• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opzoek naar het lek! PT cruiser (AFGEROND)

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Alweer vorige zomer werden we met onze eigen auto weggebracht naar vliegveld zaventem bij onze zuiderburen om van een welverdiende vakantie te gaan genieten in spanje.

net na antwerpen tilde onze zoon zijn rugzak op van de bodem van de auto, de tas stond bij zijn voeten, om zijn nintendo tevoorschijn te halen. (wat moeten we zonder die dingen) met een luide stem riep hij dat de onderkant van zijn tas kletsnat was:(

na de vakantie zou ik hier verder naar kijken, maar door ziekte kwam het er maar niet van. het enige wat ik toen kon, was het controleren van de airco. onder de voor stoel zat nl een uitlaat van de verwarming en het leek net of deze vocht op de bekleding lekte.

Na de gehele airco gecontroleerd te hebben bleek dit niet het geval.....
dan toch maar voorzichtig de bekleding verwijderen. (ik ben geen automonteur en op dit gebied heel voorzichtig)

DSCF2805.jpg


en hier was het al vochtig, de bekleding was daar zelfs drijfnat....maar waar komt het water vandaan????

de bekleding naar voren toe een beetje opzij getrokken, maar ook daar geen water. sterker nog...het werd daar alleen maar droger. dan blijft er nog maar 1 kant over en dat is naar achteren.

DSCF2808.jpg


en ja hoor!!! daar liep een heel klein spoortje water naar beneden:party:

we gaan de goede richting op!
intussen kreeg een aantal goede adviezen via het PTmania forum en omdat het inmiddels met de gezondheid ook weer langzaam aan beter ging hebben we de stoute schoenen maar aangetrokken en we zijn op onderzoek gegaan.

richting kofferbak de bekleding voorzichtig weggehaald
DSCF2809.jpg


en hier bleek dat ook de kofferbekleding drijfnat was]-0
echtter nergens tekeken van een lekkage......ik heb de bekleding een halve dag laten drogen en zelfs een elektrische verwarming in de auto geplaatst om de stof te laten drogen. vanwege tijdsgebrek alles weer terug moeten plaatsen.

toen was het inmiddels maart 2010 en het lek was nog steeds niet boven!!!
omdat het steeds beter weer begon te worden zijn we de zoektocht opnieuw gestart en nu wat rigoreuzer!

1 stoel eruit
DSCF2812.jpg


2 stoelen eruit... en paraplu:D
DSCF2856.jpg


de zijkanten losgeschroefd, de middenconsole los gehaald, de bediening van de achterramen verwijdert en last but not least....de bekleding.

DSCF2858.jpg


en nu maar met de tuinslang erop om te kijken waar er water naar binnenkomt.
emmers gegooid, water gespoten...en?????? niets]-0 niets]-0 en nog eens niets.

toen alle stoelen maar weer teruggezet (de auto wordt dagelijks gebruikt) met uitzondering van de bekleding. en ja hoor na een weekendje rijden (in de regen) lag er een druppeltje op de plaats waar je achterin je voeten zet. (rechtsachterin)

op advies van het PTmania forum, nu de hogedrukspuit erop gezet. op alle rubbers en raamlijsten en zelfs in de wielkasten. en??? alweer niets ]-0

om moedeloos van te worden. tot ...... mijn oog ergens op viel.

DSCF2871.jpg


net voor het kunststof zie je 2 gaten...en dit is aan de andere zijde ook zo.
dit leek dus normaal.. omdat ik door schade een keer een andere bumper heb laten plaatsen door een schadebedrijf, ging ik toch twijfelen.
maar even checken op het PT cruiser forum van PTmania , en daaruit bleek dat de gaten idd afgedicht moeten zijn...

als er flink wat water op de weg licht, dan krijg je spray van water onder de auto en druppeltje voor druppeltje komt zo het water binnen. na 2 jaar is de ondertapijt volgezogen en dan heb je natte voeten!!!

volgende week wordt de bekleding onder handen genomen en weer terug geplaatst!

wordt vervolgd
 
Je moet allemaal maar weten van te voren zeg, wat een gedoe:(
Maar ach, gaatjes dichten, alles door de extractor, terug plaatsen en weer vrolijk verder :)

Houd het in de gaten
 
Ik heb in mijn F-150 ook een lek gehad. De passagiersvoeten werden nat en het water kwam binnen aan een rubber links boven aan het achterraam. Heb ook wat mogen zoeken! succes verder.
 
