Afgelopen weekend druk bezig geweest met een full exterieur detail van deze Opel Corsa C uit 2001 met de kleur Petrol Blue.
De auto is in 2010 door mijn ouders gekocht en in 2017 naar een nichtje gegaan.
De lak is op een aantal punten best slecht, zoals het dak en de motorkap. Hier zitten veel ingebrande vlekken en steenslag. Ook was al het kunststof zwaar verweerd.
De auto zag er bij aan komst er zo uit.
Zaterdag avond begonnen met het reinigen van de deursponningen, APC 1:10.
Vervolgens begonnen met de velgen te reinigen, eerst alle velgen ingespoten met Great-Lion Velgenreiniger en vervolgen gewassen met Sam's Wheel Soap. Daarna waren de banden aan de beurt met Gyeon Tire Cleaner, Behoorlijke smurrie wat er uit die banden kwam.
Na het reinigen van de velgen was de lak aan de beurt. Eerst de auto ingefoamd met Monello Foam, vervolgen alle kieren met de Auto Finesse Feather Tip Brushes nagelopen. Vervolgens alles afgespoten en begonnen met het wassen met de twee emmer methode. Hierbij gebruikt gemaakt van de Sam's wash mitt en Gyeon Bath Essence.
Na het wassen nog even een ronde gedaan met de Monello Non-ferro.
Hierbij was er weinig reactie zichtbaar.
Toen is de auto de garage in gegaan. Eerst begonnen met het kleien van de lak, hiervoor heb ik Monello klei en Dodo Juice clay lube voor gebruikt.
Ineens was het 23.10 behoorlijk lange dag geweest ook ivm met werk.
Zondag om 8.00 de wekker gezet zodat ik om 8.30 verder kon gaan.
Als eerste begonnen met al het kunststof af te plakken. Had geen zin om achteraf uren bezig te zijn met kunststof te reinigen.
Daarna begonnen met het polijst werk. test spot gemaakt op het dak waar ik tot de conclusie kwam dat ik met de Gyeon Cut pad samen met Mezzo goede correctie kon krijgen. Het dak en motorkap met de DAP 500 gedaan en de rest met de DAP EVO MINI. Enkele plaatsen met de whoolpad gewerkt voor forse krassen.
Zelf behoorlijk tevreden met het resultaat.
Na het polijst werk de lek geprept ter voorbereiding om de Collinite 476s.
Na het waxen wat behoorlijk soep ging alle tape verwijderd voor het behandelen van de kunstof.
Het kunststof schoongemaakt met APC 1:10 en ook geprept. Het kunstof behandeld met Koch Chemie PSS, dit was de eerste keer dat ik het gebruikte. Is voor de prijs super spul.
Als laatste de ramen gereinigd en de banden behandeld met Gyeon Tire.
Het eindresultaat:
(Eerste keer een show off)
Gr, Dyan
De auto is in 2010 door mijn ouders gekocht en in 2017 naar een nichtje gegaan.
De lak is op een aantal punten best slecht, zoals het dak en de motorkap. Hier zitten veel ingebrande vlekken en steenslag. Ook was al het kunststof zwaar verweerd.
De auto zag er bij aan komst er zo uit.
Zaterdag avond begonnen met het reinigen van de deursponningen, APC 1:10.
Vervolgens begonnen met de velgen te reinigen, eerst alle velgen ingespoten met Great-Lion Velgenreiniger en vervolgen gewassen met Sam's Wheel Soap. Daarna waren de banden aan de beurt met Gyeon Tire Cleaner, Behoorlijke smurrie wat er uit die banden kwam.
Na het reinigen van de velgen was de lak aan de beurt. Eerst de auto ingefoamd met Monello Foam, vervolgen alle kieren met de Auto Finesse Feather Tip Brushes nagelopen. Vervolgens alles afgespoten en begonnen met het wassen met de twee emmer methode. Hierbij gebruikt gemaakt van de Sam's wash mitt en Gyeon Bath Essence.
Na het wassen nog even een ronde gedaan met de Monello Non-ferro.
Hierbij was er weinig reactie zichtbaar.
Toen is de auto de garage in gegaan. Eerst begonnen met het kleien van de lak, hiervoor heb ik Monello klei en Dodo Juice clay lube voor gebruikt.
Ineens was het 23.10 behoorlijk lange dag geweest ook ivm met werk.
Zondag om 8.00 de wekker gezet zodat ik om 8.30 verder kon gaan.
Als eerste begonnen met al het kunststof af te plakken. Had geen zin om achteraf uren bezig te zijn met kunststof te reinigen.
Daarna begonnen met het polijst werk. test spot gemaakt op het dak waar ik tot de conclusie kwam dat ik met de Gyeon Cut pad samen met Mezzo goede correctie kon krijgen. Het dak en motorkap met de DAP 500 gedaan en de rest met de DAP EVO MINI. Enkele plaatsen met de whoolpad gewerkt voor forse krassen.
Zelf behoorlijk tevreden met het resultaat.
Na het polijst werk de lek geprept ter voorbereiding om de Collinite 476s.
Na het waxen wat behoorlijk soep ging alle tape verwijderd voor het behandelen van de kunstof.
Het kunststof schoongemaakt met APC 1:10 en ook geprept. Het kunstof behandeld met Koch Chemie PSS, dit was de eerste keer dat ik het gebruikte. Is voor de prijs super spul.
Als laatste de ramen gereinigd en de banden behandeld met Gyeon Tire.
Het eindresultaat:
(Eerste keer een show off)
Gr, Dyan