• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

opzoek naar de juiste prewash & snow foam

Nick Griepsma

Detailing rookie
27 mrt 2024
2
2
24
Groningen
Beste mensen,

ik ben onlangs jarig geweest en heb een hele mooie Nilfisk HD gekregen met de juiste washmit en droogdoek. Nou heb ik na het doen van wat research een goeie prewash en wasfoam nodig om echt goed aan de bak te gaan. Ik heb al wat rondgekeken en heb voorbij zien komen dat een touch less van BH een goed product is en dit zowel als prewash als wasfoam voor de handwas gebruikt kan worden. Klopt deze informatie en wat zijn jullie ervaringen/aanbevelingen met dit soort producten?

Groeten Nick
 
Ik vind Nanolex pre wash fijn spul (dit is voor in een pompsprayer) schuimt ook niet erg.
Als foam is de bilthamber touchless prima spul.
Persoonlijk vind ik de meeste foam’s die ik heb geprobeerd prima werken trouwens .
 
Als je een HD hebt, zou een foamlans zeker een toevoeging zijn. Denk dan aan bijv. de Monello Lancia 2.0.

De Bilt-Hamber - TouchLess is een prima prewash, welke je in een sprayfles/drukpomp/foamsprayer kan gebruiken, maar ook in de foamlans.

Je spreekt over een ''wasfoam voor de handwas''. Persoonlijk zou ik in je sop-emmer nog steeds wat shampoo gebruiken als je de auto een tweede keer inschuimt om als extra lubricatie te dienen. Geen shampoo bij je was-water en dan alleen het schuim van het foamen, dat werkt in mijn ervaring wat minder goed omdat een goede washandschoen enorm veel water opneemt en je het schuim dus flink verdunt.
 
Ik vind Nanolex pre wash fijn spul (dit is voor in een pompsprayer) schuimt ook niet erg.
Als foam is de bilthamber touchless prima spul.
Persoonlijk vind ik de meeste foam’s die ik heb geprobeerd prima werken trouwens .

Welke gebruik je van Nanolex? De professional prewash concentrate of de 'normale'? Ik ben nog op zoek naar een goed middel om ergste vervuiling tussendoor eraf te krijgen als ik even langs een wasbox ga. Dus voor de 'tussendoor' wasjes.
 
Welke gebruik je van Nanolex? De professional prewash concentrate of de 'normale'? Ik ben nog op zoek naar een goed middel om ergste vervuiling tussendoor eraf te krijgen als ik even langs een wasbox ga. Dus voor de 'tussendoor' wasjes.
Dan is de TouchLess van Bilthamber ook een fijne, ik heb laatst een vergelijking gemaakt met de Nanolex prof pre wash concentraat en geen echte winnaar gevonden. Prijstechnisch is de Bilthamber sterker.

Wat betreft wassen met Touchless. Ik zou dan liever een neutrale shampoo of foam gebruiken om mee te handwassen. Zelf gebruik ik 1 emmer met gritguard/dirtlock en meerdere handschoenen of doeken om mee te wassen. Onderdompelen in shampoo water en wassen, regelmatig keren en als ik hem te vuil vind worden aan de kant leggen (2e lege emmer bv) en dan een nieuwe doek/handschoen uit de emmer trekken
 
Heb eigenwijs als ik ben de Nanolex Professional Prewash concentrate in huis gehaald en vandaag geprobeerd in de wasbox.

Oude 2 liter bouwmarkt pompverstuiver mee en 2% produkt erin gedaan, verder afgetopt met water. Met de pompsprayer opgebracht, vervolgens even laten inwerken en voordat het droog werd grondig afgespoten. Auto nu voor 80-90% schoon. Had sinds de laatste wasbeurt toch weer bijna 1200 kilometer gereden, super tevreden mee. Voor mij een goede oplossing voor tussen de grote wasbeurten door bijhouden.

Insprayer duurde wel heel erg lang. Zal een betere (kwazar of IK) sprayer veel sneller werken?