• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads snel vol

@QD: rode pads zijn precies even dik als de zwarte, tenzij je in plaats van de zwarte monello handpad die je nu hebt, overstapt op andere vorm/model.

Ik neem aan dat je de volgende pad hebt gebruikt: https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Finishing_Hand_Pad_Black_MHPB_101164
Monello101164.jpg

in rood: :weetniet ik zie de identieke pad in rood niet meer in het programma staan, het lijkt haast wel of ie uit het programma is.


Alternatieve pad in rood: https://www.Carclean.com/product/Monello/Disco_Rosso_Foam_Applicator_102640
Monello102640.jpg
 
@Cordoba,

Ik bedoel precies die pads van jouw foto ;) de rode pad van mij is dus rond.

Tijdens het vergelijken nu net, zie ik dat ze stiekem toch nog wel redelijk vuil zijn. Iemand hier nog een goede tip voor of bepaald spul? heb ze lang met de hand uitgespoeld met lauw/warm water.
Wasmachine probeer ik zo min mogelijk te doen om de levensduur te verlengen.
 
Afwasmiddel goed in masseren (doe ik meestal met een tandenborstel) totdat er schuim ontstaat en dan langzaam van binnenuit naar buiten toe uit spoelen met lauw/ warm water en dan herhalen indien noodzakelijk.
 
Zoals carclean aangeeft is deze machine wasbaar. De methode van Inge werkt ook. Ik doe het meestal met dasty en dan onder de kraan goed uitspoelen. Eens in de zoveel tijd mee in de wasmachine. Droog het op de radiator.
 
Volgens mij kun je ze ook schoonmaken met APC (evt verdund afhankelijk van merk) en gewoon veel spoelen in de gootsteen.
Op youtube staan evt fimpjes.
 
Jowie;349489 zei:
Zoals Carclean.com aangeeft is deze machine wasbaar. De methode van Inge werkt ook. Ik doe het meestal met dasty en dan onder de kraan goed uitspoelen. Eens in de zoveel tijd mee in de wasmachine. Droog het op de radiator.
Dasty is in mijn ogen een no-go. De duidelijke waarschuwing in dit topic vanuit Carclean staat er immers niet voor niks.
 
Pakkie;349526 zei:
Dasty is in mijn ogen een no-go. De duidelijke waarschuwing in dit topic vanuit Carclean.com staat er immers niet voor niks.

Voor de duidelijkheid: Volgens mij ging het hier over handpads? Ik heb geen Velcro of lijm aan dat sort pads zitten. Voor de overige redenen kan gediscussieerd worden. Nog geen last van gehad.
 
Wat ik doe om mijn pads te reinigen:
- eerst in een klein emmertje met handwarm water, met een paar druppels afwasmiddel. Vervolgens de duim boven op de pad, en de rest van de hand eronder om te ondersteunen, en dan met de duim vanuit het midden naar de rand van de pad wrijven (en de pad indrukken). Op die manier werk je het vuil naar de buitenkant van de pad, eventueel een aantal malen herhalen met schoon water (en vers drupje afwasmiddel). Als de pad op het oog zo'n beetje schoon is gaat ie de wasmachine in (niet centrifugeren, geen wasverzachter), meestal samen met de gebruikte doeken een apart wasje.
 
QD;n18012 zei:
Hallo allemaal, Even een vraagje over het insmeren van een glaze. Vandaag voor het eerst aan de slag gegaan met het ''semi serieus'' poetsen van mijn Audi en ben dus nog een behoorlijke beginner in deze scene. Echter vind ik dat mijn zwarte Monello finishing pad snel verzadigd is i.c.m. Poorboys BlackHole. Ik moest tijdens het poetsen best veel druppels/klodders op de pad doen, waarna ik bij een sectie; lees 50x50cm, weer de volgende druppels/klodders moest plaatsen. Deed ik dit niet, dan veegde ik met dezelfde pad het net aangebrachte BlackHole in de zelfde sectie weer weg :( een teken dus dat er te weinig op zit... toch? De pad voelde ook erg zwaar aan en had het idee dat alles werd opgezogen. Na het poetsen mijn pad uitgespoeld met warm water en er kwam inderdaad erg veel uit als ik er veel druk op uitoefende! Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe, dat is helaas het lullige van een beginner zijn;)
QD, ik ben net als jij een beginnende "poetser" en ondervind hetzelfde probleem met dezelfde producten, monello pad en BH. Mooi dat je deze post gestart hebt :).
 
Voor Black Hole heb je 4 erwtjes per paneel nodig en naarmate er meer op je pad zit kun je dit zelfs verder afbouwen. Ik vermoed dat jullie een te dikke laag op de auto willen zien zitten.