• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa C 2005

Dennis121

Detailing chief
14 jul 2010
470
75
34
Meppel
Nou maar even een project topic maken van me Corsa C!

De auto is nu... 2/3 weken in mijn bezit en er al lekker in rondgereden :heart_eyes: echt zalige auto alleen moet de koppeling nog even wennen!

De corsa in kwestie:
HPIM1439.jpg

&
HPIM1438.jpg




Vandaag het interieur aangepakt:

Het interieur behandeld met natural look!

Haha zie net ook nog me polo op de achtergrond :party:
HPIM1485.jpg


Stuurhuis:
HPIM1486.jpg


Me middenconsole met ALTIJD een pbw doek met spray & wipe!!!
and ja i know de matjes zijn vies, maar kon niet stofzuigen want het regent nu :S
HPIM1488.jpg


Opel!
HPIM1490.jpg



Het schoonmaken met APC was om alle zooi ff goed weg te halen, heb zo'n vermoeden dat er nogal wat siliconen spray op het interieur is gekomen!
Auto is door de handelaar behandeld bij een poetsbedrijf... >.< das nooit goed!
 
Ik zit op het moment zonder klei, maar wil volgende week een bestelling plaatsen en dan komt er een doosje met supernatural klei binnen :D
dan asap de auto kleien en dan hopen dat Niek snel een gaatje vind zodat ik met hem in zijn garage de kar kan polijsten!

Inmiddels al wat lakdefecten gevonden namelijk!!!
Dus hoop zelf op volgende week! :D
 
Ah Dennis ziet er goed uit man!

Nog even de matjes een keer doen en de bekleding met de extractor en je bent weer helemaal het heertje in je 'Chick Magnet'
 
Dennis121 zei:





:heart_eyes: Leuke Corsa !! enne schoene uit in den woage :D




Dennis121 zei:
Het schoonmaken met APC was om alle zooi ff goed weg te halen, heb zo'n vermoeden dat er nogal wat siliconen spray op het interieur is gekomen!
Auto is door de handelaar behandeld bij een poetsbedrijf... >.< das nooit goed!


Hé niet allemaal over een kant scheren hé ! ik reconditioneer ook veel auto's op mijn werk, maar gebruik nooit en te nummer 'Diesel olie' in het interieur !! maar een heel mooi product dat intrekt, niet vet is en het kunstof mooi zijn diepe kleur terug geeft :rules
 
dennizz netjes man,had even laten weten dat je geen klei meer had,had ik een stukje meegezonden in het sample pakket!!!
 
Zooo mijn projectje is weer een beetje onder handen genomen!
Zondagmiddag (jaja wat een timing ha :p) samen met NiekGTI me auto ff winterklaar gemaakt ;)

begonnen met de auto goed te wassen... gelukkig regende het onderweg van mij naar Niek (klein stukje, maar scheelde toch)
de halve sahara was weer van me auto af!
Lekker wassen en daarna drogen!

Toen me crosaatje de garage ingereden!
Zijn we begonnen met kleien... gewoon de hele auto brandschoon :O niks uit de lak kunnen halen, alleen onderaan bij de spatborden..
Maar goed dat mag!

Daarna een poging gewaagd met polijsten!
Wat een primeuren waren dat!
- eerste keer met me nieuwe dap900
- eerste keer met me kompressor pads
- eerste keer op me nieuwe auto

De Dap900 kende ik al vanaf Bin, werkte weer heerlijk!
De kompressor pads had ik wat meer moeite mee! ze gingen alle kanten op! Toen ik een zwaardere combo moest en de gele (niet-kompressor) pad pakte en die gebruikte deed de dap weer heel netjes.. niks zoekerigs, gewoon zoals ik het wou! erg apart!
Me corsa kraakte onder de combo mezzo-geel! misschien dat ik in het voorjaar wel inizio ga gebruiken, want er waren nog wel wat ergere lakdefecten die niet weg wouden!

Al bij al niet verder gekomen dan de motorkap dappen! teveel praten en ouwehoeren.. te weinig detailen..
Maarja... het was wel ZONDAG! :D

Maaar okeej dan maar ff pics erij?
de voor pics heb ik niet... heeft niek gemaakt maaaaar die lukte allemaal voor geen meter :S

Foto0052.jpg

en een beading pics:
CIMG0247.jpg

&
CIMG0249.jpg


zal morgen nog wel wat pics van de auto zelf erbij schieten...maar hij is iig mooi bling bling van binnen en buiten!! :D
Enige probleempje waar ik tegen aan liep..
is dat er in ene vlekken op het dak/a-style/motorkap zaten??? :O
zag het eerst op het dak en dacht aan trim restorer..
maar die komen niet op me motorkap lijkt me... :S
iemand die dit soort vlekken herkent??

Foto0066.jpg



dat was de project update voor nu even!
Later deze week de banden ff oppoetsen :D:party:
 
Mooi resultaat man! Ik zie dat je van een goede leermeester komt!
Binnenkort lekker de ruimte, de kogel is door de kerk... je weet wel wat ik bedoel.
 
Binnetie zei:
Mooi resultaat man! Ik zie dat je van een goede leermeester komt!
Binnenkort lekker de ruimte, de kogel is door de kerk... je weet wel wat ik bedoel.
Hahaha :p
Pas maar op ik haal die "leermeester" zo in hoor ;)
Nice bericht kerel! Kan ik dan toch nog in de winter de corsa helemaal polijsten :D
 
Dat ziet er weer top uit zeg! Leuke wagen.

Edit: die vlekken zien eruit als ruitensproeiervloeistof vlekken.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Dat ziet er weer top uit zeg! Leuke wagen.

Edit: die vlekken zien eruit als ruitensproeiervloeistof vlekken.

Die is niet meer gebruikt sinds zondag dus dat kan niet :O
Zat zelf aan de glaze te denken??? kan dit?

Thanks man!:party:
 
Yeah idd en je kon het ook niet echt wegpoetsen... meer verspreiden..
anders maar ff die plekken kleien en opnieuw in glaze/wax doen!

1ste keer dat ik lime prime lite gebruik:eek:
had hiervoor nog geen glaze 8-())
 
Kan het zijn dat het trimrestorer is? Ik heb het ook gehad. De trimrestorer moet een tijdje drogen. Heb het vorig haar eens aangebracht en een uur later ging het regenen, liep het allemaal uit en had ik van die vlekken.

Hier het topic nog met fotos: https://forum.Carclean.com/cc_postst3598/PB-Trim-Restorer-loopt-uit.aspx goed nawrijfen met een doek is belangrijk
 
Je moet heel weinig Lime Prime gebruiken! Paar druppels is al genoeg voor de motorkap of dak!