• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads voor op een machine (dap)

DarthVader

Detailing addict
8 nov 2016
148
70
51
hallo forumleden,


Hier dan mijn eerste vraag wat betreft het gebruik van een polijstpad.
Ik zie dat iedereen telkens drie of vijf druppels polijst pasta op zijn pad doet. Nu mijn vraag....als ze dan de onderkant laten zien van de pad (na het polijsten) valt mij op dat je nog erg goed kan zien waar de druppels zijn opgebracht. Krijg je niet dat er op bepaalde plekken op een pad genoeg midddel zit en plekken waar je eigenlijk met alleen met het foam van de pad aan het polijsten bent?
Is je pad niet te droog op bepaalde plekken?

groeten Quint
 
Van tevoren spray ik 1x met bv Poor boys Spray&wipe en op een 5'5" pad max 4 druppels polijstmiddel daarna "stempel" ik de pad met polijstmiddel over het te bewerken gebied en polijsten maar.
 
+1 voor Ric en Michel.

Ik spray wat Spray&Wipe op de pad om de boel iets vochtig te maken en dit zorgt er ook voor dat polijstmiddel meten diep in je foam trekt.
Vervolgens dep ik de pad over het paneel en op een lage machinestand (DAP op 2-3) verdeel ik het polijstmiddel egaal over het paneel én dan dus ook de foampad.


Greetz
 
Oké bedankt alle, ik had al een vermoeden dat er niet met een droge pad gewerkt zou worden.
Maar wilde het even zeker weten..!
 
Ik gebruik eerlijk gezegd alleen een pufje s&w op de sandwich spiderpad van scholl icm s3 of rupes blauw.

Scholl s17 op een oranje of paarse pad heeft echt geen extra smering nodig hoor, althans bij mij niet. Het is denk ik ook een persoonlijk iets wat je moet gaan uit proberen.

Finale of rupes geel op een wat zachtere pad heeft ook geen extra smering nodig bij mij.
 
@Blade maar als je dan maar de benodigde doppen polijstmiddel op je pad smeert, heb je dus niet dat deze meteen in de pad verdwijnt/opgenomen wordt? Vooral bij de eerste paar keer polijsten.
 
Het is ook de combinatie die het werk doet. Pad en Polijstmiddel.
Alleen het polijstmiddel zorgt ervoor dat je een oververhitte pad krijgt, alleen pad zorgt ervoor dat je pad verkruimeld waar je bij staat.

Het is dus van wezenlijk belang om na ieder paneel of halve motorkap of dergelijke je pad uit te spoelen, redelijk droog draaien en weer opnieuw 4 drupjes polijstmiddel te doseren. Op deze manier wordt je pad niet te heet en heb je het meeste profijt van je cutting of polishing kracht van de pad.
 
Wat betreft het aantal hits alvorens uitspoelen; Ikzelf pak liever te snel een schone pad c.q. was de, pad dan te laat. Zoals eerder al aangegeven zal je op deze manier minder slijtage aan de pads hebben (gaan ze dus langer mee) en je snijdende werking blijft tijdens het gehele polijstwerk optimaal. (Kan maar zo een hit minder kosten)



Greetz
 
Hey Quint, :D

Verstandig is een groot woord. Je kan namelijk, om even binnen de DAP - Monello lijnen te blijven, van elke pad 1 stuk hebben. Geel -> Veloce, indien nodig, zal het meest voor z'n kiezen krijgen omdat deze flink moet/kan bijten in de lak. Deze was ik dus sowieso na elke hit, of beter gezegd; Ik pak een schone Gele pad.

Ja, het is dus MAKKELIJK om meerdere pads van kleuren/gradaties te hebben, maar het MOET niet. :p

Bij mijn DAP heb ik van Geel 4 pads, Oranje 3, Wit 2. Dit omdat ik in de regel na elke 1-2 hits een pad wissel, maar de lichtere gradaties wil ik nog wel eens een extra hitje doen omdat deze minder te lijden hebben. (Minder grof, minder machinesnelheid, etc)

Wanneer ik dus een harde lak polijst, kan ik 4 Gele pads gebruiken, dit is bijv. een gehele motorkap en 1-2 zijschermen, dan was ik alle 4 de pads. Heb ik even een pauze-momentje. Wanneer je 1 pad hebt, dan zal je na elke 1-2 hits de pad moeten gaan wassen. Dat vond ik irritant omdat je dus niet lekker door kan werken.

Naast het hebben van meerdere pads om niet constant te hoeven wassen, vind ik het fijn dat de pads ook even kunnen rusten (het foam) voordat ze weer gebruikt worden. Zal tussen mijn oren zitten, maar ondertussen doe ik al meer als 1,5 jaar met mijn eerste 4 pads. :p


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: DarthVader en Altos
@Quantoxx a super...! Neem deze informatie zeker mee...! :innocent:
Maar anderhalf jaar met pads doen, dan zou ik denken, dat rust tussendoor wel degelijk effect heeft! :blush: