Alweer vorige zomer werden we met onze eigen auto weggebracht naar vliegveld zaventem bij onze zuiderburen om van een welverdiende vakantie te gaan genieten in spanje.
net na antwerpen tilde onze zoon zijn rugzak op van de bodem van de auto, de tas stond bij zijn voeten, om zijn nintendo tevoorschijn te halen. (wat moeten we zonder die dingen) met een luide stem riep hij dat de onderkant van zijn tas kletsnat was
na de vakantie zou ik hier verder naar kijken, maar door ziekte kwam het er maar niet van. het enige wat ik toen kon, was het controleren van de airco. onder de voor stoel zat nl een uitlaat van de verwarming en het leek net of deze vocht op de bekleding lekte.
Na de gehele airco gecontroleerd te hebben bleek dit niet het geval.....
dan toch maar voorzichtig de bekleding verwijderen. (ik ben geen automonteur en op dit gebied heel voorzichtig)
en hier was het al vochtig, de bekleding was daar zelfs drijfnat....maar waar komt het water vandaan????
de bekleding naar voren toe een beetje opzij getrokken, maar ook daar geen water. sterker nog...het werd daar alleen maar droger. dan blijft er nog maar 1 kant over en dat is naar achteren.
en ja hoor!!! daar liep een heel klein spoortje water naar beneden
we gaan de goede richting op!
intussen kreeg een aantal goede adviezen via het PTmania forum en omdat het inmiddels met de gezondheid ook weer langzaam aan beter ging hebben we de stoute schoenen maar aangetrokken en we zijn op onderzoek gegaan.
richting kofferbak de bekleding voorzichtig weggehaald
en hier bleek dat ook de kofferbekleding drijfnat was]-0
echtter nergens tekeken van een lekkage......ik heb de bekleding een halve dag laten drogen en zelfs een elektrische verwarming in de auto geplaatst om de stof te laten drogen. vanwege tijdsgebrek alles weer terug moeten plaatsen.
toen was het inmiddels maart 2010 en het lek was nog steeds niet boven!!!
omdat het steeds beter weer begon te worden zijn we de zoektocht opnieuw gestart en nu wat rigoreuzer!
1 stoel eruit
2 stoelen eruit... en paraplu
de zijkanten losgeschroefd, de middenconsole los gehaald, de bediening van de achterramen verwijdert en last but not least....de bekleding.
en nu maar met de tuinslang erop om te kijken waar er water naar binnenkomt.
emmers gegooid, water gespoten...en?????? niets]-0 niets]-0 en nog eens niets.
toen alle stoelen maar weer teruggezet (de auto wordt dagelijks gebruikt) met uitzondering van de bekleding. en ja hoor na een weekendje rijden (in de regen) lag er een druppeltje op de plaats waar je achterin je voeten zet. (rechtsachterin)
op advies van het PTmania forum, nu de hogedrukspuit erop gezet. op alle rubbers en raamlijsten en zelfs in de wielkasten. en??? alweer niets ]-0
om moedeloos van te worden. tot ...... mijn oog ergens op viel.
net voor het kunststof zie je 2 gaten...en dit is aan de andere zijde ook zo.
dit leek dus normaal.. omdat ik door schade een keer een andere bumper heb laten plaatsen door een schadebedrijf, ging ik toch twijfelen.
maar even checken op het PT cruiser forum van PTmania , en daaruit bleek dat de gaten idd afgedicht moeten zijn...
als er flink wat water op de weg licht, dan krijg je spray van water onder de auto en druppeltje voor druppeltje komt zo het water binnen. na 2 jaar is de ondertapijt volgezogen en dan heb je natte voeten!!!
volgende week wordt de bekleding onder handen genomen en weer terug geplaatst!
wordt vervolgd
net na antwerpen tilde onze zoon zijn rugzak op van de bodem van de auto, de tas stond bij zijn voeten, om zijn nintendo tevoorschijn te halen. (wat moeten we zonder die dingen) met een luide stem riep hij dat de onderkant van zijn tas kletsnat was
na de vakantie zou ik hier verder naar kijken, maar door ziekte kwam het er maar niet van. het enige wat ik toen kon, was het controleren van de airco. onder de voor stoel zat nl een uitlaat van de verwarming en het leek net of deze vocht op de bekleding lekte.
Na de gehele airco gecontroleerd te hebben bleek dit niet het geval.....
dan toch maar voorzichtig de bekleding verwijderen. (ik ben geen automonteur en op dit gebied heel voorzichtig)
en hier was het al vochtig, de bekleding was daar zelfs drijfnat....maar waar komt het water vandaan????
de bekleding naar voren toe een beetje opzij getrokken, maar ook daar geen water. sterker nog...het werd daar alleen maar droger. dan blijft er nog maar 1 kant over en dat is naar achteren.
en ja hoor!!! daar liep een heel klein spoortje water naar beneden
we gaan de goede richting op!
intussen kreeg een aantal goede adviezen via het PTmania forum en omdat het inmiddels met de gezondheid ook weer langzaam aan beter ging hebben we de stoute schoenen maar aangetrokken en we zijn op onderzoek gegaan.
richting kofferbak de bekleding voorzichtig weggehaald
en hier bleek dat ook de kofferbekleding drijfnat was]-0
echtter nergens tekeken van een lekkage......ik heb de bekleding een halve dag laten drogen en zelfs een elektrische verwarming in de auto geplaatst om de stof te laten drogen. vanwege tijdsgebrek alles weer terug moeten plaatsen.
toen was het inmiddels maart 2010 en het lek was nog steeds niet boven!!!
omdat het steeds beter weer begon te worden zijn we de zoektocht opnieuw gestart en nu wat rigoreuzer!
1 stoel eruit
2 stoelen eruit... en paraplu
de zijkanten losgeschroefd, de middenconsole los gehaald, de bediening van de achterramen verwijdert en last but not least....de bekleding.
en nu maar met de tuinslang erop om te kijken waar er water naar binnenkomt.
emmers gegooid, water gespoten...en?????? niets]-0 niets]-0 en nog eens niets.
toen alle stoelen maar weer teruggezet (de auto wordt dagelijks gebruikt) met uitzondering van de bekleding. en ja hoor na een weekendje rijden (in de regen) lag er een druppeltje op de plaats waar je achterin je voeten zet. (rechtsachterin)
op advies van het PTmania forum, nu de hogedrukspuit erop gezet. op alle rubbers en raamlijsten en zelfs in de wielkasten. en??? alweer niets ]-0
om moedeloos van te worden. tot ...... mijn oog ergens op viel.
net voor het kunststof zie je 2 gaten...en dit is aan de andere zijde ook zo.
dit leek dus normaal.. omdat ik door schade een keer een andere bumper heb laten plaatsen door een schadebedrijf, ging ik toch twijfelen.
maar even checken op het PT cruiser forum van PTmania , en daaruit bleek dat de gaten idd afgedicht moeten zijn...
als er flink wat water op de weg licht, dan krijg je spray van water onder de auto en druppeltje voor druppeltje komt zo het water binnen. na 2 jaar is de ondertapijt volgezogen en dan heb je natte voeten!!!
volgende week wordt de bekleding onder handen genomen en weer terug geplaatst!
wordt vervolgd