• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Overspray verwijderen

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
Ik zie langzaam de ware aard van de Golf meer en meer verschijnen.

Nu heb ik op mijn achterklep een behoorlijke plek overspray zitten.


Hoe verwijder ik dit?

Wetsanden, kleien, polijsten, Denim pads?
 
grove klei zou al een flink deel van de overspray moeten kunnen verwijderen ;)
(en dan bedoel ik meg's aggressive of iets van die aard)
 
Ik lees ook even mee, heb ook een 5cm² overspray erop zitten waar niet helemaal goed afgeplakt is geweest.
 
5E358CBC-B6F4-4D0A-A97C-A29BFB9380A0-3537-000003B66ACFD856.jpg



Meteen maar even een foto erbij (lijkt schaduw maar is het niet)

Mijn meest agressieve klei is denk ik die van Monello. Ik ga het eens proberen. Thx.
 
Inderdaad met kleien en polijsten. Klei werd voorheen ook overspray clay genoemd en dan moet je denken aan de pro versies van de meguiars klei. Maar je zou met de normale versies ook een poging kunnen wagen.
 
Ik heb geen idee, ik heb de auto pas 2 maanden.

Kleien zorgde wel voor enige verbetering maar de plaats bleef dof. Ik heb uiteindelijk de rotary met oranje pad en Inizio Forza ter hand genomen en hierna weer afgebouwd.

Ook meteen maar het logo verwijderd en het bijbehorende vuil.

A9BF1A0C-9681-4801-9FDD-5C7EF05D7119-3537-000003BC3C16C89D.jpg
 
Jongens, misschien een domme vraag...maar wat is 'overspray'? Ik zie namelijk niet goed waar ik naar moet kijken op de foto's
 
(meestal blanke) lak die bij overspuiten van een bepaald plaatdeel onbedoeld op een ander plaatdeel (wat niet gespoten hoefde te worden) terecht is gekomen.
Dit geeft geen mooie egale verdeling, maar korrelige, grove ondergrond met weinig tot geen glans.
 
Bedankt voor de tip m.b.t. geluid ;)

Een paar weken geleden heb ik ook 2 auto's mogen behandelen die veel last hadden van spuitnevel.
Het meeste met kleien al weg kunnen krijgen, de rest met de DAP.

Al vind ik het getuigen van een weinig goede autospuiter als je zoveel nevel hebt.
Slecht afgeplakt!
En/of zoals een zeer erkend schadebedrijf (..) hier in de buurt eens vertelde: dat moet vanwege het kleurverschil.....
Pure onzin!

Die auto in het filmpje heeft wel een hele slordige bewerker gehad zeg...

Edit: foto toegevoegd:
IMG_6252.jpg
 
Die Civic is echt zwaar mishandeld :-&


Tiemen je haalt hier ff 2 dingen door elkaar.
Spuitnevel heeft niets te maken met het uitspuiten van delen;)
Uitspuiten doen ze inderdaad om het kleurverschil tot een minimum te brengen.
 
Het verschil tussen uitspuiten en nevelen ken ik.

Wanneer een goede, nette, autospuiter uitspuit i.v.m. kleurverschil, zal dit niet zichtbaar zijn.
Wanneer deze zelfde persoon dit niet netjes doet, is er kans op nevel.

I.v.m. kleurverschil overlappen van een ander deel, lijkt me logisch. Minder logisch
lijkt het mij als op het 'uitgespoten' deel dan allemaal nevel zit....

Zoals ik het kan beoordelen (maar ik ben maar een leek) is er vaak sprake van slordig werk
en gaan uitspuiten en nevel vaak hand in hand