• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Optimum no rinse mild?

BE.Alkema

Detailing trainee
18 okt 2014
34
30
Hallo, Ik heb ONR besteld om te gebruiken als clay lube en quick detailer. Ik ga het gebruiken in een spuitflesje met gedemineraliseerd water. Mijn vraag is alleen: is er iemand die weet of ONR de waxlaag aantast? Als ik voor andere mensen auto's detail lever ik de auto's vaak af bij hun huis. Onr icm demin water is bedoeld om bird shit en vliegjes die onderweg meegenomen zijn nog even te verwijderen voor ik de auto aan de eigenaar toon. De auto's zitten dan bijna altijd in de Collinite. Tast ONR de laag (net aangebrachte) collinite ook aan?
 
Van Optimum bestaan 2 verschllende ONR's, de blauwe en de groene (de laatste met wax). Voor wat betreft de "normale blauwe", als quick-detailer kan je hem rustig inzetten, naar mijn mening extreem mild. Je gebruikt hem waarschijnlijk 1:16 als QD en ik heb er nog nooit problemen mee gehad, al blijf ik liever de eerste uren na het aanbrengen van de wax er zoveel mogelijk met de vingers af.