• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opfrissen kleppendeksel

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
900
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Onlangs heb ik een kleppendeksel gekocht dat ik heb opgefrist. Ik heb het volgende gedaan:
  1. Ontvetten met Release the Grease, ammoniak en Gyon Prep
  2. Spuiten met hittebestendige lak (de opstaande letters en strepen heb ik voor het spuiten ingewreven met Dodo Purple Haze Wax)
  3. Opschuren van de letters en strepen randen met schuurpapier 600, 800, 1500, 2000
  4. Polijsten van de opstaande letters en strepen met de DAP900V3 met Scholl S2 op paars, Scholl S17 op wit.
kleppendeksel.png
Het kleppendeksel zoals geadverteerd op de website. De zwarte verf was in het echt veel slechter dan op de foto. Bovendien zat er een forse lakbeschadiging links onder de B.

IMG_20161111_092243 (1).jpg

Spuiten met hittebestendige lak

IMG_20161111_101142.jpg

Wegschuren hittebestendige lak

IMG_20161111_235832.jpg

De letters en opstaande randen na het schuren en polijsten. Ik had deze tot nog meer hoogglans kunnen polijsten. maar dat heb ik niet gedaan omdat het dan teveel afwijkt van de 'zijdeglansachtige' uitstraling van het origineel waarbij het blanke metaal niet gepolijst is.

Dit werk heeft me ongeveer 4 uur gekost.
 
Laatst bewerkt:
Mooi geworden! Wat is er mis met degene die er nu op zit, kon je die niet weer zwart spuiten?