• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Zafira

IROA-1

Detailing addict
12 mrt 2011
49
52
Zoals al eerder aangekondigd had ik mijn ouders beloofd hun Opel Zafira onder handen te nemen. Enkele foto's vooraf zeggen alles, velgen smerig, geen glans op de lak, flinke hoeveelheid swirls. Op de lichtgrijs metallic lak zie je lang niet alles en het was moeilijk dit op de gevoelige plaat vast te leggen.

opelzafira001.jpg


opelzafira002kg.jpg


opelzafira003.jpg


Het plan van aanpak:

- Velgen reinigen met PB Spray & Rinse
- Front ingespoten met PB Bugsquash
- Wassen met Meguiars NXT shampoo
- Kleien met Mothers claybar en Meguiars Quick Detailer spray (oude artikelen opmaken)
- Testspot wees uit dat de DAP900 uitgerust met finale op wit niet voldoende was. Met name op de liggende delen waren hardnekkige swirls. Mezzo op wit ging in de goede richting, met name op de staande delen. Op de liggende delen (motorkap en dak) waren 2 hits met Mezzo op wit nodig.
- Afnemen met IPA
- Aftoppen met Collinite 845
- Banden gereinigd met PB APC 1:10 en een rondje PB Bold N Bright Tire dressing


Ik heb zo'n 80% van de swirls kunnen verwijderen. Omdat ik herstellende ben van een slijmbeursontsteking in mijn schouder kon ik niet ongelimiteerd blijven DAPpen.

De na-foto's:

opelzafira006.jpg


opelzafira008.jpg


opelzafira009.jpg


En inderdaad - de rode Seat Ibiza hoort ook bij mij en ziet er nog prima uit na bijna 3 maanden - I Love Dodo Juice Rainforest Rub :heart_eyes:
 
Hallo,

Knap resultaat hoor!!
Die dap900 gaat hier nog potten breken op het forum:D !!

Ik lees dat je op sommige delen 2 hits hebt gedaan met mezzo,is dit omdat je geen forza hebt of om een andere reden?
Heb je ook afgebouwd met finale of was dit niet nodig?(heb zelf nog niet veel ervaring met mijn dap en heb ook al wel gelezen dat de finale niet altijd hoeft,daarom deze "vraag" )
Heb de mezzo en finale ook ,en zoek eigenlijk niet direct voor forza te gaan,ik denk dat je dan al zeer slechtuitziende lak moet hebben.

Hoe lang ben je in totaal bezig geweest?

Enne,van harte beterschap met die ontsteking ;)

Danny
 
Danny,

ik heb ook Forza, dit moet wel nabewerkt worden. Bij 2 hits met Mezzo op deze lak vond ik het resultaat zeer acceptabel, merendeel van de swirls waren verdwenen. Op donkere lakkleuren zijn defecten veel beter zichtbaar dan op lichtgrijs. In dit geval is het resultaat niet 100%, had nog beter gekund maar onder mijn huidige lichamelijke omstandigheden neem ik hier genoegen mee. 's morgens om 08:00 uur begonnen met wassen, kleine koffie break rond 10:30 en lunchbreak rond 13:00. Om 17:00 uur mijn spullen opgeruimd, dus de dag was redelijk goed gevuld :)

De reactie van mijn ouders was overigens in de trant van "Hee, we hebben een nieuwe auto gekregen ..." - zij waren meer dan 100% tevreden en dat is toch ook een beetje waar je het voor doet.
 
:)^ Ziet er goed uit, heb je de koplampen nu ook gedaan? (of zijn die opgeknapt van de wasbeurt)
 
Reny zei:
:)^ Ziet er goed uit, heb je de koplampen nu ook gedaan? (of zijn die opgeknapt van de wasbeurt)

Koplampen zijn opgeknapt van wasbeurt (inclusief insprayen met Bugsquash), niet met de DAP gedaan.
 
Ziet er goed uit! Mooi resultaat, heb je wel afgebouwd met Mezzo en Finale na gebruik van de Inizio?

Dit zijn toch die plastic 'lichtmetalen' velgen van Opel? Een stalen velg in de vorm van een LM velg met een plastic cover. Bijna niet van echt te onderscheiden! Collega van mij heeft een Vectra GTS met dit soort type velgen, zien er iets anders uit, maar ook vijfspaaks.
 
Paulus,

ik had geen Inizio Forza gebruikt, alleen Mezzo. Lak zag er al goed uit zonder verdere nabewerking, dus geen Finale gebruikt.

Dit zijn inderdaad plastic voorzetstukken, ziet er netjes uit.