• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

pads voor dap 900

Porter

Detailing chief
14 feb 2010
107
75
ik heb een dap 900 met daarbij oranje wit en groene pad ( zaten indertijd in een startpakket) samen met 2 flessen van Monello.

Ik wil nu 2 nieuwe pads bestellen voor de dap 900 maar weet niet welke te nemen ?
ik wil graag een pad welke wat meer/veel cutting heeft als mijn oranje en 1 vergelijkbaar (zeker qua stevigheid).


De groene gebruik ik om te finishen en waxen en die is nog niet versleten, doe ik vaak met de hand...
De witte gebruik ik zelden, was bij mijn vorige auto niet nodig monello mezzo en finale met oranje en dan black hole en liquid bleu met de groene en dan met de hand sealant.
Nu is oranje met mezzo op mijn blanke lak niet voldoende voor een aantal krasjes welke met goede verlichting zichtbaar zijn....

De oranje is niet versleten maar de velcro laat los, wel eens gelijmd en dan kan hij weer effe, pas de machine uitgeleend en persoon iets te veel druk uitgeoefend en dan laat hij weer los.

graag advies voor een steverige meer cutting pad dan mijn standaard oranje, (weet helaas niet welk merk ik nu heb)
 
Meer cutting als oranje= bv geel van monello
Wol van monello =meer cutting als geel
Ik zou bv ook een zwarte/rode van monello bestellen als finishing pad.
 
Ik weet niet welke pads je nu hebt, maar groen voor finishen? Meestal is dat zwart of rood(finishing pad) Ik heb zelf de 4 en 5,5 inch monello raffini pads. Vooral bij de kleinere merk ik toch wel een in mijn ogen gebrek aan kwaliteit. Ene (oranje)scheur waar vervolgens de velcro los is gelaten en een gele waar ik de velcro nu licht gefrommeld op de pad zie zitten. Daar verwacht ik ook geen lange levensduur meeer van. Of de grote hier ook last van hebben moet nog blijken. Het is nu niet dat ze al tientallen keren gebruikt zijn. Als wijze van test heb ik nu een chemical guys 4" liggen. Misschien dat chemical het beter voor elkaar heeft. Verder qua keuze sluit ik me bij ric aan. Dus misschien nog iets om over na te denken: niet alleen het type pad, maar ook de grootte ervan.
 
En de soft buff 2.0 cutting pad, kun je die ook gebruiken met bijv veloce.?
En daar na veloce met oranje en dan mezzo oranje...?
 
Zoals Ric325i zegt, een gele voor meer cutting power en wellicht een zwarte pad om te finishen. Nu gebruik ik zelf de "oude" pads van Monello dus wellicht komt de kleur niet overeen met de nieuwe lijn. Zoals Jowie ook noemt, de kleine 3" pads van Monello hebben wat mij betreft ook een gebrek aan kwaliteit, met name het velcro komt los of ribbelt op. Waarschijnlijk ligt het aan mijn gebruik van deze pad. De pads zijn klein, als je te hard drukt beweegt de pad niet, als je te licht op de lak drukt spat de pad bijna uit elkaar door de omwentelingen van de DAP. Lastig om mee te werken. De snelheid is ook moeilijk te bepalen omdat de pad kleiner is dan de 'normale' 5'5" pads. Ook zijnn de kleine pads hoger waardoor ik de druk moeilijk te bepalen vind. Volgens mij zijn de oads van Dodo Juice minder hoog en bieden die een uitkomst. Wat ik zeg, zal aan mijn gebruik liggen.
 
allemaal als eerste de beste wensen voor 2014,

2 dagen geleden wat spullen gekocht bij carclean, waaronder een gele en zwarte pad,veloce en poorboys exp.
Auto voor het eerst gefoamd en gewassen ( was pas al met de dap behandeld(mezzo).
Met geel en monello veloce al mijn krasjes weg kunnen werken, daarna mezzo en finale gebruikt.
Finale vind ik persoonlijk erg vettig...
Alles schoon en eraf gehaald,
Sommige delen in de autoglym SRP ( als test) en daarna de 2 lagen exp, andere delen direct 2 lagen exp.(met tussentijd van 4 uur).
Wat een heerlijk product om meet te werken dat ex-p. !

srp en exp gewoon met het handje gedaan, wow wat een resultaat. Super diepe glans op mijn zwart mettalic.
De motor kap als test ook nog natty's bleu liq erover......

Ben zelf heel erg tevreden auto 9 maanden jong maar ziet er beter uit als menig nieuwe......allemaal weer bedankt oor de tips...
 
mss kort door de bocht maar ik heb een BMW ,knetterharde lak. En met de gewone pads haal ik amper verbetering (swirls zijn er wel uit maar de kleine krasjes blijver er lekker in) Kan ik dan beter direkt een Orange peel pad kopen. Heel je toch lekker direkt genoeg lak er van af om hem direkt knalstrak te zetten?? Of is dit een foute veronderstelling? Gesteld dat ik eerst de lak meet en zie dat er ruim voldoende aanwezig is om te doen. En kan dit met een DAP 900 of enkel met de rotary?
 
timothy84;352316 zei:
misschien kort door de bocht maar ik heb een BMW ,knetterharde lak. En met de gewone pads haal ik amper verbetering (swirls zijn er wel uit maar de kleine krasjes blijver er lekker in) Kan ik dan beter direkt een Orange peel pad kopen. Heel je toch lekker direkt genoeg lak er van af om hem direkt knalstrak te zetten?? Of is dit een foute veronderstelling? Gesteld dat ik eerst de lak meet en zie dat er ruim voldoende aanwezig is om te doen. En kan dit met een DAP 900 of enkel met de rotary?

Je Orange peel pad, geeft ook krassen die je er daarna weer uit moet polijsten, dus je zult eerst combinatie moeten vinden waarmee jij kleine krasjes uit je lak haalt. Anders blijf je met een veel grotere ellende zitten.
Daarnaast is Orange peel niet iets waar je zomaar aan begint! 8o