• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

NL sticker resten, verweerde blanke lak?

Joost

Detailing addict
14 mei 2008
380
62
Ik heb een lelijke plek op mijn kofferklep zitten.
Dit is afkomstig van een NL sticker die er ooit afgehaald is maar nooit helemaal verwijderd is.
Na een aantal jaar is dit een vieze plek geworden. Het lijkt alsof de blanke lak ook kapot is.

Kan ik dit oplossen door te wetsanden? En welke grofheid moet ik dan nemen?

Bijgaand 2 foto's zodat jullie het kunnen beoordelen.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hier de links naar de grotere versies.

http://img31.imageshack.us/img31/4318/foto1gr.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/7113/foto2lo.jpg
 
Zijn dit niet gewoon de lijmresten van de sticker? In dat geval zou je het kunnen verwijderen met Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover.
 
Het lijken inderdaad gewoon lijmresten te zijn, als dat zo is dan zou ik idd voor de bovenstaande valet pro gaan:)^
 
+1 hier is niets meer aan te doen. Je kan heel duidelijk de lijn zien van de blanke lak, jammer maar helaas. De enige manier is overspuiten
 
Je blanke lak is weg, dit is niet terug te polijsten/wetsanden.. dat word een afspraak maken bij de spuiter !
 
Ligt de laag 'hoger'dan de lak dan zijn het lijmresten.
Ligt het lager dan is je blanke lak verdwenen.
Het lijkt op het laatste.
 
Even een wild plan: gedeelte aftapen, schuren ( met name de scherpe randen maar vooral vlakje groter er om heen ), spuitbus op kleur, spuitbus blanke lak, polijsten en kijken waar het schip strand.
Kan in elk geval niet veel erger worden dan dat het is zoals het vanaf hier er uit ziet.
Leuk oefenproject gezien wegbrengen naar de spuiter altijd nog kan.
Owkee, een nieuwe sticker is idd de snelste/goedkoopste/makkelijkste oplossing maar wellicht vind je het wat.
 
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik zal even voelen of het hoger of lager ligt.

Mocht ik het gaan schuren, welke grofheid kan ik dan het beste nemen?
Hopelijk is spuiten dan niet nodig en alleen polijsten voldoende.
Een sticker er overheen plakken is natuurlijk een no-go. Dan laat ik het liever zo.
 
Poeh Joost, durf er geen echt antwoord op te geven ( toch wel een beetje buiten mijn bereik ), en vind per defintie altijd al moeilijk om middels fotomateriaal te bepalen maar goed:
zoals ik het interpreteer is de sticker met geweld er af te getrokken en heeft een laag meegenomen.
Even uit de losse pols zou ik met 1000 beginnen om de scherpe randen te verwijderen en daarna opschalen naar 2500 en dan polijsten.

Ben sowieso benieuwd hoe het er uit ziet als alles goed is schoongemaakt en je die randjes weg hebt, ik schat in dat het dan wat 'minder op je afkomt'
Wellicht een optie om 'middenin' met 2500 te doen.
Die zwarte vlekken ( beetje a la schimmel ) zijn wellicht wel aan te pakken met een polijstmiddel en zo 'weg te poetsen'

Nogmaals: ik geef het even maar een gooi / voorzetje voor hen die wellicht meer ervaring hebben ( en sla ik de plank volledig mis )
mocht blanke lak zijn die daadwerkelijk pleite is dan geld weg=weg maar dan nog wellicht met mijn opties een beetje te maskeren.
I.p.v. spuiten kan je wellicht ook beetje bij beetje met een lakstift aan de gang ( héééél dun ) en er een monnikkenwerkje van maken tijdens de winterperiode

Ander iets wat op komt zetten als poepen: goed schoonmaken, randjes afvlakken en in Bergschenhoek de firma ( o.a. Dibbuz weet wel welke ) lief aankijken die in X-Kote handelt, wellicht ministukje aanpakken daarmee om het blanke lak effect na te bootsen
 
Duidelijk verhaal! Thanks. En uiteraard is het heel moeilijk beoordelen vanaf een foto.
Ik heb zojuist even gevoeld met de nagel en dan lijkt het alsof die vieze plek lager ligt dan de lak. Maar ook dat is lastig te beoordelen eigenlijk. :weetniet
 
niet aan gaan schuren, gaat echt fout en dan kun je een afspraak maken bij de autospuiter.
door de lijm is de blanke lak opgelost en bij het verwijderen van de sticker meegetrokken.

laat het met spot-repair overspuiten of plak er maar een mooie sticker overheen ;)
 
Dat sowieso maar mijn Golf is uit 2002 en toen was er nog geen NL kentekenplaat.
Dus een sticker was verplicht. De vorige eigenaar heeft het destijds er gewoon af getrokken, de resten laten zitten. En dat resulteerd dus in een vieze ingebakken vlek.
 
Waar zit je ergens?
Als je bij mij in de buurt zit, kan je gerust eens langskomen.
Ik heb diverse lijmverwijderaars, abralon schijven etc.
Kunnen eventueel ook nog de lakdikte meter erop zetten, om te zien of daadwerkelijk de blanke laklaag daar weg is.

Als echter de blanke laklaag daar weg is, dan blijf je er altijd wat van zien.
Voor mij lijkt het alsof ze de sticker hebben verwijderd met een verfbrander en de boel veel te heet gestookt hebben.
 
Bedankt voor je aanbod. Helaas zit ik niet bepaald in de buurt. Namelijk Gelderland.