• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pads wassen tijdens het polijsten

IanB

Detailing addict
10 nov 2009
54
55
34
Nu ben ik in het bezit van een DAP900 PowerPack. En nu wil aanstaande zaterdag mijn auto gaan poetsen. Nu las ik dat je niet je hele auto kan doen met 1 pad. Maar je moet hem dus tussen door wassen. Nou lijkt het me sterk dat de pad droog wordt door te laten draaien op de DAP. Wat is nu wijsheid? Is het erg om hem nog een beetje 'vochtig' te kunnen gebruiken? Of?

Ik weet het echt niet. En een padwasher kom je op hetzelfde probleem, en ik vind een padwasher te duur op dit moment haha
 
De pad uitspoelen onder de kraan. Ik doe hem dan vaak in een schone handdoek en druk deze helemaal plat. Dan op de backingplate en begin op standje 2 te draaien. Die voer je op naar standje maximaal en dan is de pad droog genoeg om te gebruiken.
 
ik doe hetzelfde enkel gebruik ik geen handdoek maar knijp hem gewoon uit voordat hij op de dap gaat en op standje 2 begin.

voordat ik begin met polijsten bevochtig ik ook altijd de pad, ik begin dus nooit met een helemaal droge pad.
 
conv_1888.jpg
Ik heb zelf een pad washer gebouwd, koste me bijna niks.
Oude verfemmer
4 hoekprofiellen
Paar schroeven
En een grit guard

Water tot aan de grit guard en pad inspuiten met apc oid. Rustig dap in de emmer zakken en poosje op standje 1 draaien. Komt er schoon uit.
Daarna ff droog draaien en weer gebruiken
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en opelmark
Nee ik hou hem op de grit guard anders heeft het geen zin natuurlijk ;)
En nee de gritguard ligt klem tussen de hoekprofiellen. Hij kan er ook maar op 1 manier in en dan ligt hij helemaal vast.
 
Dat is wel een idee trouwens. Zal er eens met een vriend van me over hebben, hij is nogal handig. Wie weet kan hij een verend systeem maken oid.

Zaterdag ga ik mijn DAP900 voor het eerst gebruiken, neem wel een paar handdoeken mee.
 
Een bal erin, deze drukt door de opwaartse kracht de gritguard en veert hierdoor. Zelf ben ik meer van extra pads per kleur. Van mijn favoriete een stuk of 6 a 7. Regelmatig wisselen en ze slijten mooi gelijkmatig af en minder warmte ontwikkeling.
 
Ik heb zitten denken om hem verend te maken alleen dit werd me een te ingewikkeld gedoe waar ik geen zin in had, en zie de meerwaarde er ook niet van in.

Dit systeem heeft me 10 minuten gekost om te maken, en die heb ik al dubbel en dwars terug verdiend met het schoonmaken.
 
Ja inderdaad, als het zo werkt is het ook goed! Ga er eens mee aan de slag. Lekt ie niet waar de bouten zitten?
 
Nee daar lekt hij niet, heb een gaatje 3,5mm geboord en daar een m4 boutje doorheen geforceerd. Goed aandraaien en het lekt niet. En eventueel kan je het altijd nog kitten.
 
Voordat ik een padwasher had deed ik t op de volgende manier: [video=youtube_share;NuyrBrqz_YU]https://www.youtube.com/watch?v=NuyrBrqz_YU&feature=youtu.be[/video]