Dat is balen! Lekkages zijn echt *piep*! Maar toch mooi dat je het lek hebt gevonden. Succes verder!
 
Eindelijk weer wat tijd voor mijn eigen auto al is het maar even.
Van waxwizzard mocht ik de extractor lenen, toppie!!:)^
dus dan maar eens aan de slag....

door gezondheidsproblemen was wel de buitenkant een beetje bij gehouden met wassen maar een flinke detail moet nog volgen. nu eerst maar eens de binnenkant.

hier eerst een impressie van hoe het eruit zag. als echte fanatieke detailer is dit een doorn in mijn oog. maar ja als je eerst ms krijg, dit als het ware overwint en dan 6 jaar later ook nog reuma krijgt..dan is een vuile auto het minst erg. nu zijn we inmiddels weer 2 maanden aan het detailen.... alleen de eigen auto is altijd weg...

DSCF2946.jpg


DSCF2947.jpg



DSCF2948.jpg


DSCF2949.jpg


DSCF2954.jpg


DSCF2951.jpg


DSCF2955.jpg



aan de andere kant levert het weer leuke plaatjes op voor een detail.
dus eerst de auto maar eens goed gestofzuigd. en daarna de extractor maar eens erbij gehaald. na alle stoelen te hebben gedaan was ik toch wel nieuwsgeirig geworden naar wat 2 volwassen 2 kinderen en 2 franse buldoggen in 7 jaar kunnen aanrichten.

en dit was de modder:

DSCF2959.jpg


daarna de ruimte van de bestuurder schoongemaakt en uit enkel dit compartiment was dit de opbrengst:

DSCF2958.jpg


de bekleding van de achterzijde had ik al een dag eerder gedaan maar hier heb ik geen foto's van omdat de batterijen van mijn camera leeg waren...de reserve waren ook leeg want die hadden de kids voor de WII gebruikt]-0

dit is het resultaat na een avondje stofzuigen en rondlopen met de
extractor

DSCF2960.jpg


DSCF2961.jpg


DSCF2962.jpg


voorlopig moet ik het hier mee doen ! de rest volgt...ik had gehoopt mijn bekleding weer in de auto te hebben, maar dat was nog zeker een uur werk en het was intussen alweer laat geworden..
 
Hoi Cruiser, resultaat ziet er geweldig uit, en wat een smurrie komt er dan uit je stoelen als je met de extractor aan de gang bent geweest. Echt een aanwinst zo'n extractor ik zou hem absoluut niet meer kunnen missen in de collectie. Gelukkig heb je eindelijk de oorzaak van de lekkage gevonden. Binnenkort zullen we maar eens een dag inplannen om de PT met z'n 2en onder handen te nemen zodat hij er aan de buitenkant ook weer netjes bij staat.
 
Hee waxwizard daar hou ik je aan!!!!:-b

zaterdag morgen zijn we verder gegaan met de bekleding en meteen een interieur detail.

maar weer begonnen met het verwijderen van de stoelen en de nodige kunststof onderdelen.

DSCF2998.jpg


de voorstoelen naar voren en ook daar bleek dat schoonmaken niet overbodig was.

DSCF3000.jpg


en dan eindelijk weer wat kamerbreed in de auto

DSCF3001.jpg


al het kunststof eerst gereinigd mat APC 1:10

DSCF3003.jpg


DSCF3004.jpg


en ook de middenconsole en raambediening ontkwam niet aan de detail..

DSCF3005.jpg


uiteindelijk zat alles weer op zijn plaats behalve de stoelen en was alles gereinigd.

DSCF3009.jpg


omdat alles goed ontvet was met de APC was het de beurt aan mijn favoriete interieur dressing de Rubber en Vynil care van autoglym.
op sprayen heel even een beetje in laten trekken en daarna voorzichtig met een microvezel uitwrijven.

DSCF3008.jpg


DSCF3010.jpg


DSCF3011.jpg


DSCF3012.jpg


De stoelen er weer in een klaar is kees en cruiser... nu nog de voorzijde van het interieur en de buitenkant van de auto

DSCF3014.jpg


DSCF3015.jpg


einde project, bedankt voor het lezen!!
 
Je hebt gewoon een nieuw interieur geplaatst! :p Maar alle gekheid op een stokje, prachtig man! Werkelijk als nieuw. Toppie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er ook erg blij mee!
de vlekken zijn niet 100% uit het tapijt, maar wel 98% en het ruikt nu weer heerlijk fris.