• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Orange peel verwijderen

DC 1991

Detailing chief
16 sep 2013
148
103
32
Mijn auto zit vol van de orange peel en ik zou die graag verwijderen.
Graag zou ik weten hoe ik dit moet aanpakken en wat ik zoal nodig heb.

Ik ben in bezit van een DAP 900 V3 of moet ik een rotary hebben?
 
Hoewel een dap er eigenlijk niet voor gemaakt is heb ik er wel goede ervaringen mee, de vraag is wel of je lak dik genoeg is om er zoveel af te halen want dit is wel wat meer dan een gewone poetshandeling.

ik gebruik zelf de dap900 met een orangepeel pad erop met monello mezzo, daarna schoonmaken en er overheen met mezzo op oranje en weer schoonmaken en er overheen met finale, maar het hangt er ook helemaal van af hoe hard jouw lak is, met een Rotary haal je er meer in een keer af dan met een dap.

en zoals bikkel al aangeeft is dit niet iets om snel aan te beginnen als je geen ervaring hebt hoewel er met een dap minder mis kan gaan dan met een Rotary moet je wel in de gaten houden dat je met een orangepeel pad eigenlijk aan het schuren bent.

ik heb een opel astra H in de kleur moonland (donker grijs)
 
Gohja ervaring. Ik heb men schoonmoeders corsa overlaatst heel gepolierd met men dap. En ook mijn persoonlijke auto heb ik al eens gedaan. Voor de rest ook al een vectra C van men schoonvader begonnen maar die had tussenin eens zijn auto gewassen met zijn spons en had ik zo iets van: kus nu mijn ***** ]-0. Maar ik krijg wel altijd de lak terug in orde maar echt veel oefening heb ik nog niet gehad. Wel veel complimenten maarja. Hoeft voor mij niet direct te gebeuren maar wou toch eens weten of het mogelijk was en hoe alles in elkaar zat
 
Ik zou zeggen ga naar een autosloop, koop een motor kap met Orange Peel.
En ga eerst maar eens oefenen.

Maar gevaar blijft altijd de lakdikte. je kan het op de oefen motorkap nog zo mooi resultaat krijgen.
Als jouw auto dunner in de lak staat, ga je er doorheen.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark