• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nilfisk C125.3-8 terugslagklep?

MindCtrller

Detailing trainee
8 sep 2008
28
47
Heb paar dagen terug de Nilfisk C125.3-8 aangeschaft. Toppie apparaat,lange slang van 8 meter en lekker krachtig. Maar nu staat er in de handleiding dat ik een terugstroombeveiling (terugslagklep) moet plaatsen tussen kraan en apparaat. Maar moet dit nu echt? Heb hier nog nooit van gehoord..
 
Ja ik know, Ik heb het niet gedaan en geen problemen tot nu toe gehad.
Volgens mij voorkomt zon ding dat als je waterdruk wegvalt het niet terugslaat.
 
Het hoeft niet speciaal.

Een terugslagklep wordt meestal toegepast bij apparaten waar een pomp in zit zoals een wasmachine of vaatwasser.

Bij plotseling drukverlies in het waterleiding systeem zou op het moment dat de wasmachine spoelwater weg aan het pompen is, deze terug het leidingnet in kunnen pompen.

Je wilt geen zeepsop smaak aan je koffie hebben ... :-&

Wat wel aan te raden is, is een zeefje plaatsen tussen de aansluiting van de HD en de slang.
Het gebeurt nog wel eens dat je de slang laat vallen in het zand o.id. De zeef zorgt ervoor dat er geen vuiligheid in de HD kan komen. Een korrel zand is al genoeg om de plunjers te slopen ... 8o

Meestal is de aansluiting van een HD 1/2". Hiervoor zijn de volgende produkten nodig:

Perlator:
96032045__37905.jpg


Kraanstuk 1/2"
Gardena_kraanstuk21mm_9648.jpg
 
MindCtrller zei:
Heb paar dagen terug de Nilfisk C125.3-8 aangeschaft. Toppie apparaat,lange slang van 8 meter en lekker krachtig. Maar nu staat er in de handleiding dat ik een terugstroombeveiling (terugslagklep) moet plaatsen tussen kraan en apparaat. Maar moet dit nu echt? Heb hier nog nooit van gehoord..

is alleen bij wet verplicht zodat er nooit vuil water / bacterieën het waternet in kunnen komen. zonder werkt alles en blijft werken daar heeft het niets mee te doen. is bv. nodig bij brandslanghaspels omdat daar ook lang water in stil staat en daar samonella enzo in kan vormen.
 
Bloodsweatnshine zei:
is alleen bij wet verplicht zodat er nooit vuil water / bacterieën het waternet in kunnen komen. zonder werkt alles en blijft werken daar heeft het niets mee te doen. is bv. nodig bij brandslanghaspels omdat daar ook lang water in stil staat en daar samonella enzo in kan vormen.
salmonella????
je bedoelt zeker legionella? haha