• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

oude "nieuwe" auto poetsen

matramurena zei:
@Rolf: interessante link als onderschrift! Zijn bezig met emigratieplannen ;)

Leuk en vooral spannend! Waar in NO is de bedoeling?

Deze link kan je al denk ik: http://noorwegen.placement.nl/
 
Rolf zei:
Leuk en vooral spannend! Waar in NO is de bedoeling?

Deze link kan je al denk ik: http://noorwegen.placement.nl/


Ja die ken ik zeker. Kom je daar ook wel eens op de chat?

Wij denken aan een van de Agders in eerste instantie. Maar in principe daar waar werk is.

Net bericht gekregen dat alles nu al verzonden is! Dus zou het morgen in huis moeten zijn!! :party:
 
Ja, zit ook wel eens op de chat, Nitro68 is de nick.
Woon zelf in omgeving Gjøvik, redelijke stad voor Noorse begrippen.
Hebben iedergeval alles daar qua winkels etc, in the middle of nowhere klinkt romantisch maar is logistiek een ramp hier, vooral in de winter.
Een uur rijden voor een supermarkt is "no fun" wat mij betreft.

Wat voor soort werk zoek je?
 
Vandaag het pakketje gehad. Als proef-object heb ik de Skoda maar genomen. Kun je nog eens wat fout doen :)

Deze auto heb ik nu bijna 4 jaar. Hij heeft 175.000 gereden in deze 4 jaar en ik denk dat ik hem in totaal zo'n 7 keer gewassen heb. Gewoon met een emmer met Valma en een spons.

Kort gezegd: hij ziet er niet uit! Ook omdat ik vaak op bouwplaatsen rond rij voor mijn werk is het een stoffige doffe wagen......

DSCF4923.jpg


Twee weken geleden was de laatste wasbeurt, dus hij zag er nog redelijk uit, maar al wel weer dof en vol kleine krassen etc.

Eerst de wagen afgespoeld, daarna de nieuwe spuitlans op de hogedrukreiniger en spuiten maar! :)

DSCF4922.jpg


DSCF4925.jpg


Mooie witte wagen! Schuim blijft eraan plakken en tijdens het inwerken tijd om de velgen te doen. Helaas is dit vrijwel een onbegonnen zaak zonder echt aggresieve middelen te gebruiken. Ik denk dat je die toch echt vaker schoon moet houden dan een paar keer per 180.000 km.......

Goed, na het inwerken van de foamlaag even afspuiten. Wat een verschil! En dat zonder enige inspanning tot dusver! Enkel even met de hogedrukspuit erover en afspuiten na een minuut of tien.

DSCF4934.jpg


DSCF4936.jpg


Hierna heb ik de wagen nog afgesopt met een sopje en twee emmers en gedroogd met een poorboys droogdoek. Kan geen zeem tegenop moet ik zeggen!

Omdat het nog niet echt donker was heb ik er gelijk de Black Hole glaz" overheen gedaan. Nu viel me pas op hoe slecht de staat van de lak van de auto is... Behandelde vlakken glanzen weer schitterend, maar overal zit steenslag! Moet toch eens wat meer afstand houden of wat langzamer rijden ben ik bang.. :oops:

Helaas is het nu te donker geworden om een goede foto te maken, maar het resultaat is verbluffend! Ben 5 kwartier bezig geweest in totaal en het is net of er een andere auto voor de deur staat!

Morgen nog eens in de was zetten en wat foto's maken......

Al met al: leuk werk als je zulke resultaten ziet! Weet nu al dat de nieuwe Avantime geen wasstraat gaat zien!

@Rolf: Ik zoek werk als AutoCAD tekenaar, maar pas over een tot twee jaar. Wel druk bezig Noors te leren etc. Hilsen!
 
Nog even een klein bedankje aan Carclean.com. Bij het pakketje dat ik binnenkreeg hadden ze wat dingen toegevoegd. Onder andere een klein zakje met schuimpjes dat dochterlief maar al te graag wou hebben. Maar tevens ook een spons voor het aanbrengen van de Black Hole en een microvezeldoek.

Vind het supernetjes dat ze dit doen! Bedankt!
 
De "nieuwe" auto staat inmiddels voor de deur. Lak is goed enkel wat vliegen etc. die ik op de reis naar mijn huis toe heb opgepikt... :grinning: Morgen wil ik de auto goed onder handen gaan nemen. Het volgende stappenplan is de bedoeling:

- Foamen met Supa-snow
- Wassen met PB Super slick & Suds
- Swirls verwijderen met Meguiars Stcratch-X
- PB Black Hole aanbrengen
- PB EX-P aanbrengen
- Meguairs Gold Class Wax aanbrengen

Alles met de hand, ik heb geen DAP.

Eventueel kan ik vanmiddag nog aan PB Ultimate Polish komen als het aan te bevelen is ook nog polish aan te brengen. graag jullie comentaar.
 
Meningen verschillen maar dit is wel een mooie Renault.
Wel graag foto's kunnen we kijken hoe mooi hij wordt