• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Onderhoud met WheelWax

SMFLK

Detailing chief
22 aug 2011
139
103
Noord-Brabant
Ik ben aan het zoeken geweest naar een goede wax voor de LM velgen.
Vrijwel direct kom ik dan uit op WheelWax:
https://www.Carclean.com/product/WheelWax/WheelWax_256gr_WW-1201_100814

Ik wil echter even checken of mijn proces een beetje klopt:
- Wielen demonteren en schoonmaken met merkloze velgenreiniger
- Geheel wassen met shampoo (incl. band, oude spons, DJ BTBM)
- Iron X behandeling, hierna god afspoelen met water
- Wheelwax aanbrengen, afspoelen en uit/droog-poetsen

Als ik nu de WheelWax heb aangebracht en ik wil over pak en beet 3 weken mijn velgen weer proper maken...
Kan ik dan een normale velgenreiniger met borstel pakken ZONDER dat ik de WheelWax verwijder?
Ik ben namelijk niet van plan om elke maand Iron X te gebruken en te waxen maar wil ze wel makkelijk bij kunnen houden.

Ik hoor graag jullie mening en of andere plan van aanpak om je velgen netjes te houden en te beschermen!
 
Je stappenplan om de velgen schoon te maken is goed.

Naderhand volstaat het restant sopwater om de velgen schoon te maken. M.a.w. je hoeft niet wéér aan de slag met agressieve velgenreinigers.

Wat ik altijd doe of probeer te doen, is minimaal 2x in de week even langs de wasbox te gaan en daar de velgen en de rest van de auto, af te spuiten.

Zo hou je je velgen ook redelijk schoon.
 
Bedankt voor je reactie!

Wat ik me nog steeds afvraag is:
Als ik met een merkloze velgenreiniger en borstel aan de slag ga, haal ik dan de wheelwax eraf?
Stel dat dit zo is, kan ik dan wel een borstel gebruiken met ordinaire auto shampoo?
 
Een velgenreiniger verwijderd vaak op een agressieve manier het vuil van je velg, hierbij verwijder je op zeker ook je waxlaag.
Een goede velgenborstel in combinatie met normale autoshampoo (normale hoeveelheid! Nooit overdoseren) Maakt je velgen zonder problemen schoon en zonder je wax te verwijderen, net als op je lak.
 
Ik onderhoud mijn velgen 1x in de week met overgebleven shampoo, en staat al dik 2 maand in de Collinite 845 en vuil gaat er nog steeds gemakkelijk af.
 
SMFLK zei:
...Ik wil echter even checken of mijn proces een beetje klopt:
- Wielen demonteren en schoonmaken met merkloze velgenreiniger
- Geheel wassen met shampoo (incl. band, oude spons, DJ BTBM)
- Iron X behandeling, hierna god afspoelen met water
- Wheelwax aanbrengen, afspoelen en uit/droog-poetsen...

Is het dus de bedoeling dat je wheelwax aanbrengt, dan laten curen, afspoelen en dan pas droogpoetsen?!?
Want zo lees IK het hier en ik doe normaliter; schoonmaken, wheelwax aanbrengen, curen, buffen en klaar.
 
Dit staat bij de omschrijving van Carclean.com:
' na het uitpoetsen naspoelen met koud water en daarna tot hoogglans oppoetsen'

Bedoelen ze dan: opbrengen, uitpoetsen, afspoelen, napoetsen?
 
SMFLK zei:
Dit staat bij de omschrijving van Carclean.com:
' na het uitpoetsen naspoelen met koud water en daarna tot hoogglans oppoetsen'

Bedoelen ze dan: opbrengen, uitpoetsen, afspoelen, napoetsen?

Het volgende staat op de pot WheelWax te lezen:


Directions : this is so easy!
Rub on to cool, clean wheels.
Let dry to a haze. Rub off.
Now, stand back and look at that incredible shine.


Ik zie zo de gedachte niet achter het afspoelen. Dit doe je ook niet met een op de autolak aangebrachte wax.
 
In eerste instantie moet je nooit een merkloze velgenreiniger gaan gebruiken, dit kan de lak op je velgen aantasten.

Ik gebruik momenteel de resten wax op pads waarmee ik de auto gedaan heb. Efficient, maar ik zoek nu dus toch iets voor mijn velgen. Is C-Quartz niet veel beter dan Wheelwax?
 
C-Quartz is veel beter dan Wheelwax. Durf zelfs zover te gaan dat een sealant (PB EX-P, Wolfgang DGPS, Chemical Guys Jetseal:)^ ) beter werkt dan Wheelwax. Ik heb voorheen eerst alleen Wheelwax gebruikt maar dat was na 2 maanden toch wel weg. Nu heb ik al zo'n 6 maanden Chemical Guys Jetseal 109 erop zitten, en het werkt nog steeds helemaal SUPER! Zo makkelijk schoon te krijgen (alleen shampoo+water)
 
@D20VT, goed punt. Je moet de auto in ieder geval niet hebben verplaatst, want er komt nog vuil van de remmerij bij het verplaatsen.

Zag hier ook nog beading van de resten NXT na +/- 6 weken.

edit: alleen de handrem gebruiken bij het verplaatsen is wel handig
 
SMFLK zei:
Ik wil echter even checken of mijn proces een beetje klopt:
- Wielen demonteren en schoonmaken met merkloze velgenreiniger
- Geheel wassen met shampoo (incl. band, oude spons, DJ BTBM)
- Iron X behandeling, hierna god afspoelen met water
- Wheelwax aanbrengen, afspoelen en uit/droog-poetsen
Ik heb zonet ongeveer hetzelfde proces toegepast op m'n gedemonteerde zomervelgen, maar dan wel met Bilberry Wheelcleaner iplv merkloos.
Ik zou na de Iron-X nog een teerverwijderaar bij doen, bij mij was dat alleszins hard nodig.
Ik gebruikte Valet Pro Citrus Tar&Glue Remover. Werkt perfect!
 
effe in het goede topic maar zou dit iets zijn voor hoogglans verdichte wielen....

WheelWax Metal Polish