• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oude chroom velgen in goede staat bewaren

UnusualKid

Detailing addict
18 mrt 2013
157
65
Guys,

mijn ouders hebben een oldie staan en die houden ze natuurlijk graag lekker schoon. De oldie staat op gekende spaakwielen:

stock-photo-side-of-a-red-british-mg-close-up-of-tire-rim-and-fender-3285162.jpg


Nu vroeg ik mij af hoe ze het best zo'n velgen wassen en in goede staat kunnen houden?
ik dacht aan het aanbrengen van deze:

https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Mercury_Metal_Polish_100ml_MMP100_102203

Iemand andere opties?
 
Je zou forumlid Eelco eens kunnen vragen.

Ik zag op zijn FB foto's voorbij komen van spaakvelgen die hij behandeld heeft.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Zoals de beschrijving bij de polish aangeeft is die bedoeld om vervuiling weg te nemen
Chrome maak je net zo makkelijk schoon met een shampoo

Gaat het niet makkelijk, haal dan het wiel van de auto en smeer gelijk de splines

Hardnekkig vuil met warm water en shampoo, of eerst inspuiten met een dunne olie of vaseline
Roestaanslag kan je wegnemen met IronX, maar eerst ergens testen

Beschermen met een sealent, Jetseal of die van Wolfgang
Dlux kan ook, maar is een PITA met al die hoekjes
Reken voor vier velgen een middag ;)
 
Eigenlijk grotendeels eens met bovenstaande reactie.

In mijn geval had de eigenaar het voertuig gewassen met de grootst mogelijke zorg en uiteraard de beste bedoelingen, maar op de wielen zat nog enig vastgezet vuil, dus heb ik het qua reiniging met APC, beide EZ velgenborstels, een zachte maar stevige kwast (Meg's Slide Lock) en mijn stoomreiniger gedaan.

Om ze daarna nog lichtjes op te helderen heb ik een doek met zeer korte vezels in stroken van 5 cm geknipt en lichtjes bevochtigd (damp, zeker niet te nat), en daarna een beetje ingesmeerd met Poorboys Prof. Polish (zou geen producten met polijstkorrel op chroom aanraden) en zo als het ware alle spaken en de naaf "geflosst"

Nadien met een zelfde formaat strook van een doek Reload aangebracht.

Het is echt een monnikenwerkje, neem er rustig de tijd voor, en als je de mogelijkheid hebt zou ik een wiel demonteren voor je aan de slag gaat, dat geeft je aanzienlijk meer bewegingsvrijheid, anders zit je heel lang op de grond.

Neem de tijd, of doe er af en toe eentje, dan blijft het leuk.
 
Ik zou gezworen hebben dat Nicknameless een plaatje van een paar nieuwe velgen had geplaatst. RESPECT voor Eelco.

Het knippen van stroken om de spaken rondom goed te kunnen behandelen is een hele goede en effectieve methode.
 
Ik sluit mij helemaal aan bij RedCat.
Als ik mijn spaakwielen doe, ben ik daar ruim 4 uur mee bezig.
Kost een beetje tijd maar dan heb je ook wat