• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa 1.2 comfort '02

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
44
Oss
Afgelopen weekend een Corsa op de stoep gehad welke weer een beetje op kleur gebracht moest worden. De auto kwam bij mij naar aanleiding van de zwarte Corsa GSI van Ruud die ik een tijdje geleden aangepakt heb. Deze Corsa is van een goede kennis van Ruud.

Het slachtoffer:

IMG_1991Custom.jpg






Beetje dof, maar op het eerste gezicht valt het mee...


Maar nader bekeken bleek toch eerder dat ik zelf het slachtoffer was in plaats van de corsa:




IMG_1998Custom.jpg


IMG_1997Custom.jpg


IMG_1996Custom.jpg


IMG_1995Custom.jpg


IMG_1994Custom.jpg


IMG_1993Custom.jpg


IMG_1992Custom.jpg




Behoorlijk wat vuiligheid dus. Het stappenplan:

- foamen
- afspuiten met Hoge druk
- wassen
- wassen (ja 2x)
- Iron-x
- clayen



foamen
IMG_2001Custom.jpg


IMG_1999Custom.jpg


Iron-x aan het werk:
IMG_2005Custom.jpg

IMG_2004Custom.jpg

IMG_2003Custom.jpg



Ondanks dat met het wassen lang niet alle zwarte puntjes (plaatselijk) weg waren, dacht ik dit met clayen wel weg te krijgen, maar clayen gaf totaal geen resultaat. Er zat niks aan de clay en de puntjes nog steeds niet weg. Dus eerst professional polish van PB gebruikt op een oude witte pad op de DAP900 als paintcleaner.

Hierna PB ssr2 op een oranje kompressorpad, in combi met de DAP900. Dit afgebouwd met ssr1 op een witte kompressorpad.

Hier enkele impressies van het polijsten.

Goed kijken, linker zijde van de motorkap is gedaan:

IMG_2008Custom.jpg


IMG_2009Custom.jpg



Het rechter voorscherm is aangepakt:

IMG_2010Custom.jpg



Alleen de deur niet:

IMG_2011Custom.jpg



Nog een 50/50

IMG_2018Custom.jpg



dak:
IMG_2014Custom.jpg


IMG_2013Custom.jpg


before/after:

IMG_2017Custom.jpg




Na het polijsten ben ik de auto rond gegaan met PB black hole en voorzien van een laagje Dodo Juice (homebrew) wax. De kunststof delen zoals gewoonlijk behandeld met PB Trim restorer en bandjes zwart gemaakt met CarPro Perl.

Ruud kwam nog even kijken met de scooter en heeft me tussendoor geholpen met het interieur (stofzuigen, dash afnemen en PB natural look), waarna hij de ramen ook weer helder gemaakt heeft.


Helaas ben ik niet helemaal tevreden met het resultaat, aangezien de rechter buitenspiegel, de voor- en achterbumper nog steeds lichtgeel zijn. Hier was niks aan te doen. De voorbumper had al schade en zal waarschijnlijk gespoten worden.



klaar:

IMG_2019Custom.jpg



IMG_2021Custom.jpg


IMG_2023Custom.jpg


IMG_2029Custom.jpg


IMG_2030Custom.jpg


IMG_2031Custom.jpg
 
Netjes geworden.
Alleen rechtsvoor nog even de bumper los halen (1 bout achter de wielkastrand), en dan de bumper weer ff vast drukken, en vastmaken.
Dan is ie af ,^^

Maar die glimt weer heerlijk zeg!
 
Da's een wereld van verschil! Zonde van die bumpers, maar zoals je al schreef is daar weinig aan te doen.
 
Het is idd jammer dat de bumpers en spiegel niet mee deden met de opfrissing , maar zoals eerder aangehaald kon je daar zelf niets aan doen ( tenzij je ze zelf kan herspuiten )

Prima resultaat ! :)^

Heb bij mijn Corsa wel alle letters er af gehaald , kwestie van makkelijker te poetsen/polijsten . ( enkel het Opel-logo heeft pinnetjes ) . Misschien beter dat alles erop blijft voor een mogelijk kleurverschil . ( waar ik geen last van had door de neutrale kleur.....lichtgrijs-metaalkleur ;) )
 
Ik heb al van meerdere opels (waaronder die van mezelf) de letters verwijderd. Na weghalen van de lijmresten bleek er achter de letters deels geen lak te zitten. Waarschijnlijk de letters te snel geplakt na het spuiten o.i.d.
 
Jammer van die bumpers maar je hebt zeker je best gedaan toch!
Overal is er toch flink resultaat behaald.
Die zwarte puntjes kreeg je helemaal weg met PB professional polisch?

Dat benzine/diesel klepje...
Tanken doet pijn tegenwoordig maar daar kan die auto toch niks aan doen?
Nu hopen dat de eigenaar em een beetje bijhoudt.
 
ja die bumpers.. echt een doorn in het oog...... ik heb gevloekt op mezelf dat ik geen verbetering kreeg op deze delen

de puntjes gingen allemaal weg met prof polish ja. ik zou het bijna een wondermiddeltje willen noemen.