandaag de klei getest dat door Carclean ter beschikking is gesteld.

Plan van aanpak:

- wassen
- drogen
- test klei met PB Spray & Wipe
- vergelijk met Dodo Juice Supernatural klei
- vergelijk met Meguiars klei mild

Even proeven :grinning:
mazda666.jpg


Naderhand nogmaals over de lak (kofferbak in dit geval) gegaan met de Dodo klei. Er komt dus nog steeds iets vanaf.

Conclusie:

Iedereen heeft het ook de vreemde geur. Het zal wel aan mij liggen, maar ik vindt de klei nergens naar ruiken :weetniet

Tsja, hij is lekker zacht, dus goed kneedbaar. Wat me verder opviel, is dat de klei erg flexibel is, je trekt em bijvoorbeeld niet zomaar uit elkaar als een andere klei. (dodo)

Ook vindt ik de klei niet genoeg 'bite' t.o.v. de dodo en meguiars hebben om alles in 1 keer eraf te halen. Uiteraard is dit sterk afhankelijk van de vervuiling van de lak, maar 3 tot 4 keer een kofferbak (die niet eens zwaar vervuild was) behandelen met de klei vindt ik wel erg veel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo te horen is deze clay goed geschikt voor de tusendoor beurtjes ipv de grondige aanpak. Had je nog last van marring op de lak na het kleien met de test klei?

Thanks voor de review!
 
Goede review, deze wagen was dus een stuk vervuilder dan de wagen waar ik de klei op getest had, daar was nl wel alle vervuiling verdwenen met deze klei.
 
Ik ben vandaag ook met de klei aan de slag geweest en de klei is inderdaad een trapje milder dan de grijze klei. Op hardnekkige stukken heb ik de grijze klei gepakt en dan merk je dat die sneller is met het verwijderen ervan. Maar 95% van alle vervuiling ging er bij mij met de testklei in 1 keer vanaf.
 
Dennis,

marring hebben we niet kunnen waarnemen omdat de gehele wagen onder de schuursponskrassen zat.

Foto'sd en verslag volgt nog, dan snap je wel waarom ;)
 
Marring was helaas niet te zien inderdaad. Het is trouwens geen Meguiar's klei (die is rood) maar Dodo Purposeful PURPLE.
De klei is zeer mild kon ik merken.
 
Ok ik had namelijk met de DODO gentle gray wel dikke marring op mijn C5, met BH soft weer niet.

Deze test clay heeft minder bite, denk dus ook minder kans op marring.
 
Diverse klei-tests gelezen en iedereen is het er over eens dat de klei:
1 - zacht is
2 - geen marring achterlaat
3 - mild is
5 - niet brokkelt
6 - bij zeer vervuilde delen meerdere malen het stuk moet kleien om zeker te zijn dat alles goed weg is

Positief allemaal dus !

Nu rijst bij mij de vraag:
is het een optie om een zwaardere klei in het Monello assortiment op te nemen voor de wat meer vervuilde wagens cq velgen cq whatever meer bite nodig heeft, of werkt het zo niet ( ken de aankoop markt van dit soort producten niet )
 
Nette en goede review, zoals ik nu al meer gelezen heb van deze klei is het meer een onderhouds klei voor tussendoor.